north italy
סגור את תיבת החיפוש

שבועיים בצפון איטליה – מסלול טיול מפורט

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

הי לכולם, חזרנו לפני יומיים משבועיים בצפון איטליה מצרפת סיכום.
משפחה (זוג+3 ילדים (בת 15, בת 13, בן 😎.אני יודעת שלכל משפחה יש את הקצב שלה, הצרכים והדברים שמתאימים לה. למשפחה אחרת יכול להיות טיול שונה וחויה שונה מאותו המקום…לכן כל מה שכתבתי כאן התאים עבורינו .בכל מקרה מאחלת לכולם טיול מהנה!
הזמנו מהארץ לינות +3 אטרקציות. כל שאר הטיול, החלטנו במקום (לפי מזג אויר, זמנים, מצב רוח והעייפות,יום בשבוע וכו'…).
טסנו ביום *יום ב' 1.8* טיסת ריינאייר עיכוב קצר של 50 דק.העלינו את רוב המזוודות איתנו מלבד מזוודה אחת שהיתה גדולה יותר מגודל טרולי ונשלחה לבטן המטוס.
בנחיתה אספנו את הרכב בעמדת Leasys ללא תור כלל. הזמנו ג'יפ קומפס קיבלנו ג'יפ גראנד שירוקי.תוך כמה דק' יצאנו לדרכינו (הזמנו הכל בפברואר. עלה 110 יורו ליום) כולל כל הביטוחים.
משדה התעופה הלכנו לקניון 'אוריוסנטר' ממול בשביל לקנות כרטיסי סים. קנינו בחנות vodafon ארבעה כרטיסי סים בעלות 20 יורו לאחד שמספיק ל50 ג'יגה בייט כל כרטיס! לא היה פחות ג'יגה. ישאר לטיסות הבאות -:)
משם המשכנו ישירות לברנזון סול גארדה- העיירה הקטנה בה אנו לנים בגארדה. נסיעה של שעתיים.
לנים ב- Appartamento Iride "S"- vista lago mozzafiato
דירה נחמדה עם נוף לאגם,ג'קוזי בחצר. מארחת בשם ליסה. מאד נחמדה ושירותית. עלות בערך 800 שקל ללילה ל5 נפשות.
*יום ג' 2.8.22* קמנו לבוקר גשום ואפרורי אך היינו אופטימים שיתבהר, נסיעה למלצ'סינה לרכבל מונטה באלדו נסיעה של 10 דק'. קנינו באינטרנט 4 כרטיסים.90 יורו לכולנו.הכרטיס ה5 ללא עלות (יש לנו כרטיס נכה לבת שלי) גם החניה היתה ללא תשלום בשל כרטיס הנכה. העליה בזמנים קצובים,כל חצי שעה. היה רייק!! הגשם פסק,השמש יצאה והשמים היו כחולים. עולים ברכבל סגור תחנה אחת ומחליפים לרכבל עגול שמסתובב 180 מעלות כך שאפשר לראות את הנוף מכל מקום שעומדים. הנוף מלמעלה מטרף!! מכל כיון שמסתכלים!! ישבנו על ספסל עץ ואכלנו ממה שקנינו מול נוף מהמם!! טיילנו ברגל במקום. יוצאות שם תמונות יפות😉.
משם נסענו לחוף הים (אחד מיני רבים נקיים ומהממים) ברצועת החוף של גארדה קרוב לדירה. נכנסנו למים,קפצנו מהגשר ומהרפסודה/ האי. מים צלולים,נעימים ולא היה קר במיוחד. עלות רק החניה.
משם נסענו לאפי (affi) ל"אפי שופינג סנטר" מכיון שלבת שלנו ננעל הנייד (אולי בשל הקלדה שגויה של הסיסמה). נסיעה של 50 דק לאורך האגם ולכיון העיר גארדה. תיקנו בזריזות (עלות של 25 יורו.פירמט את האייפון). אכלנו הסתובבנו ,עשינו קניה גדולה של אוכל לדירה וחזרנו.
יום *ד' 3.8.22* קמנו מוקדם נרגשים לגארדלנד!
נסיעה של שעה. קנינו 4 כרטיסים באינטרנט (44 יורו לכרטיס כולל סקיפ דה ליין שלא היינו צריכים בסוף…) קיבלנו כרטיס אחד ללא תשלום בשל כרטיס הנכה של בתי (הלכנו למשרד קטן ,הצגנו סיכום רפואי באנגלית .קיבלנו 4 צמידים ירוקים של 'מלווה/צוות' ולבת שלנו צמיד ורוד ללא תשלום. בנוסף קיבלנו כרטיסים ביד שאותם הראינו בכל מתקן ובכך עקפנו את כל התורים במתקנים.שווה ביותר. בשל כך הספקנו המון מתקנים,היו כמה מתקנים שעשינו פעמיים. אכלנו במקום גם מה שהבאנו וגם קנינו. הגענו בפתיחה בשעה 10:00 ויצאנו משם לקראת סגירה. גמורים,שפוכים לחלוטין אך היה כייף.
יודעת שהתורים מטורפים ולפי מה שקוראת כעת אפילו עוד יותר-למי שמחליט להגיע- חשוב להגיע שלא ממהרים,הכל נראה נעים יותר שלא צריך לרוץ. היה חם אך לא יותר מידי. מומלץ להגיע עם נעלים סגורות נוחות והרבה מים (וכובע לבעלי קרחות😉 או שקונים שם…).
בסיום היינו במופע אלדין, מופע אורות על הבנין, נחמד.לא חובה,לא שווה לחכות בשביל זה לסיום. היו גם זיקוקים בסיום.
יום *ה' 4.8.22* קמנו מאוחר כי היינו שפוכים מאתמול. קמנו רגוע ,אכלנו בדירה,נכנסנו לג'קוזי ויצאנו רק בסביבות 11:00 לאגם טנו! (Tenno) הדרך עוברת במלצ'סינה, ריבה דל גארדה. הדרך מהממת ומעל ריבה דל גארדה עולים לכיון האגם בדרך מתפתלת צרה אך מהממת. מצאנו חניה בקלות וירדנו את המדרגות לאגם (המון מדרגות!) האגם מהמם בצבע טורכיז, הכל שקט ונעים. נכנסנו למים שהיו צלולים ונעימים,קרים בתחילה אך מתרגלים. שחינו לאי הקטנטן באמצע. לבסוף הלכנו לקצה השני של האגם לקפוץ מגבוה אל האגם- וואו,זו היתה חויה!!שווה! (למי שמחפש- תראו איפה כולם קופצים).
משם נסענו לריבה דל גארדה לשייט אך מסתבר שכבר לא יוצאת ספינה בשעה כזו.החלטנו לנסוע ללימונה סול גארדה (Limone sul Garda). הדרך מהממת,עוברת לאורך האגם בתוך מנהרות חצובות. העיירה יפייפיה. חנינו בחניון בכניסה, ירדנו עם השילוט לכיון האגם דרך מעבר מתחת לכביש.יש שם שירותים ציבוריים נקיים. הסימטאות צרות יפות נקיות.ציוריות ממש. שלטי הרחובות מקושטות בציורי לימון. מלא חנויות יפות שמוכרים לימונצ'לו ודברים עם לימונים וחנויות בגדים. הגענו לטיילת על האגם. טיילת קצרה יחסית אך מהממת,על האגם יש כיסאות מעץ שמשקיפים לאגם. אכלנו באחת המסעדות במקום. מסעדה קצת יקרה אך אכלנו והיה טעים (חוץ מהקפה קר…). בסיום עלינו חזרה בסימטאות לחניה(עליה לא קלה אך מאד יפה) חניון עולה 2.5 יורו שעה ראשונה ואחכ כל שעה 1.5 יורו.
בחזור התכוונו לנסוע ישירות לדירה אך עצרנו בטרובול (Trobol) לאכול גלידה. קנינו גלידה בחנות ברחוב הראשי מכיון מלצ'סינה.ממש טעים.הסתובבנו בטיילת,הכל שוקק חיים,בתי מלון,מסעדות, נגן רחוב,חנויות.הכל על האגם עם אורות, ברווזים על האגם- מהמממם!
יום *ו' 5.8* נסיעה של שעה לקנבה וורלד פארק מים (CanevaWorld) (קנינו מראש מהארץ באתר של המקום -עלות 140 יורו ל3 מבוגרים+ 2 ילדים. הגדולה נחשבת מבוגר.כל מבוגר 30 יורו,ילד 25 יורו).הגענו 12:30 כאשר הפארק נסגר בשעה 19:00. התורים למתקני המים היו ארוכים מאד אך היה מספיק זמן לעלות להרבה מתקנים. אחת לשעה יש הר געש במרכז הפארק שמוציא אש. המתקנים מחולקים ל3 קטגוריות- משפחות, הרפתקני, אתגרי. לכל מתקן הגבלת גובה (מטר,מטר עשרים,מטר ארבעים וללא הגבלה) ישנם מתקנים מפחידים מאד וכאלו קלילים. מתקני האבובים (בעיקר ירוק וצהוב) מבוקשים מאד.מומלץ להגיע מספיק מוקדם ולהיות בלי לחץ של זמן.הרבה מאד מקומות ישיבה/מיטות/שמשיות אך חשוב להגיע מוקדם אחרת נתפס.
בשעה 19:00 סוגרים את המים וכולם יוצאים לאט לאט ובשקט…הפארק נראה קצת ישן אך מאד יפה,כייפי,אפשר בקלות להעביר יום שלם.היינו ביום שישי ובאוגוסט כך שהתורים היו ארוכים אך עדיין הספקנו המון וחלק מהמתקנים אף מספר פעמים.
בסיום בשעה 19:30 הלכנו ,באותו המתחם, לארוחת אבירים (Medieval Times dinner) קנינו כרטיסים מראש מהארץ בעלות 30 יורו למבוגר. הגדולה נחשבת מבוגר. 25 יורו לילד. סהכ עלה לנו 140 יורו).
בחוץ ממתינים הרבה זמן,לקבלת כתרים לפי צבעים של האבירים (ירוק,כחול,אדום,צהוב) אנחנו קיבלנו את האדום! בחוץ יש מופע קטנטן עם הסבר באיטלקית. צריך סבלנות מכיוון שמכניסים פנימה כל קבוצה/צבע בנפרד.זה לוקח זמן וחם בחוץ. חשוב!!- לשמור את הפתק עם מספרי כיסאות הישיבה! הפתק מהודק לאחד הכתרים עם שם המזמין. ברגע שהמופע מתחיל- הכל מתקתק במהירות, יש עשן, כולם דופקים עם הצלוחיות על הצלחות וזה יוצר התלהבות ואוירה, המלצרים עוברים במהירות ומגישים פיתה פיצה, מרק ירקות, לחמניה, עוף (פרגית שלמה בצורתה על הצלחת…) תפוחי אדמה, קטשופ, פאי תפוחים עם גלידת וניל וקפה.זה לא אכול כפי יכולתך,כל דבר פעם אחת (זה המון אוכל..לא נשארים רעבים!) אך שתיה ממלאים כל הזמן- פפסי/מים/בירה. הכוס מתרוקנת,ממלאים לך אותה עד הסוף…הם עוברים מהר ובזמן הזה המופע אבירים ממשיך- הכל באיטלקית,לא ממש מצליחים לעקוב אחר העלילה …מידי פעם מדבר באנגלית אך זה פחות משמעותי…כל החויה מדליקה.סוסים דוהרים, קצת רועש אך ארוחה טעימה,אוירה שמחה,כולם מריאים לאביר בצבע שלהם שהמטרה שהאביר שלהם יצליח לשבות את לב הנסיכה… בכניסה מצלמים את כל מי שמעונין ואח"כ כמו כל מקום ממוסחר מוכרים את התמונה ב6 יורו!! (במזומן או כ.אשראי). הכי כייף שהאנשים סביבך באותה ההתלהבות וכולם מריאים יחד לאביר.
שימו לב- מי ששותה מלא בירה…שלא ינהג או שימתין כמה זמן.היו שם כמה ששתו כמה כוסות…
לדעתינו חויה ממש כייפית למשפחות.כולנו נהננו.יודעת שלא צכולם זה מתאים. כל משפחה היא שונה ותזמינו לפי מה שאתם אוהבים ומתאים עבורכם.
יום *שבת 6.8* קמנו מאוחר -היינו עייפים מהפארק מים והיום העמוס. נסענו לשוק במלצ'סינה (Malcesine)שוק יפה,סימטאות ציוריים איטלקיים,בתי קפה קטנים,בגדים איכותיים ויפים. משם לקחנו ספינה לריבה דל גארדה (Riva del garda) שיצאה בשעה 14:30 (52 יורו ל5 איש להלוך ושוב).הספינה עוצרת בלימונה וריבה דל גארדה. שם ירדנו וחזרנו בספינה של 17:30. בריבה הסתובבנו ברחובות. רצינו לשכור אופניים אך לא היו מוטענות או פנויות(מי שמעונין, יש להגיע על הבוקר שהכל פנוי). אכלנו בעגלת המבורגרים קטנה צמוד לרציף. ממליצים- היה מאאד טעים וטרי. קצת לקח לו זמן להכין את כל מה שהזמנו אך זה מכיון שמשקיע בכל מנה. כמעט כל מנה שלהם הם מוסיפים גבינה. מי שמעונין, אפשר לבקש ללא גבינה. עלה 5 יורו המבורגר/ נקניקיה. צ'יפס 3 יורו.
המשכנו לסיור בסימטאות- מקום מהמם, אחד היפים שהיינו בגארדה!! אוירה נהדרת, תיירים,קנינו גלידה. בכיכר היתה במה והתארגנו להופעה אך לא התחיל עד שעזבנו. ריבה זה הקצה הצפוני של גארדה. הרים גבוהים מסביב. עלינו חזרה לספינה של 17:30 ובשעה 18:00(בדיוק לפי התחזית….) התחיל גשם והחל להיות אפרורי וים סוער אך סביר.ירדנו מהספינה ורצנו בגשם לאוטו….זה היה כייף ומצחיק. חזרנו לערב רגוע בדירה. ערב סגרירי בחוץ. פתחנו את דלת הדירה והיה אויר נעים. בלילה ראינו זיקוקים מאיזה פסטיבל מאחת העיירות הקרובות.
יום *א' 7.8* ירדנו לחנות השכרת אופניים מתחת לבית (אקווה פ'רסקה) צמוד למגרשי ספורט. הבת הגדולה שלנו ואני שכרנו אופניים (לא היו חשמליות לכן לקחנו רגילות. עלות 15 יורו לכל זוג לכל היום! (רצינו רק לשעה-שעתיים אך התשלום לכל היום. זה לא היה רלבנטי עבורינו אך כן נתן שקט שלא צריך למהר לרכב/להחזיר). מאד נהננו! רכבנו לאורך האגם, השבילים לא רחבים וישנם הרבה הולכי רגל אך זה מקובל לפנות את הרכב לאופניים, לא צופרים, מקסימום אומרים 'סליחה' ומפנים לך את הדרך. הדרך מהממת, אגם מטרף, בתי קפה מקסימים, עוברים במעגן קטן, סירות,גשרים וממשיכים. כייף עולמי! זה קצת מעייף אך מזג האויר היה אחלה, קצת רוח וללא שמש חזקה. אחרי שעה של רכיבה ועצירות לצילומים, הגענו למלצ'סינה, פגשנו את שאר המשפחה. התפצלנו -אכלנו במסעדה במקום והבת האמצעית ואני הלכנו לבית קפה שראיתי בצד הדרך שרכבתי. יושבים על דשא עם פופים צבעוניים על האגם, חלום! מזג האויר היה נעים. את האופניים קושרים בצד במתקן מסודר. בסיום טבלנו רגלים באגם.המשכנו ברכיבה חזרה לברנזון והם עם הרכב. באמצע הדרך בעלי קלט אותנו רוכבות ,עצר והבן הצעיר הצטרף אלינו לאופנים. חלק הלך ברגל/רץ וחלק הרכבתי אותו אך זה היה לא יציב ולא נוח.אך הוא נהנה איתנו. בשעה 15:30 החזרנו את האופניים ונסענו לסרמיונה (Sirmione) היפה! שעה נסיעה. כמו שמתקרבים רואים שזו עיירה תיירותית ופופולרית לתיירים. המוני אנשים הולכים,חנויות לצד החניות ואוירה טובה.חנינו קרוב לשער הכניסה (הטירה ושער לעיר העתיקה)חניה 2.5 יורו לכל שעה. מראש שמנו לכמה שעות בשביל להיות בנחת בתוך העיר ולא לחזור לשים עוד מטבעות. הסתובננו בעיר העתיקה,סימטאות מהממות, רואים מפרץ בשני הצדדים של סרמיונה. היה חם והמוני (מידי!). קנינו גלידה טעימה מאד מאד בדוכן של מוכרת שדוברת קצת עברית…היא כבר 8 שנים בסרמיונה וראתה המון ישראלים.גלידה נהדרת ואיכתותית (במיוחד טעם קפה). בחניה ראינו רולס רויס בצבע זהב!!! כולם הצטלמו.
יום *ב' 8.8* ארזנו ועשינו צ'ק אאוט,נסענו לכיון הדולומיטים,האזור השני בטיולנו. בדרך עצרנו לקפה והתרעננות והמשכנו לבריקסון, לדירה בשם חוות loechlerhof. בbrixen. ליד karnol.
וואו!!! בהרים אי שם למעלה…זה נקרא תיירות חקלאית. הגענו לדירת עץ עם מרפסות לכמה כיונים ואדניות פרחים תלויות.נוף מטרף להרים. דירה מאד גדולה 3 חדרי שינה+2 מרפסות,מטבח. מאד נוחה,נעימה ואויר קריר ונעים.הבעלים לא דוברי אנגלית כל כך כך שיש מעט קשר איתם.הגבר עובד בגינה כמו פעם…מקסים לראות.בחצר הענקית, טרמפולינה, מגלשה קטנה,ארגז חול, טרקטורים ישנים,בית משחק לילדים.מקסים ופשוט.קיבלנו כרטיסי כניסה לקאנטרי המקומי, לרכבל,תחבורה ציבורית ואולי עוד דברים. אפילו לא ידענו שנקבל זאת-זה נקרא 'כרטיס בריקסן' ממש שווה. התארגנו,התלהבנו מהנוף,אכלנו ויצאנו לקאנטרי. 15 דק מהדירה,בבריקסון העיר למטה. הרבה בריכות,2 מגלשות בחוץ ובפנים,גקוזי,בריכת גלים,מדשאות,גני משחקים ועוד.הכניסה בחינם מוגבלת ל3 שעות (אפשרי כל יום). יצאנו מרוצים ועלינו חזרה לערב רגוע בדירה היפה.
יום *ג' 9.8* התלבטנו הבוקר לאן לנסוע והחלטנו למעברי הרים בעמק ואל גארדנה (Val Gardena) עצרנו בסלבה דה גארדנה בקונדיטוריה מעולה!! אוכל טרי טעים ואיכותי. קנינו מאפים,קפה ודברים טובים.ישבנו על שולחן עץ מיוחד עם כלים יפים,בתוך החנות המשקיף החוצה. היה חלומי. המשכנו במעלה ההר למעבר הרים סלה (Passo Sella) בגובה 2240 מטרים ומשם למעבר הרים הרחוק ממנו ב20 קמ' בערך ,מעבר (Passo Pordoi) בגובה 2239 מטר.
הנופים עוצרי נשימה!! מהממים,ההרים המזדקרים,שמים כחולים,מדשאות ירוקות והמוני תיירים, רוכבי אופנים (המונים!! ברכב היה קשה…אז באופנים?😀). בכל נקודה זו רואים המון מטרקים, הרבה עוצרים לצד הדרך למנוחה,לשבת מול הנוף ולתפוס צבע.פשוט מדהים. ספסלי דרכים מול נוף מטרף. אנחנו עצרנו באחת המדשאות בתוך היער.
הדרך קצת מפחידה לפעמים אך נוהגים טוב ,במהירות המותרת, יש להיזהר מרוכבי אופנים ואופנוענים רבים שלעיתים נוסעים מהר.
בדרך עברנו בקאנזיי ואורטיזיי.עיירות מהממות.
בסיום החלטנו לנסוע לבולצאנו לחנות המפעל 'לואקר' (Loacker Café Bozen)
בדרך ,כבר קרוב לעיר הוויז כיון אותנו ליקב לואקר …..אל תטעו! אל תסעו למעלה בכיון הגפנים!!
החנות נמצאת בתוך העיר עצמה (בולצאנו). הגענו וכמו הביקורות- זה סה'כ בית קפה,לא מרשים במיוחד,עם מלאאא ממתקי לואקר טעימים…אך ממש חנות/בית קפה/מסעדה.מכיון שהתברברנו קצת בדרך הגענו קצת לפני הסגירה (19:00 סגירה) שתינו משקאות מתוקים מפנקים ומעלי רמת סוכר😀. היה מתוווווק אך טעים.לא סיימנו אפילו מרוב הסוכר…לא להגיע במיוחד.
נסענו חזרה שעה לביתנו המקסים בהרים!!
יום *ד' 10.8* קמנו בבוקר רגוע בדירה ולאחר ארוחת בוקר יצאנו לרכבל (Plose) הקרוב לדירה שלנו,10 דק' נסיעה. הרכבל חינם מהכרטיס בריקסן שקיבלנו מהדירה. עולים תחנה אחת במשך 15 דק' בגובה גבוה מאד מעל העיר בריקסן.נוף מקסים.רכבל סגור שזה טוב יותר עבורינו..
היתה אוירה נפלאה מעלה- בתי קפה ,מסעדות,גן משחקים מעץ נוף מקסים מסביב. פסל אותיות ענק מעץ בכיתוב שם הרכבל plose.
הבן שלי התחבר לילד איטלקי חמוד בשם תומאסיו. בגיל שלו בדיוק. תיקשרנו בעזרת מתרגם בנייד.כתבנו בעברית וזה תרגם לשמע באיטלקית. לאחר מכן ישבנו במסעדה,האוכל היה טעיייים ממש! איכותי! במיוחד היה טעים- ריביולי עם גבינות גורגונזולה, פקורינו, מסקרפונה.גולש עם כדורי תפוח אדמה 'קנודל'.
הסלט מגיע עם סלסלת לחם (הגיעה לחם קשה יבש עם תבלינים-ככה הם אוכלים ונהוג כאן). הנוף מקסים,שירות טוב.
התלבטנו הרבה האם לרדת ברגל אך זה היה כמה שעות, בשיפוע גדול והתחיל להיות וחם. ויתרנו…נשארנו עם טעם של רצון ללכת ברגל,להרגיש את הטבע ברגל…בחזור החלטנו ללכת שוב לקאנטרי.
יום *ה' 11.8* התלבטנו בבוקר להכין לנסוע- האם יום בית וקאנטרי או נסיעה לאגם בראייס שמצריכה נסיעה של שעה וחצי שעתיים. החלטנו על בראייס ולא הצטערנו! אגם מהמם ביופיו. הנסיעה לשם ארכה יותר מהצפוי בשל פקק מתמשך. בכניסה השומר כיון את הרכבים,מי ששילם מראש ישר מי שלא להסתובב לקנות "כרטיסים באינטרנט", הסתובבנו וחנינו מתחת אחד העצים…זה לקח זמן. היו כמה סוגי חניות/אפשרויות כניסה לאגם ובעיקר היתה בעיה שחברת האשראי שולחת את האישור בסמס לנייד אך…אנו עם סים ולכן הסמס לא הגיע. שלחנו הודעות וואטסאפ לחברות האשראי,קיבלנו מייל ואף התקשרנו …הסתבכנו קצת אך לבסוף ,לא ברור, בניסיון אחרון לפני נסיעה למקום אחר,הצלחנו!! (היתה שם איטלקיה שציינה שכבר אין כרטיסים להיום אך לי זה היה נראה מוזר ולכן התעקשנו…וזה היה שווה). הצלחנו,נסענו ונכנסנו לחניה p4 ,חניה הכי קרובה. העלות 30 יורו לרכב וכשנכנסנו גילינו לשמחתינו שזה כלל 20 יורו מתנה!! במסעדה. לא היה עמוס כמו שמתארים. יצאנו להיקף האגם. מהמם מהמם. טורכיז משגע. הצילומים לא משקפים את היופי. המים קרים,לא נכנסים למים,למעט בודדים אמיצים… הלכנו מסביב לאגם בצידו הימני,בין העצים.כל כך יפה. הגענו עד האמצע ,שם עשינו עצירה, "התחרדנו" בשמש ואף נרדמנו למספר דק'…
יום *ו' 12.8* קמנו מוקדם,ארזנו ויצאנו חזרה לאזור גארדה ומשם המשכנו לברגמו. בדרך ראינו מהכביש קניון עם פריימארק!! איקאה ודקטלון… ישר פנינו.זה היה עיר בשם ברשיה (Brescia) עשינו קניות מדליקות,הבת הצעירה היתה בהיי ואמרה שכעת אפשר לחזור לארץ😀. הסתובבנו קצת בקניון, היינו רעבים והתיישבנו במסעדה של איקאה-היה מסודר,נעים וטעים.
משם המשכנו לדירה האחרונה לטיול- בברגמו!
Modern Suite apartment- Jacuzzi bath.
31 Via Cesare Battisti
Seriate, Lombardia
השכונה נראית לא משהו אך הדירה גדולה,מרווחת עם חצרות,2 שירותים. ממש יפה. עשינו כביסה בדירה,חיכינו למחרת-יום מילאנו!
יום *שבת 13.8* מילאנו!
נסענו עם הרכב לתחנת רכבת,החננו את הרכב בחניון שאפשרי כל היום (בסיום עלה 10 יורו). לקחנו רכבת למילאנו סנטרל (קנינו כרטיס הלוך חזור לכולנו 52 יורו). תחנת רכבת סנטרל זו תחנה עצומה!! מיליוני אנשים עוברים ומכל הכיוונים נוסעים ושבים. לא מאד נקי וצריך לדעת להתמצא. עלינו על הרכבת התחתית לדומו ויצאנו בדיוק בקטדרלה המרכזית,בכיכר הראשית- יונים,אנשים ויופי גדול!! משם לויטוריו עמנואל (קניון מותגים פתוח)- מקום מהממממם. אי אפשר לקנות כלום- הכל מותגים- פראדה,לואיס ויטון, דיור…מקום יפייפה ומיוחד. כולם מצטלמים ומסתובבים. היה שם מקום שכולם מסתובבים במקום למזל טוב..(מסובבים את העקב) אז גם אנחנו 😀. איורים מקסימים, ריצוף מיוחד. שווה לראות.
המשכנו להסתובב בעיר היפה. היה יום מעייף אך מהמם.מילאנו יפייפיה.חזרנו אחרי 23:00 ברכבת תחתית,רכבת ורכב.
יום *א' 14.3* בוקר רגוע בדירה,ישנו עד מאוחר ונסענו 10 דק' לפוניקולר (רכבל) לעיר העתיקה (סיטה אלטה). עליה של 5 דק' ומגיעים לסימטאות מהממות של רחובות מימי הביינים. היינו בכנסיה ובכיכר הראשית. קבענו עם חברים מישראל (שזה תחילת הטיול שלהם) נפגשנו איתם, ישבנו לאכול במסעדה, הסתובבנו עוד קצת וירדנו חזרה לעיר החדשה. משם לקניון אוריו- קניות אחרונות,ישבנו בסטארבקס ונפרדנו מהם ונסענו לארוז בדירה.
ישנו שעתים-שלוש…🤔
וקמנו ב02:15 לבוקר יום שני 15.8 לטיסה!!
ניקינו את הרכב כבר בערב.כשהגענו לשדה ,החזרנו את המפתח בתיבה.
עשינו צ'ק אין, סה"כ הלך מהר בשדה והמתנו שעתיים וחצי בשער לעליה למטוס. המראנו בכמה דק' בודדות איחור.
טיול מקסים,איטליה מהממת,מקוים לחזור שוב❤️❤️
יצא ארוך….-:) תודה למי שהגיע עד לכאן -:)הוספתי תמונות והסבר על המיקום. מי שרוצה לשאול משהו-מוזמן.