חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

אחרי שנה, סוף סוף מסכמת טיול משפחתי ביולי 2023.
מקווה שזה לא ארוך מדי, אבל רוצה להחזיר לקבוצה כאן שנתנה לי הרבה רעיונות.

הרכב: זוג +4 בנים, 16.5, 15, 10, 5
רכב: קרוואן ל7
משך הטיול: 3 שבועות, איטליה, סלובניה וקרואטיה.
נחיתה: מילאנו, מלפנסה.

בגלל שהטיול הוא ב3 מדינות, מסכמת כאן את החלק של איטליה בלבד. מי שרוצה את החלק השני יש קישור בסוף, וגם קישור לטיפים והמלצות לקרוואן.

מוזמנים גם לראות את כל הטיול בהייליטס אצלי באינסטגרם:

טיפים לאיטליה:
1. אין מה לפחד מנסיעות מאוטוסטרדות. פשוט להיכנס לנתיב עם ציור של כסף/כרטיס אשראי. לא לשכוח לקחת כרטיס בכניסה, גם אם השער פתוח. משלמים ביציאה במזומן/אשראי
2. תעלו לדולומיטים, גם לכמה ימים בודדים. אל תתקעו רק סביב גארדה, יש עוד מלא מה לעשות בצפון איטליה. הרבה יותר נעים שם ופחות עמוס בקיץ.
3. ונציה- אנחנו הגענו שהיה גל חום, היה ממש נורא. אין מיזוג בשום מקום, גם לא באוטובוס-מים. תחשבו על לחות של תל אביב אבל בלי מזגן. לכן העדפנו לשוט לאיים וכמעט לא היינו בעיר עצמה. בסופו של דבר הילדים נהנו, אבל אמרו שלא יחזרו שוב לונציה בקיץ, וחבל.

מסלול טיול:
יום 1 רביעי: המראה מהארץ, נחיתה ב1 לפנות בוקר במלאפנסה. ישנו במלון Holiday Inn Express Mi בשדה תעופה.

יום 2 חמישי: מתחילים.
קיבלנו את הקרוואן בבוקר, לארגן ולהתאפס עליו, קניות אוכל וציוד בסופר בקניון Il Centro. בקניון יש גם סוכנות נסיעות viagginelrisparmio, שם אפשר לקנות כרטיסים לגארדלנד ב39 יורו לאדם (הבנתי שהשנה זה עלה ל41 יורו). היתרון בכרטיס שהוא פתוח עד סוף העונה, כך שלא חייבים מראש להתחייב ליום מסויים. משם התחלנו לנסוע לכיוון הדולומיטים, דרך סובב אגם גארדה ממערב, עצרנו באחד המפרצים לסיבוב תמונות. הגענו לישון ליד אגם Kalterer See, ואפילו הספקנו עוד לקפוץ למים לפני שהתחיל להחשיך.

יום 3 שישי: מגיעים לדולומיטים
רחצת בוקר בנחת באגם, ואז התחלנו משם לטפס לכיון הדולומיטים. התחלנו בעיירה אורטיזי בפארק חבלים Adventure Park & Fly Line. מקום מעולה! יש מסלול אחד ארוך שעולה לאורך ההר ובסוף יש fly Line לחזור למטה. הילדים ממש נהנו. שימו לב שיש חלק עם מעקף קטן שקצת יותר אתגרי וצריך בשבילו תוספת לכבלים עוד לפני שעולים, אנחנו לא ביקשנו ולא יכולנו לעשות אותו. יש גם מחיר משפחתי ב70 יורו, ממש מחיר מצחיק לכולם ביחד. רק סיימנו התחיל גשם, כך שהיה ממש כיף לאכול צהרים בקראון בנחת. משם המשכנו לתוך הדולומיטים, דרך מעבר גרדנה לכיוון המחנה בו נישן בשבת.

יום 4 שבת: טיול רגלי סביב המחנה.

יום 5 ראשון: רכבל הר Lagazuoi והבונקרים.
בשבת גילינו שבראשון יש את מרוץ הדולומיטים לאופניים, כך שכל הכבישים הולכים להיסגר כבר ב8-8:30. בהתחלה היינו בטוחים שנדפק לנו כל היום ונהיה תקועים במחנה, אבל אז נזכרנו שאנחנו עם הבית איתנו כל הזמן, אז קמנו כבר ב7, עשינו מהר צק' אוט מהמחנה ונסענו לחניון מעבר פלצרגו. שם הילדים התעוררו בנחת, בישלנו ארוחת בוקר והתארגנו לקראת הטיול. בהתחלה הכביש לידינו היה ריק, אבל די מהר הבנו שאחת מהתחנות עצירה של המרוץ זה ממש ליד תחנת הרכבל והילדים התלהבו לראות את רוכבי האופניים עוברים לידינו. עלינו ברכבל להר Lagazuoi, נןף מדהים ואפילו קצת שלג שנשאר. למעלה יש בונקרים ממלחמת העולם הראשונה שבאותה תקופה הדולומיטים היה קו גבול בין איטליה ואוסטריה. במקום לרדת חזרה ברכבל ירדנו דרך המנהרות של הבונקרים. בזמן המלחמה החיילים לא יכלו להעלות ציוד לבסיסים שלמעלה בלי שיראו אותם, לכן חצבו מנהרות שמגיעות מהלמטה של ההר עד למעלה. שימו לב שהכניסה לשביל שיורד דרך הבנוקרים נמצא ממש מתחת לתחנת הרכבל העליונה, חפשו את השלט galleria. הירידה היא במליון מדרגות, אבל הנוף מדהים בדרך, יוצאים ונכנסים מתוך ההר ועוברים דרך חללים שישמשו את החיילים לשינה, אחסון, ולחימה עם חרכי ירי. יש שם מוזיאון פתוח ושלטים שמסבירים, הילדים מאוד נהנו. משם נסענו ללינה ליד אגם Misurina, ועשינו סיבוב ליד האגם לפני ארוחת ערב.

יום 6 שני: שלושת הפסגות.
בגלל שהרבה אמרו שמי שלא עולה לפני 9 אין לו מקום חניה, החלטנו שוב לקום מוקדם לעלות למעלה ורק שם לאכול ארוחת בוקר. בבוקר קמנו לערפל סמיך. אמרנו לא נורא, נעלה בכל זאת בטח, יתבהר בהמשך. אבל לא, הענן לא הסכים לזוז כל הבוקר. התחלנו את המסלול בערפל מטורף, כולם מסביב הלכו עם פרצוף של "שילמנו 45 יורו כדי לעלות עם רכב, אנחנו נהנה בכל מקרה", וגם זאת הייתה המחשבה שלנו. כשהגענו ממש לתצפית למרגלות שלושת הפסגות לא היה ממש ניתן לראות את המשך השביל, אז החלטנו שאנחנו חכמים ונעשה את השביל הקצר יותר שממש למרגלות הפסגות ולא את הסיבוב שכולם עושים מסביב. אבל כמאמר המשל "דרך קצרה שהיא ארוכה", מסתבר שיש סיבה למה הרוב לא הלכו כמונו. היו שם מלא בולדרים ענקיים שהיינו צריכים לקפוץ ביניהם. היה כיף, וגם מצאנו שלג, אבל זה לקח לנו יותר זמן ממה שכולם עשו מסביב. כשהגענו לצד השני יצאה קצת השמש, כך שבסוף הצלחנו לראות את הנוף מסביב ואת הפסגות, היה ממש יפה. כשהגענו לקרוואן שוב התחיל גשם וכך נסענו עד שהגענו לקאנזי, שם גם ישנו בלילה. חיכינו קצת בקרוואן עד שנרגע הגשם ויצאנו להסתובב בעייירה.

יום 7 שלישי: יום רכבלים!!
התחלנו את היום בנסיעה באוטובוס ציבורי לקמפיטלו. קונים בהתחלה כרטיס יומי לכל הרכבלים של האזור. מחירים ניתן לראות כאן שימו לב לזמני הפעילות של כל הרכבלים בדרך, כי יש כאלו שעושים הפסקה של שעה באמצע היום. חבל להיות בלחץ להספיק לרכבלים (כמו שקרה לנו). אני מצרפת תמונה של כל הרכבלים שצריכים לעבור בדרך, כדי להקל להבין את המסלול: יוצאים ברכבל Col Rodell (141) שעולה לרמה למעלה, משם ניתן לרדת רגלית או ברכבל פתוח (152 – שהילדים שלי חגגו שם) לבקתה עם מסעדה, מתקנים לילדים והלהיט- טרמפולינה בגובה אפס עם נוף מטורף. אחכ יורדים עם רכבל 155 לכיוון הכביש. חוצים אותו לכיוון ברכה עם ברווזים ובר/מסעדה שם יש רכבל נוסף (105) שעולה למעלה. משם יוצאים למסלול רגלי של שעה לכיוון מעבר פיורדי (מה שמסומן באדום במפה). בהתחלה יורדים ומתעגלים ימינה לכיוון עוד ברכה ועוד מלון/מסעדה ואחכ יש עליה לכיוון המעבר. שם עולים על רכבל 103 ל"מרפסת של הדולומיטים" – התצפית הכי יפה של המרמולדה. לא לשכוח להביא מעיל, קר למעלה. יש סיבוב ותצפיות בפסגה. אחרי הסיבוב יורדים שוב למעבר פיורדי, משם יש אוטובוס ציבורי שמחזיר חזרה לנקודת ההתחלה. לאחר מחזרנו לקרוואן נפרדנו בצער מהדולומיטים והתחלנו בנסיעה לכיוון אגם גארדה.

יום 8 רביעי: גארדלנד.
שימו לב שכל המתקנים של הAdventure (ירוק) אפשר לעשות עם ילדים מגובה 110 ס"מ עם ליווי הורים. הקטן שלנו היה בדיוק 110, אז שמו לו חתומת על היד וכך עשינו את כל המתקנים ביחד כל המשפחה, ויש מלא מתקנים שווים ברמה הזאת. רק אחרי ארוחת צהרים התפצלנו ואני והגדולים הלכנו למתקנים אקסטרים ובעלי עם הקטנים למתקנים הפשוטים. תורידו את האפלקציה של גארדלנד לפני הכניסה, אפשר לדעת מה העומס בכל מתקן בזמן אמת. כך יודעים אם כדאי ללכת לצד השני של הפארק בשביל מתקן מסויים או ללכת למשהו אחר.
יש גם אתר שמראה מה העומס בזמן אמת, מה הממוצע זמן המתנה לכל מתקן, וחיזוי כמה יהיה עמוס בגראדלנד ביום שתרצה לבקר

יום 9-18: קרואטיה וסלובניה

יום 19 ראשון: אגמים בדרך לונציה
בבוקר קמנו בסלובניה והיינו באגם יאסנה, משם חצינו את הגבול לאיטליה מתוך כוונה להגיע אחהצ לוונציה. בדרך עצרנו באגם Lago del Predil, הבנים כמובן היו תוך שנייה בתוך המים, שהיו לא קרים מדי. לאחר האגם נסענו לוונציה. חנינו בחוץ בחניון לקרוואנים וקנינו כרטיס ל48 שעות, כי תכננו להגיע גם באותו ערב לוונציה לאכול ארוחת ערב וגם למחרת עד הערב ולא רצינו להגביל את עצמנו בשעת החזרה למחרת (היינו צריכים יום למחרת לקחת אוטובוס חזרה לכיוון המחנה שבחוץ). בדיעבד היה מספיק לקנות כרטיס ל24 שעות ובבוקר להגיע לחנות בחניון שבעיר, גם היה יותר זול וגם היה חוסך לנו ללכת מרחקים בחום ובלחות עד לחניון של הקרוואנים. בונציה הלכנו לרובע היהודי לאכול סוף סוף אכול שמגישים לנו אחרי שבועיים וחצי שבישלנו הכל לעצמנו. אכלו ב-בגטו. היה טעים מאוד. אחכ הסתובבנו עוד קצת, בעיקר כי הילדים רצו להצטלם ליד הגשר של ספיידרמן.

יום 20 שני: ונציה
חזרנו בבוקר לונציה וקנינו ארוחת בוקר במאפיה הכשרה. משם לקחנו אוטובוס-מים למוראנו והסתובבנו קצת בין החניות זכוכית. הילדים בעיקר נההנו מגלאטו ולהיכנס לתוך הברזיות כדי להתרענן מהחום. משם המשכנו בשייט לבוראנו, גם שם הסתובבנו קצת, עוד גאלטו ועוד ברזיות להתקרר. כשחזרנו לונציה עצמה הלכנו למוזיאון היהודי (היינו שם לפני כמה שנים בעלי ואני לבד והיה מדהים, מומלץ מאוד. חוץ מהמוזיאון עצמו עושים סיור בכל בתי הכנסת, גם כאלו שסגורים), בגלל שהמוזיאון היה בשיפוצים אז לא היה ניתן להיכנס לכל בתי הכנסת ורק עשינו הדרכה קצרה בשני בתי הכנסת הפעילים, עדיין היה מעניין מאוד והילדים נהנו. אחרי המוזיאון אכלו עוד פיצה אחרונה בונציה ומשם יצאנו מהעיר והתחלנו להתקרב לכיון מילאנו.

יום 21 שלישי: יום קניות
אחרי 3 שבועות טיול סוף סוף קמנו בנחת ומרחנו את הבוקר. נסענו לקניוןן Il Centro (שהיינו בו ביום הראשון) לעשות קניות של סוף הטיול. יש שם פריימרק, זארה H&M וכל שאר החנויות האהובות על ישראלים.

יום 22 רביעי: בבוקר סידרנו את התיקים וניקינו את הקרוואן, וב11 כבר היינו בשדה תעופה חזרה להחזיר את הקראון.
לסיכום: היה טיול מדהים, 3 שבועות של חוויות משפחתיות!!!!

לפרטים נוספים וקריאת הפוסט המקורי של פרחיה בקבוצת המטיילים שלנו לחצו פה >>

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!