north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרי הדולומיטים למטייל הדתי

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

הדולמיטים הם חלק מהרי האלפים המשתרעים על פני צפון איטליה דרך מחוזות דרום טירול' טרנטו ובלונו, רכסי ההרים הסלעיים והתלולים יוצרים נופים דרמטיים ולכן הוכרזו כאתר מורשת של אונסק"ו, תמצאו בדולמיטים מעברי הרים, כבישים נופיים עם נוף פנורמי מדהים לרכסי ההרים המשוננים והייחודיים בדולמיטים, תמצאו אינספור שבילי הליכה ומסלולים בכל דרגות הקושי, אגמים אלפינים בצבעי טורקיז כמו אגם סוראפיס, אגם  ברייס, אגם טובל, אגם LAKE CAREZZA ועוד, תמצאו מאגרי מים, נהרות שוצפים בצבע טורקיז, נחלים, פארק לאומי, שמורות טבע, מפלים, הרים ירוקים, עיירות ציוריות, בתים כפריים מסעדות משובחות, מלונות ספא מפוארים לנופים המדהימים.

My Kosher Hotel

בכתובת Strèda de Costa, 75, 38032 Canazei TN

איזור: Loc. Alba di Canazei

Booking.com
Booking.com

המלון הכשר בעל העיצוב היוקרתי והאלגנטי מדורג כ- 4 כוכבים וממוקם באלבה די קנאזיי, טרנטינו . מלון עם נוף פנורמי מרהיב של רכסי הרי הדולומיטים המציע כשבעה חדרים  וסוויטות, כולם מצוידים ב-ו WI-FI לחיבור האינטרנט , טלוויזיה בלוויין, כספת, מיני בר, ​​טלפון וחדר רחצה פרטי עם מקלחת ומייבש שיער .

מלון הבוטיק הזה הוא המלון הכשר היחיד בקנאזאי עם הסמכה מלאה למהדרין כשרה.

Booking.com

מסעדה כשרה

המלון הכשר מגיש ארוחות בוקר וערב מדי יום, ומציעים אוכל כשר על פי כללי המטבח היהודי.

ארוחת הבוקר היא בינלאומית, עם מזנון עשיר הכולל גבינות, ביצים, סלטים, ריבות ודבש, דגני בוקר, חלב, קפה ותה ,  מנות מתוקות ומלוחות, שאפשר להשתמש בהן גם להכנת ארוחת צהריים ארוזה . ארוחת צהריים מוגשת רק במהלך שבת, ימי חג ומנוחה, ואפשר לבקש ארוחת צהריים קלה כתוספת.

המלון מציע ארוחת ערב בשרית כשרה , עם תוספות מגוונות כגון תפוחי אדמה, אורז, שלל ירקות, סלטים, לחמים, מרקים, פסטות ומנות אחרונות וקינוחים.

אם תודיעו למלון מראש על היותכם צמחונים, טבעונים, אלרגים או רכישים לגלוטן או לקטוז, המלון ייערך בהתאם ויציע לכם חלופות ראויות.המלון אף גמיש במידה וילדיכם יהיו רעבים שלא במסגרת שעות פתיחת חדר האוכל.  הפתיחה של המסעדה,היא  החל משעה 19:00 בערב וב -19.30 בקיץ.

בית כנסת ומקווה

For My Kosher Hotel מכיל בית כנסת וגם מקווה . בית הכנסת, מרווח ומואר, מצויד באוסף של ספרים וכולל כמובן ספר תורה, ניתן להתפלל במהלך השהות במלון בכל ימות השבוע , כולל בשבת ובמועדים וחגים. תוכלו לטבול במקווה בסביבה נעימה , ליד המקווה ישנם שני חדרי אמבטיה לגברים ולנשים.

אירועים וחגים

בחג הפסח, פורים, סוכות וחג השבועות, המלון מציע לחגוג עם ארוחות חגיגיות ואווירה משפחתית, כמו כן המלון מציע לאוהבי ההרים טיולים מאורגנים בימי חול המועד, פסטיבלים של תחפושות בפורים, סוכה שנבנית על המרפסת בסוכות ועוד שלל ארועים.

המלון מפיק ומארח גם ארועים כמו חתונות, מציע מרחבים לטקס וחדרי קבלה , תפריטים ושירותים ייעודיים: כל פרט מאורגן לשלמות, כולל חבילות מעניינות לירח דבש .

מרכז בריאות ורוגע

במלון תוכלו למצוא ספא גדול, מרכז הבריאות כולל סאונה מרווחת ובריכה גדולה ומחוממת ומקורה המצוידת באזור אמבט עיסוי. יתר על כן, עבור אלה המעוניינים להתפנק  ניתן להזמין עיסויים וטיפולים ספציפיים, טיפולי פנים ועוד .

מה יש לעשות למטיילים יהודים באיזור?

Meran juedisches Museum

מוזיאון יהודי ובית כנסת בעיירת הספא והמרחצאות התרמיים מרנו Merano / Meran בכתובת Via Schiller/Schillerstraße 14, 39012 Merano

בין סוף המאה ה -19 לפרוץ מלחמת העולם השנייה, הקהילה היהודית במראנו הייתה פעילה והמשמעותית מבין הקהילות היהודיות באירופה באותה תקופה. היו מספר מבנים ששירתו את הקהילה ביניהם בית קברות יהודי, בית כנסת וסנטוריום. בית הכנסת הזה שוכן כיום במוזיאון היהודי על מסמכיו וחפציו. המוזיאון מספר את הסיפור של הקהילה היהודית ומנציח את הקהילה היהודית באותן שנים וגם בתקופת השואה. תוכלו לסייר בבית הקברות היהודי ברחוב ויה סן ג'וזפה (סנט-יוזף-שטראסה).

המוזיאון נשאר סגור בחגים יהודיים ובתקופת חג המולד. המפתח לבית הקברות היהודי זמין במוזיאון היהודי מרנו .

בית כנסת בעיר ורונה Sinagoga di Verona  בכתובת Via Oro, 4, 37121 Verona VR

במרכז ורונה העתיקה, קרוב לכיכר ארבה, נמצא בית הכנסת הגדול של ורונה, בית הכנסת נפתח בשנת 1864. בעל תקרה עשירה ומעוצבת, את הקירות מעטרים סמלי מגן דוד . היהודים הראשונים כאן היו יהודי גרמניה ואחריהם בשנת 1638 יהודים ספרדים מוונציה ומראנוס מספרד אשר הגיעו בשנת 1655. בשנת 1675 התכנסו שתי הקבוצות כדי לבנות בית כנסת ולייחד לעצמם טקסים וקהילה. כיום הקהילה היהודית בורונה קטנה מאוד.

הבניין נבנה על ידי האדריכל פרנקו והמהנדס מנטובנלי, שתכנן בניין מפואר, הממוקם באזור הגטו לשעבר , אלא ששנתיים לאחר תחילת העבודות היה צריך לסיים את הבניין בצורה פשוטה בגלל מחסור בכספים; בשנת 1928 הבניין עבר שיפוץ, העבודות הוקצו לאדריכל פאגיולי, שבחר בעיצוב אופייני לתקופה והוסיפו חזית חדשה . החלל הפנימי מראה את ההשפעה של אדריכלות הכנסייה הנוצרית.

מה יש לעשות בסביבת המלון הכשר?

המלון  היוקרתי ממוקם במיקום מרכזי באחד המקומות היפים ביותר בדולמיטים וקרוב לאטרקציות הכי פופולריות!
במרחק של 20 דקות בלבד מהפסגה פורדוי, Sass Pordoi, בגובה של כ -3,000 מטרים, הפסגה המציעה נוף עוצר נשימה עד להרי האלפים השוויצרים והאוסטרים, ניתן לעשות תצפיות או לבחור באחד מהמסלולים הרבים על הפסגה פורדוי.

עוד סמוך למלון הפסגה הגבוהה ביותר ברכס היא פסגת מרמולדה (3,343 מ'). ניתן לטפס אליה בשלושה רכבלים ולראות אפילו שלג בפסגה. פסגה נוספת סמוכה היא סאסולונגו, ממנה ניתן לעשות תצפית , תוכלו לנסוע בכביש הנופי   Passo Sella  בגובה 2,218 מ . עוד בקרבת המלון נמצא גם אגם ALLEGHE בגובה 966 מ׳ מעל פני הים.

תוכלו לטייל ב Ciampedie Valley באחד מהמסלולים הכי יפים בדולמיטים, לתצפיות ונופים עוצרי נשימה .

SERRAI DI SOTTOGUDA ניתן לעשות טיול לשמורת טבע לאורך הנהר, שם תראו מערות, ומפל קטן ונוף מרהיב. כ-45 דקות מהמלון שוכן AVISIO RIVER שבו תוכלו לעשות רפטינג עם קייקים,  בין קניונים ולעשות אבובים.

Val San Nicolò – מציע אינספור שבילי הליכה וטיולים לכל המשפחה, תוכלו לקבל במלון המלצות למסלולים בכל דרגות הקושי.

ORTISEI העיירה אורטיזיי שוכנת בין הגבול האיטלקי לאוסטריה ותושביה דוברי גרמנית ורואים עצמם כחלק מאוסטריה. העיירה היא אחת מהעיירות הציוריות והקסומות בדולמיטים בזכות הבתים והמלונות הצבעוניים, ההרים והגבעות המקיפים את העיירה, תמצאו בה רכבלים לרכסי הרים ירוקים, הפסגה המפורסמת ביותר היא Seceda בגובה 2,519 מ׳ ממנה ניתן להשקיף וממש לגעת בעננים  בארטיזיי מומלץ גם לפקוד את המסעדות הרבות הנחשבות מהמשובחות ביותר בדולמיטים.

כ-90 דקות בלבד מהמלון שוכנת העיירה CORTINA D’AMPEZZO , בה תוכלו לעלות ברכבל למספר פסגות,  למשל לפסגה המדהימה Tre Cime di Lavaredo בגובה 2,999 מ׳ ולבקר באגם ברייס המוקף הרים, עם הצבע הטורקיז המיוחד .

במרחק 30 דקות בלבד מהמלון נמצא אגם LAKE CAREZZA .

הרפתקאות ופעילויות לילדים CALDARO ADVENTURE PARK  בכתובת Sportzone, S.Antonio, 39052 Caldaro BZ

פארק ההרפתקאות מתאים למשפחות על ילדים, הפארק כולל 19 שבילים בגובה של 1 עד 20 מטר ,תוכלו למצוא 163 אלמנטים בעצים  הילדים יקבלו הדרכת טיפוס ממדריכי הטיפוס המקצועיים.

פעילות נוספת לילדים: Alpine Coaster Gardoné-  בכתובת Località Gardonè, 38037 Predazzo TN

רכבת הרים אלפינית, נפתחת הן בקיץ והן בחורף ומציעה רכבת הרים אלפינית הממוקמת ביער פאודו בין אשוחים ואורנים שוויצרים. לתחנת ההר בגובה 1,650 מ 'ניתן להגיע באמצעות רכבל Latemar Predazzo – Gardoné החל מ Predazzo.

המסילה באורך 980 מ ,הרכבים יכולים להגיע למהירות מרבית של 40 קמ"ש.הרכבת מתאימה לצעירים ולמבוגרים!

עוד הרפתקאה המיועדת לילדים, נוער ומבוגרים לא רחוק מהדולמיטים, באגם גארדה בכתובת Via Derna, 4, 37014 Castelnuovo del Garda VR

Gardaland- פארק שעשועים עם רכבות הרים ומתקנים לכל המשפחה באזורים המחולקים לפי נושא, וגם כוללים הופעות. 

לרכישת כרטיסי קיץ לגארדלנד לחצו פה!

בחורף תמצאו פעילויות כמו מזחלות בשלג, החלקה על הקרח, מזחלות עם סוסים, טיסה פנורמית עם הליקופטר , טיולים רגליים בשלג, סקי, טיפוס על מפלים קפואים ועוד הרפתקאות ייחודיות לחורף ולאיזור.

לכרטיס החורף של גארדלנד לחצו פה!

במהלך החורף Val di Fassa הוא גן העדן לסקי, עם יותר מ -200 קילומטרים של מסלולי סקי וכמה קישורים עם אזורי סקי שכנים.

תוכלו לצאת לסיור ארבעת המעברים, או סלרונדה, הסיור סביב הדולומיטים המרשימים, סיור Tre Valli, ו פנורמת סקייטור החדשה, מאלבה די קנאזיי ועד פוז'ה די פאסה.

מדצמבר עד אפריל מעליות מודרניות וחדישותייקחו אתכם אל קילומטרים של מדרונות מושלגים מושלמים, תוכלו ליהנות ממסלולים רבים ונופים וגישה למעליות הסקי. 

כמו כן אם אתם חובבי סקי וסנובורד,  תוכלו לפקוד את פארקי השלג. Val di Fassa מציע לחובב הסקי לגלוש אפילו בלילה או לבחור לגלוש במקום אחר בכל יום, בביטחון מלא.

העמק היפה הזה מיועד גם לילדים. הצעירים יכולים לבלות בשלג בפארקי הכיף, במגרש המשחקים בשלג. בטבעת החלקה גדולה המיועדת להחלקה על הקרח ממש ליד המלון.

עבור חובבי הסקי קרוס קאנטרי העמק מציע מבחר רחב של מסלולים ומעגלים בדרגות קושי משתנה, בסך כולל של 50 קילומטר, לאורך המסלול היוקרתי של מרסיאלונגה.

תוכלו ליהנות מקניות וברים נעימים בעיר קנאזיי. המלון יציע לכם המלצות להמשך הטיול שלכם לאגם גארדה, למפלי ורונה והעיר ורונה של רומיאו ויוליה, העיר המדהימה ונציה ועוד.

My Kosher Hotel

Booking.com

שאלות נפוצות של מטיילים דתיים >>

המלון הכשר מציע מניינים יומיים, אווירת שבת והרצאות .הקייטרינג הקולינרי הטרי מעניקים ארוחות שף ברמה עולמית עם מיטב המאכלים היהודיים האיטלקיים, היבשתית והמסורתית. המטבח וחדר האוכל הן גלאט למהדרין, בפיקוח כשר של הרב רוטנברג.

טיולי יום אופציונליים  מהמלון הן לעיר ברגמו, לאגם גארדה , לעיירה סירימונה, לגארדלנד, לאגם איזאו ועוד.

שדות התעופה הקרובים ביותר:

בולצאנו ק"מ 50 (כשעה)

ורונה ק"מ 180 (כשעתיים)

ונציה ק"מ 175 (כ -3 שעות)

מילאנו 350 ק"מ (כ -4,5 שעות)

מינכן ק"מ 350 (כ -4 שעות)

אינסברוק ק"מ 190 (כשעתיים בערך)

עפ"י היסטוריונים, בשנת 1475 הקהילה היהודית בטרנטו הואשמה שלא בצדק בפשע , לאחר  שבחג הפסחא של אותה שנה, ילד נוצרי בן שלוש נמצא מת והקהילה היהודית הואשמה בביצוע רצח פולחני. הראש וחברי הקהילה היהודית נעצרו ונאלצו להודות לאחר שעבר עינויים, חלקם נידונו למוות ונשרפו על המוקד. הקהילה היהודית הורחקה לאחר מכן מטרנטו וכל נכסיה הוחרמו. בשנת 1965 התקיימה פגישה בטרנטו בין הקהילה היהודית וראש עיריית טרנטו ונוצר פיוס. לאחר המשפט התפזרה הקהילה היהודית בטרנטו .

אין בית חב"ד פעיל באיזור זה, אך ניתן להתפלל במלון הכשר בקאנזיי ולאכול שם סעודה כשרה בכל ימות השבוע , בשבתות ובחגים  וכן לרכוש מזון כשר ארוז לטיולים .

 

Grand Hotel Presolana ממוקם בעמק Valle Seriana במחוז ברגמו בכתובת Via Santuario 35, 24020 Castione della Presolana, Italy

המלון היוקרתי מדורג כארבעה כוכבים, מהחדרים משתקף הנוף הפנורמי עוצר הנשימה של הרי האלפים האלוברי המלכותיים , המלון הכשר ממוקם פחות משעתיים נסיעה משדה התעופה של מילאנו; במלון טרקלין חברתי גדול, בר פסנתר וחדר ביליארד ועוד, מרכז בריאות עם חדרי עיסוי פרטיים, 2 בריכות מקורות, סאונה וחמאם טורקי

פעילויות לכל הגילאים ומועדון ילדים. רכיבה על אופניים, טיולים רגליים, גולף, רכיבה על סוסים,

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן