north italy
סגור את תיבת החיפוש

טיול אל איזור הדולומיטים בחודש יוני

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

אז מעט אחרי שנחתנו, כמה פנינים מהטיול המדהים שהיה לנו: איזור הדולומיטים בחודש יוני. 16-23.6
מסלול הטיול בקצרה:
1. נחיתה במילאנו מלפנסה ב1 בלילה, לינה בעיירה הסמוכה Case Nuove. מאוד נוח.
2. לאחר לקיחת הרכב בבוקר, נסיעה צפונה , עצירה באגם גארדה לקפה ועוגה והמשך עד שהגענו לעיירה מקסימה שגילינו במקרה בשם chiusa/klausen. שם ישנו ואכלנו.
3. נסיעה קצרה וטיול באיזור הר פונס – מגדלנה, סן פייטרו, דרך קולר. סוף היום הגעה לעיירה אורטיזיי.
4. עליה ברכבל לalps di siusi, בניית מסלול של 3-4 שעות. לינה בסוף היום בעיירה סלבה די ואל גארדנה.
5. עליה ברכבל col raiser מסנטה כריסטינה, מסלול של כמה שעות.
6. נסיעה מסלבה לpasso sella, עליה ברכבל sasso longo ומסלול מעגלי דרך הצד השני, ירידות חדות ולא קל בכלל, אך מסלול יפה מאוד. בסוף היום הגעה דרך מעבר ההרים, לעיירה קורטינה.
7. טיולון קצר בקורטינה (לא התרשמנו), נסיעה לאגם בראייס. לינה שוב בעיירה chiusa שאהבנו ותחילת קיצור מרחק לקראת החזרה.
8. נסיעה לקארזה ועליה ברכבל פאולינה ומסלול של כשעתיים. ירידה לאגם קארזה (ירד גשם אך חלפנו על פניו). המשך נסיעה לכיוון דרום, לינה בסמוך לאגם tenno.
9. טיולון קצר באגם, תצפית על העיירה הסמוכה והיפה (מזג האוויר קצת מנע מאיתנו טיול), חזרה למילאנו וטיסה למחרת בבוקר.
טיילנו זוג עם תינוק מתוק בן 7 חודשים. כמה טיפים כלליים וגם להורים שמטיילים עם תינוקות:
-כדאי להגיע לפחות 3 שעות לפני הטיסה לנתב״ג וגם במילאנו (במיוחד אם מחזירים רכב, לוודא שמבינים לאן להחזיר).
-הנסיעה לדולומיטים ארוכה, לפחות 5 שעות. כדאי לעצור בדרך או אפילו לחלק את הנסיעה אם לא יוצאים בבוקר. מי שלא עם ילדים (וגם עם) זה כן אפשרי. אבל שורף יום
-כדאי לוודא עם המלון לפני ההגעה שיש מיטת תינוק, קצת קשה להזמין בבוקינג כי לא תמיד יש אפשרות לדעת מראש. העלות לתינוק די זניחה אם בכלל (אולי 15 יורו על המיטה).
– כדאי לוודא שיש מקום לאכול במלון או בקרבת המלון כדי שהתינוק יישן בעגלה.
– בכל מקום שהיינו בו עשינו מסלולים לא קשים באופן יחסי (לעיתים בינוניים), תמיד אפשר לעשות גוגל או לשאול ברכבל. הורדתי גם אפליקציה בשם all trails שמציגה מסלולים שונים על פי מיקום.
-השפה העיקרית היא גרמנית (לעיתים גם האוכל והתפריט), אבל בסך הכל יודעים אנגלית טוב מאוד. לא לצפות לאוכל האיטלקי הקלאסי בכל מקום.
-לרוב לא צריך מזומן, אבל כן כדאי להחזיק -150-200 יורו. מוניות, לפעמים מלונות עושים הנחה על תשלום מזומן, חניה, דוכני פירות בדרך וכו'.
-רכב ידני – לא לשכוח רשיון נהיגה בינלאומי בנוסף לרשיון מהארץ, על שם בעל ההזמנה! רשיון מהארץ הוא חובה. למי שלא רגיל בכלל -רכב ידני זה לא קל בהרים אבל ממש לא נורא למי שרק צריך קצת להיזכר. למי שיש מספר מזוודות, כדאי רכב בקטגוריה F לפחות.
-לטסים עם תינוק – איזיג'ט מאפשרים להטיס 2 פריטים בחינם, למשל עגלה ומנשא או כסא בטיחות. אנחנו הכנסנו מנשא גב למזוודה והטסנו כסא בטיחות ועגלה. את העגלה לוקחים ממש במדרגות של המטוס, ואת הכסא שולחים כמטען חריגים, וכך גם מקבלים אותו. לעיתים את העגלה מקבלים גם בחריגים, תמיד לשאול בשדה.
– כבישי אגרה כדאי להכין מראש כרטיס אשראי/מזומן. לשים לב להיכנס למסלול הנכון (לא של המנויים). לרוב בכניסה מוציאים פתק וביציאה משלמים. לפעמים משלמים בכניסה כשזה מקטע אחד.
-תשומת לב למכמונות מהירות בכפרים, ובכבישי אגרה (ממוצע), לרוב המהירות המותרת בכפרים היא 30-50 קמ"ש. בכבישי אגרה 100-130.
-מחירי המלונות ששילמנו היו לרוב כ-150 אירו.
-בנוסף לסים של פלאפון חו"ל, קניתי חבילת גלישה דרך Esim דרך אפליקציית Airalo, לטלפונים שתומכים בEsim הדבר מאוד מאוד נוח.
בגדול הנופים מדהימים, אפשר רק להגיע ולהסתובב בכפרים ואפשר לעשות טיולים קצרים או טרקים, מתאים לכולם.