north italy

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

אגם מולבנו (Lake Molveno) בדולומיטים

המלצת זהב: חוף הים של מולבנו
לכל מי שעולה מגארדה לדולומיטים או להיפך, תעשו לעצמכם טובה ותעברו באגם מולבנו, בנקודה הצפון מערבית שלו, בחוף הים של העיירה, או בפארק המים הנחמד שם (בתשלום) שנקרא Aquapark Mulveno.
אמל״ק – לכו ולא תתחרטו.
כאן אכתוב פרטים חשובים.
ראשית, טיילתי כבר עם הילדים באוסטריה, בשנה אחת בזלצבורג, ובאחריה בטירול, כך שראיתי כבר אגמים מכל הסוגים. אני לא סתם מתלהב. הנקודה הזו באגם זה הדבר שהכי מזכיר את אוסטריה, למי שרוצה לטעום קצת מהגן עדן הזה לילדים.

יצאנו הבוקר מדסנזאנו אחרי 3 ימים באגם גארדה. שם היה חום גהנום. היה כיף לברוח. שקלתי אם לנסוע לצפון דרך מפלי מולינה ממזרח לאגם. התחרטתי כשקראתי פה שאין מספיק זרימה במפלים. שיניתי מסלול למערב האגם. תוך שעתיים נסיעה בצד המערבי והיפהפה של האגם הגענו לאגם טנו. רבע שעה לפני כן חלפנו על ריבה גל גארדה בצפון האגם, אך לא עצרנו בגלל שהיה ממש קשה למצוא חניה. בדיעבד, שמח שדילגנו.
הגענו לטנו. אגם מדהים כמו שכולם כתבו פה. סנדלי ים חשובים מאד כי יש אבנים גדולות במים. מומלץ ללכת רבע שעה ימינה למה שהיה פעם אי והיום הוא חצי אי כי מפלס המים באגם ירד. בילינו שם שעה וזה הספיק. האגם הוא אגם קטן וטבעי ללא הפעלות מיוחדות לילדים. אין מקום ישיבה ממש מסודר, אך יש מספיק מקום לשבת על החוף אבנים.
המשכנו 40 דקות נסיעה אגם למולבנו. כיוונו בוייז aquapark mulveno. הגענו לצערי ב 16:00. למה לצערי? כי אם הייתי יודע כמה יפה שם הייתי מדלג על טנו. טנו הוא אגם טבעי ויפהפה, אבל מולבנו חד משמעית הרבה יותר מדהים לילדים, בכל הגילאים. בספר ״המשפחה המטיילת״ הייתה התייחסות לקונית לחוף הזה (תמונה מצורפת) והמקום קיבל רק 2 סמייליז. מפתיע מאד. למזלי פתחתי גוגל מפס בבית, עברתי לצילום לווין וקלטתי כמה יפה המקום אחרי זום מקסימלי במפה 😂 .
באגם יש חוף באמת מדהים עם מדשאות, מתקנים מגוונים לילדים, ואפשר לשכור סירות פדלים או מנוע עד שעה 17:30. יש עצים בדשא שאפשר לשבת תחתם בצל. אני מניח שכדאי לבוא מוקדם כדי לתפוס מקום. הגענו ב 16:00 ולא היה עמוס בכלל. למים באגם לא חובה סנדלי ים. יש אבנים בגודל חצץ קטן (שומשום) 😊
צמוד לחוף (חונים באותו חניון), יש מבנה גדול שדרכו נכנסים (בתשלום) לפארק מים. אני מצרף תמונה של מחירים. רצוי לברר גם באינטרנט. כניסה אחרי 14:00 היא מוזלת. נכנסנו ב 16:00 כמשפחה של 3 מבוגרים, שני ילדים בגילאי 10, 13, ותינוקת, כולל סבא וסבתא ב 40 יורו. מחיר מדהים ללא ספק.
אני שוקל בדרך חזרה דרומה מהדולומיטים לקפוץ לשם שוב, לשהות בבוקר בחוף ובמתקני שעשועים שלו, לשכור סירה, ואחרי 14:00 להכנס שוב לפארק מים בתשלום מוזל ושם להנות מבריכה, בריכת קטנטנים, מתנפחים במים לילדים, 2 מגלשות קטנטנים ומגלשה כתומה לילדים גדולים יותר וכמובן מתקני שעשועים לקטנטנים ולילדים. יש מיטות ישיבה עם הצללה לראש עם זוית מתכווננת. חשוב לדעת שהפארק נסגר ב 18:00.
דבר נוסף:
גם בנים וגם בנות צריכים להכנס עם כובע ים לפארק מים. אפשר לקנות כובע בכניסה ב 4 יורו. לי ויתרו כי הבינו שאין יותר מידי שיער לכסות 😂
בסיום היום המשכנו בערב בנסיעה של שעה לבולצאנו.
בהערכה גסה, מי שנוסע על אוטוסטרדת A22 צריך לסטות מהדרך לדעתי 30 דקות לכיוון האגם. אפשר לבדוק בגוגל מפס כמה המעבר דרך האגם מאריך את הדרך מגארדה לדולומיטים או להיפך.
ולאלה שנמאס להם לראות ישראלים בכל חור בחו״ל, אז רק שתדעו שכמעט 3 שעות שהייתי שם לא פגשתי אף ישראלי ולא שמעתי עברית בכלל 💪🏼😊
עדכון: לא מים חמים. כמו בריכה רגילה בארץ. מים בהחלט סבבה. כובע ים חובה בפארק מים. לא חובה בחוף ובאגם. בחוף אפשר עם סנדלי ים. ממש לא חובה. זה יותר קל מהכנרת ומאילת מבחינת כניסה למים.
חזרנו לשם שוב הבוקר בדרך חזרה מהדולומיטיים. לקחנו סירת מנוע. שעה עולה 35 יורו. משלמים מראש 45 יורו ומקבלים 10 יורו חזרה בהחזרה של הסירה. פתוח עד 17:30. אחלה מקום לילדים. שימו לב שבחניון שצמוד לכניסה לחוף יש מדחן שצריך לשלם בו. בערך 2 יורו לשעה. חזרנו לשם בבוקר. חם. לא כמו בגארדה. יש עצים עם צל. אם באים מוקדם אפשר לתפוס מקום וגם להשכיר מיטה ב 7 יורו איפה ששוכרים סירות. בצד שמאל של החוף.
טלפון: 390461586015+
אתר כוונו בוייז
Aquapark Mulveno
ותגיעו לחוף.  עיירה מטורפת ביופיה כולל החופים, אתה שוחה מול נוף של דולומיטים,

תודה רבה למטייל אורן כהן.

ניצן פלד המטיילת מצטרפת להמלצות אבל גם לעלייה ברכבל במולבנו. היינו שלשום במולבנו. התחלנו ברכבל ( רק את הראשון לא השני שהוא רכבל פתוח). יש שם נוף מטורף ומצנחי רחיפה, פעילויות לילדים, מסלולי טיולים באורכים שונים, פארק חבלים וכד'. יש המון מסלולי הליכה שיוצאים מההר וראינו גם המון רוכבי אופניים. לא ידוע לי אם במולבנו יש מגלשת הרים.