north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול איטליה ושוויץ חודש יוני

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום הטיול באיטליה ושוויץ 5-14/6/2023
איך אפשר בכלל להתחיל לתאר את מה שחווינו וראינו? הנופים המדהימים, האנשים, האוכל, הצבעים…
ובכלל לא היינו בטוחים שזה המסלול הנבחר עד כשבועיים לפני הטיסה…
את כרטיסי הטיסה למילאנו רכשנו עוד בנובמבר (היו דילים ממש שווים), הצענו גם לאמא שלי להצטרף, ובהתרגשות ניגשתי למחשב, לתכנן את המסלול ולסגור מקומות לינה (שגם הם עוד היו אז במחירים אטרקטיביים).
"אז נטייל באיטליה"? שאלתי את האיש שלי.
"ממממ… אולי פורטופינו? שם עוד לא היינו!! או שאולי שוב לדולומיטים? נכסה אזורים שעוד לא ראינו?"…
"אני דווקא חושב על שווייץ", הוא אמר. בזמן סגר הקורונה היינו יושבים מול הטלויזיה ומשוטטים בעולם ברחבי היוטיוב. "אני רוצה לראות את מפל שטאובך, שם עוד לא היינו".
לא היה צריך לשכנע אותי, מה גם שאמא שלי ממש רצתה להגיע למפלי גיסבאך, ואני בכלל לא מיציתי את שווייץ היפה.
אך מכיוון ועדיין לא ידענו אם הכבישים באלפים יהיו פתוחים בחודש יוני, היה גם מסלול חילופי – לפורטופינו וטוסקנה. לשמחתנו התחזית היתה אופטימית – ביטלתי את כל המלונות שהוזמנו באיטליה ו… קדימה לשווייץ.
הנה לפניכם המסלול, רובו תוכנן מראש, וכדרכנו, סטינו ממנו מידי פעם כדי לגלות שבילים נסתרים וסמטאות לא מתויירות. (הפוסט מיועד בעיקר למי שמתכנן טיול דומה).

יום שני 5.6.23
נחיתה רכה במילאנו מלאפנסה. הרכב שהושכר מבעוד מועד (דרך הקישור של Yaniv Shemen ) ממגיורה (אוויס, באדג'ט בשדה) ונסיעה של כ 40 דק' למלון שלנו במיינה – Hotel Bell Sit.
מלון בוטיק מקסים, ממש על גדת האגם, מהמרפסת השקיף אלינו נוף של האגם וההרים שהציף אותי בהתרגשות. התחלנו את הטיול!
העיירה מיינה שוכנת על אגם מאז'ורה, מצידה האחד העיירה סטרזה ומצידה השני – ארונה.
בערב נסענו לארונה לארוחת ערב. טיילת נהדרת, ברים, מסעדות וגלידריה אחת, ואם תמשיכו לצעוד לאורכה תגיעו אל רחוב עם חנויות אופנה ושדרה נחמדה עם ספסלים.
החלטנו להכנס אל
Ristorante Bella Vistv
מסעדה איטלקית השוכנת גם היא על האגם, הזמנו פיצה בטאבון ויין הבית, שנמזג לכוסות מקנקן זכוכית והיה טעים ומאד נחמד. קצת שיכורים חזרנו למלון.
יום שלישי 6.6.23
נסיעה לסטרזה, עיירה סמוכה, סיור בסמטאות העיירה. על אגם מאזו'רה יש אפשרות להצטרף לשייט לאיים, אך היינו שם בטיול הקודם באיטליה. ממשיכים הלאה לגן הבוטני – Giardini Botanici di Villa Taranto
שבילים יפים, הכל ירוק עם נוף מרהיב לעיירות ולאגם.
ממול ביסטרו נחמד לשתייה וברוסקטות. נסיעה עם הרכב בנופים מדהימים וירוקים,
חזרה למלון.
לארוחת הערב בחרנו שוב להגיע לארונה, לסעוד במסעדת שף על האגם, כשהפעם הצטרפו אלינו זוג ציפורים לארוחה.
יום רביעי 7.6.23
נסיעה לשוויץ דרך מעבר הגבול. נסיעה בנופים מרהיבים, הרים מושלגים, מפלים והכל ירוק.
במעבר הגבול בדקו רשיונות ופספורטים וביקשו שנספר בפירוט לאן פנינו מועדות. שם גם קנינו מדבקה לשמשת החלון – לכיסוי כבישי האגרות בשווייץ.
לאחר נסיעה של כשעתיים נוספות הגענו ללויקרבאד, עיירת מעיינות חמים.
המלון שלנו – Hotel Heilquelle
מלון נחמד משפחתי.
המעיינות החמים – מעולים, להשתכשך במים חמים וג'קוזי ולהביט למעלה אל עבר הפסגות המושלגות. מושלם.
ארוחת ערב – פיצה (יקרה בטירוף ולא טובה בכלל, אין הרבה מה לאכול באזור, כדאי לעשות קניות באיטליה ולעשות פיקניק).
יום חמישי 8/6/23
נסיעה לגרינדלווד – מפלי שטאובאך.
נופים מהממים!! מעבר ההרים היה סגור, הווייז הפנה אותנו למעבורת – רכבת.
עלינו עם הרכב על הקרון שחסך לנו יותר משעה נסיעה.
ירדנו מהקרון והמשכנו הלאה, בדרך עצרנו בפארק הטבע – Blausee Naturpark
מקסים!! אגם טורקיז, מסביבו יער טבעי, נחל זורם ומפל, יש באזור אלפקות יפהפיות, מסלול הליכה קסום, ומסעדה טובה, שם סעדנו – מומלץ!
משם המשכנו הלאה למלון שלנו השוכן ממש מול מפלי שטאובך Hotel Schützen Lauterbrunnen
מלון חמוד עם מסעדה, שתינו שוקו חם וגם בירה וצ'יפס.
מסלול הליכה מהמם למרגלות המפל (מסתבר שיש 4 מפלים), פרות שמנות רועות, והרבה תיירים מכל העולם.
יום שישי 9/6/23
ממשיכים לטייל באזור המפלים, מחנים את הרכב – יש שמורת טבע יפה להליכה.
השביל עולה מעלה אל ההרים, ספסלים לאורך השביל, אפשר לשבת ולהנות מהנוף.
פרחים צבעוניים מסביב, הנחל זורם למטה, הריחות משכרים ממש.
ממשיכים הלאה לאינטרלאקן – למלון שלנו בברינז, שם נשהה בשישי ושבת.
Hotel Lindenhof by Crossworld AG – מלון
זהו מלון מורשת, לאורך המסדרונות יש עתיקות כמו מזחלת שלג מעץ, כסאות ושולחנות עתיקים. החדר משקיף לאגם טון TUN, מראה מרהיב. מסביב יערות, בתים מעץ, העיזים גרות בבקתות משלהן – כבוד לבעלי החיים.
לאחר שקיבלנו את החדר, יצאנו לכיוון מפלי גיסבאך – המדהימים!! מגיעים לשמורה שם מחנים את הרכב ומתחילים לעלות בשביל אל עבר הגשר העובר מאחרי המפל. המראה המדהים של הארמון / מלון הצופה אל האגם, עוצר נשימה.
לאחר המסלול ירדנו למלון, לגינה המקסימה המשקיפה אל אגם התכלת.
חזרנו למלון שלנו המשקיף גם הוא אל האגם, מהצד השני.
במלון יש בריכה מקורה עם מים קרירים, שווה למי שאוהב לשחות (אני…). שחיית ערב, שחיית בוקר… חלום!
יום שבת 10/6/23
לאחר ארוחת הבוקר במלון (חדר האוכל צופה לאגם, והמראה מלבב), החלטנו לצאת לכיוון אנגלברג, עיר השוכנת למרגלות הטיטליס. שווה לעלות לטיטליס למי שעוד לא היה, אנחנו כבר ביקרנו בהר לפני 7 שנים אז דילגנו. עלינו ישר אל ההר שם שוכן הצימר/מסעדה של Heini Surber , שם התארחנו שבע שנים קודם לכן. Heini מכר את המקום והצטערנו שלא היה שם לפגוש אותו, אך הנופים… והקפה… נשארו מדהימים בדיוק כמו שזכרנו. הנוף ההררי המושלג, צלצול הפעמונים של הפרות הרועות, שכשוך המים של המפלים והאויר הנקי, היו שווים את הנסיעה (שעה וחצי לכל כיוון). הנופים בדרך לשם מרהיבים!
בחזרה עצרנו לפיקניק על חופו של האגם טון, חניון נקי ומסודר, ברווזים וברבורים משכשכים במים התכולים, צעירים שניגנו בגיטרה הנעימו לנו את הארוחה, קסם של מקום.
יום ראשון 11/6/23
אחד הימים היפים בטיול. נסיעה לאגם לוגאנו (חזרה לכיוון איטליה) – דרך מעבר ההרים האלפיים (מעבר גרימסל-פאס). הנופים עוצרי הנשימה ריגשו אותנו ממש, השלג עדיין לא נמס על ראשי ההרים והיינו בעננים, תרתי משמע! לאורך הדרך עושים עצירות הכרחיות בנקודות עם נופים מטריפים של אגמים בצבעים שלא יאמנו.
באחת מהן עצרנו ב Murmeltiepark Grimselpass שם אכלנו את השטרודל המושלם ever.
המלון יושב על גדתו של אגם. תארו לכם אגם שחור שפניו כמראה מלוטשת ועומקו אינו ידוע, והשלג מסביבו משתקף בו כמו היה מראה. מראה שגורם לכך שהנשימה נעתקת!
בשעות אחר הצהרים הגענו למלון השוכן על אגם לוגאנו (בעיירה לוקרנו) –
Hotel Fonte dei Fiori
מלון משפחתי מקסים על שפת האגם, ברבורים וברווזים שטים להם בנחת, מנידים צווארם הארוך לשלום בברכה, ואפרוחיהם משתובבים זה עם זה. הם אינם מכירים את סיפורו של הברווזון המכוער. על המדשאה יש בריכה (ואיך לא… לאחר קבלת החדרים ירדנו לשחייה והתפעלות מהמקום המושלם)!! החדרים נעימים והמיטות רכות ומזמינות. במלון זה היינו שני לילות.
לעת ערב יצאנו להליכה קצרה, 5 דקות הליכה מהמלון, נעצרנו ליד המסעדה Via Torrazza 66. מסעדה מקסימה על שפת האגם, מלצריות חינניות ופרחים צבעוניים מסביב, האורחים יושבים בחוץ, מפטפטים צוחקים ושותים יין. נחמד, חשבנו לעצמנו, ושלושתינו יחד בלי לחשוב יותר מידי, התיישבנו מסביב לשולחן הקרוב לאגם. הזמנו בירה ואת המלצת המלצרית, היה טעים ומצחיק ומהנה. כשסיימנו לאכול, כמו לפי תיזמון, החל לרדת גשם. מזל שהמלצרית החמודה נתנה לנו מטריה ורצנו חזרה למלון.
יום שני 12/6
ביקור עיר לוגאנו (קשה מאד למצוא חניה)! חנינו בחניון למעלה וירדנו במדרגות הרבות למטה, אל הטיילת היפה. לאחר סיור בטיילת וברחוב המותגים (לואי ויטון, שאנל, ורסאצ'ה ועוד…) קינחנו בגלידה על שפת האגם.
החזרה לרכב היתה כרוכה בעלייה של 270 מדרגות!! התנחמנו בשריפת הקלוריות הרבות שצברנו, וחזרנו למלון שלנו, למנוחה קצרה. השמש הזמינה לשיזוף ושחייה בבריכה (מכירים את הסרטים בהם הגיבורה מבלה חופשה באיטליה, שוחה בבריכה המוקפת צמחייה באחוזה המשפחתית, הרים מסביב, האגם קרוב וריחות הצמחים משכרים ומענגים? אז זהו. ככה בדיוק הרגשתי). תענוג.
בחיפוש אחרי מסעדות לארוחת ערב, החלטנו פה אחד לחזור לאותה מסעדה בה סעדנו יום קודם. גם הפעם לא התאכזבנו, מסעדת שף, אוכל מעולה, והמלצרית החמודה קיבלה את פנינו בחיוך (את המטריה מאתמול החזרנו לה בבוקר)! הפעם כששוב החל לרדת גשם נכנסנו למסעדה והזמנו קינוח.
יום שלישי 13/6 –
גשום! חוצים את הגבול לאיטליה. במעבר הגבול הזה לא בדקו אותנו בכלל, איטליה קידמה אותנו בברכה ובגשם…
הגענו למלון בסמוך לשדה התעופה, Best Western Cavalieri Della Corona
במלון יש בריכה וגם ג'קוזי אך היה גשום ולכן לא רלוונטי. במקום, טיילנו בקניון הסמוך למלון (מרחק של 10 דק' נסיעה). קניון רגיל עם מסעדות מזון מהיר, אכלנו שם. יחסית למזון מהיר, היה די טעים ואפילו בריא.
החזרנו את הרכב בשדה התעופה וחזרנו למלון בשאטל.
הולכים לישון מוקדם – השכמה ב 4 בבוקר, שאטל מהמלון ב 5 בבוקר לשדה התעופה וטיסה חזרה לארץ.
נחתנו?
לא ממש... קישור לפוסט המקורי!

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן