north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ונציה למטייל הדתי

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

העיר הקטנה ונציה, מושכת אליה מיליוני תיירים מכל העולם, על אף היותה מאוד תיירותית, היא מעולם לא איבדה את סוד הקסם שלה, לא משנה כמה פעמים תחזרו אליה בחייכם , במחשבה שכבר ראיתם הכל, תתבדו ובכל פעם מחדש תמצאו בה פינה נסתרת, תלכו לאיבוד בסמטאותיה הציוריות של העיר, תחסירו פעימה כשתראו סירה המשייטת בנהר אל מול השקיעה ועוד הרבה רגעים קסומים ששווה לתעד במצלמות שלכם. השיטוט בונציה היא עונג מובטח, התעלות מזמינות לשייט, הגשרים, כיכר סן מרקו עם הארכיטקטורה המפוארת שתותיר אתכם פעורי פה, הרחובות שוקקי החיים,  השמחה של האיטלקים מסבירי הפנים,  אין שום סיבה שתוותרו על כך, גם אם אתם שומרי מצוות וכשרות. 

לונציה קשר יהודי מובהק והיסטוריה יהודית עשירה, מאז ומתמיד היו יהודים בוונציה, היהודים שהתיישבו בגטו הגיעו מכל רחבי אירופה: גרמניה, איטליה, ספרד, פורטוגל. כמעט שליש מכל הספרים העבריים שהודפסו באירופה לפני 1650 יוצרו בוונציה, כולל ספרי קודש מהחשובים ביותר של היהדות, משנה תורה של הרמב"ם ושולחן ערוך.

 הקהילה היהודית אמנם קטנה כיום בהרבה, אך נשמרה, בפועל חיים כאן פחות מ -500 איש, כולל ליובאוויטש החרדים. שהגיעו מברוקלין  לפני 25 שנה, אבל קיומו של בית חב"ד והפעילות של הקהילה היהודית הופכים את ונציה ליעד אטרקטיבי עבור המטייל הדתי. תוכלו למצוא בונציה מלונות כשרים, מסעדות כשרות, משלוחי אוכל כשר, תוכלו לחוות את העיר, בלי מגבלות ובלי להצטייד מראש מהבית. איטליה וונציה באופן ספציפי היא יעד שתוכלו לצאת אליו בשקט, בלי הכנה מיוחדת ופשוט ליהנות מהעיר היפיפייה.

במאמר זה נסקור עבורכם את ההיסטוריה של הקהילה היהודית בגטו היהודי, נציע לכם רשימת מלונות כשרים מומלצים, מסעדות גלאט כשרות, בית חב"ד, רשימת בתי הכנסת, המוזיאון היהודי, סיור בגטו , המלצות להזמנת אוכל כשר לארוחת שבת ועוד .

בית חב"ד ונציה

בית חב"ד Ghetto Nuovo בכתובת Cannaregio 2884 מקדמים את התרבות היהודית, מארחים תערוכות אמנות בהשתתפות אמנים ונציאנים ויהודים. חב"ד בוונציה משמש מרכז המאפשר אורח חיים יהודי פעיל מדי יום, מספק אוכל כשר והסעדה לאירועים מיוחדים ממסעדת GAM-GAM הכשרה ,שקנתה לעצמה שם עולמי ומציעה מנות כשרות משובחות. המרכז מציע תוכניות אירוח לשבתות וחגים, ישיבה רבנית עם בתי הכנסת ומציעים לתיירים ולוונציאנים שירותים  מדי יום ובחגים.

סיורים ברובע (הגטו) היהודי

יש מגוון סיורים מומלצים ברחבי הרובע היהודי עם מדריכים מקומיים

המלצה למלונות כשרים בוונציה עם מסעדות כשרות

כעשר דקות מהגטו היהודי תמצאו מלונות טובים שחלקם מציעים ארוחות כשרות, הנה כמה מלונות מומלצים:

Booking.com

Giardino del Ghetto בכתובת Cannaregio 2874, Venice

ממוקם בתוך הגטו היהודי, 100 מטר מבית הכנסת, 200 מטר מהמסעדה של בית חב"ד. מדובר בבניין עם חלל אקסקלוסיבי וייחודי ,חלק ממבנה היסטורי ששופץ לחלוטין המוקף בגן הרימונים המופלא.

Giardino del Ghetto ממוקם במרחק קצר מקאנרג'יו (0.5 ק"מ) ופונטה די ריאלטו (1.1 ק"מ).

החדרים ב- Giardino del Ghetto מאובזרים וכוללים מיזוג אוויר ומיני -בר, האורחים יכולים לגלוש ב- wi -fi חינם.

במלון הבוטיק כשר Giardino del Ghetto  יש 14 חדרים זוגיים, 2 סינגלים, ו 2 שלשות עם אינטרנט אלחוטי חינם בחדרים, מעלית שבת , וכן מקווה במקום. ארוחת בוקר כשרה מוגשת מדי יום, ותעריפים על בסיס חצי פנסיון או פנסיון מלא זמינים.

תוכלו לצאת ממנו לטייל באטרקציות המרכזיות בונציה,  בזיליקת די סן מרקו (1.6 ק"מ) וקמפאניל די סן מרקו (1.6 ק"מ)

Booking.com

מדובר במלון 5 כוכבים, המלון מבחוץ נראה פשוט, מבנה עם ארכיטקטורה מהמאה השמונה עשרה המשקיפה על תעלת קאנרג'יו, אבל מבפנים מצפה לכם הפתעה ובהחלט נפוץ לשמוע את המילה "וואו" כשנכנסים לראשונה למלון המפואר הזה Ca 'Bonfadini נראה כמו ארמון מפואר או מוזיאון, שיותיר אתכם פעורי פה, כל חלקי הפנים, כולל הסוויטות עצמן, מעוטרים בציורי קיר של האמנים הגדולים מהתקופה הניאו -קלאסית. גם הסוויטות במלון זה מעוצבות בסגנון הניאו קלאסי, תיכנסו אל חדרים מרווחים ומוארים עם גימורים יוקרתיים עשויים מזהב, אלמנטים אמנותיים, ציורי קיר, ריהוט וינטאז' יוקרתי אשר ישרו אווירה וונציאנית ייחודית וקסומה , תרגישו כמו בסוויטה ובארמון מהאגדות.

יש במלון האקסקלוסיבי והיוקרתי הזה כעשרים חדרים בלבד, מה שהופך אותו למלון בוטיק אינטימי.

תמצאו בו שירותים כמו קבלה במשך 24 שעות, אינטרנט אלחוטי וכמובן בר מסעדה כשרה.

Booking.com

מלון חמישה כוכבים סופר יוקרתי שעבר מתיחת פנים ושיפוץ לאחרונה, גם המבנה העתיק הזה מפתיע מבפנים, המלון שוכן בארמון מהמאה ה -15, שהוכרז כאנדרטה לאומית ומלאים ביצירות אמנות,פסלים מעטרים את הקירות, מראה התקרה המעוטרת יגרום לנשמתכם להיעתק, כל פרט מעוצב בקפידה. השטיחים והריהוט משווים למלון מראה אלגנטי, קלאסי ומלכותי. אולם האירועים והטרקלין ציוריים ורומנטיים. המלון ממוקם מול נוף ללא תחרות מול התעלה הגדולה המדהימה ושוק ריאלטו השוקק חיים.

במלון 42 חדרים וסוויטות המעוצבים בסגנון ונציאני קלאסי, המלון מציע את כל השירותים הנלווים. מסעדת L'Alcova של המלון עם נוף פנורמי מהמרפסת מעל התעלה המשקיף על שפת המים ושוק הדגים, מגישה מנות כשרות איטלקיות משובחות, כמו פסטות בעבודת יד ועוד מנות שהן חגיגה לבלוטות הטעם שלכם.

Booking.com

זהו מלון ארבעה כוכבים, מלון S קרניבל פאלאס הוא מלון מפואר במיקום מעולה המשקיף על תעלת קאנרג'יו, המחברת בין הלגונה של ונציה לתעלה הגדולה באזור באיה דל ריי, מיקום רומנטי עם פינות חמד ציוריות , פינות שקטות רחוקות מההמולה ומהתיירים והדוחק, תוכלו להירגע ולראות סירות משייטות על פני המים. הגטו היהודי קרוב מאוד למלון.

 

החדרים במלון קרנבל פאלאס כוללים ריהוט בסגנון ונציאני . מכל החדרים משתקפים נופים של תעלת קנרג'יו ועל גן המלון או על גגות ונציה, כל החדרים כוללים עיצוב עם גימור יוקרתי וזכוכית מוראנו. חדרי רחצה מרווחים ומפוארים משיש קאררה. יש במלון בר מסעדה ואינטרנט אלחוטי, קבלה 24 שעות ושאר שירותי המלון .

Booking.com

המלון הזה בעל חמישה כוכבים, הוא מלון יוקרתי הנראה כמו ארמון אצילי הממוקם הרחק מהחלק התיירותי ומכיל את אחד הגנים הפרטיים הגדולים בעיר, גרנד הוטל דיי דוגי ממוקם במבנה עתיק מהמאה ה -16, מגיעים אליו במונית מים למזח הפונה לאי מוראנו -המלון מפואר ומעוצב עם אלמנטים של קריסטל, שיש וזהב. הגנים עם צמחים ופרחים ייחודיים, תוכלו לאכול ארוחת ערב לאור נרות במסעדת המלון הממוקמת באחד הגנים. 

המלון האלגנטי מכיל 64 חדרים וסוויטות, הנוף מהחדרים הוא של הלגונה או של הגנים הפרטיים בחדרים יש תקרות גבוהות, ריהוט תקופתי ונברשת מוראנו. מלון הבוטיק מציע אינטרנט אלחוטי חינם בכל האזורים ושאר שירותים. תוכלו בקלות להגיע עם מוניות המים לכיכר סן מרקו ושאר האיזורים המתויירים של ונציה.

NH Collection Grand Hotel Palazzo Dei Dogi
NH Collection Grand Hotel Palazzo Dei Dogi
Booking.com

מלון אמדאוס, בוונציה, הוא מלון בעל ארבעה כוכבים, מלון המתהדר בעיצוב ובריהוט ונציאני קלאסי ואלגנטי בשילוב עיצוב מודרני ועכשווי. במלון Amadeus, ישנם 63 חדרי אירוח החדרים כוללים מיזוג אוויר, טלוויזיה כספות ,מיני בר. המלון כולל ארוחת בוקר מושקעת במזנון עם מגוון רחב של אוכל כשר.

Booking.com

מלון בוטיק בעל ארבעה כוכבים , המציע חדרים יוקרתיים בבניין היסטורי עם נוף עוצר נשימה.

המלון ממוקם בחלק הצפוני של התעלה הגדולה ומציע נוף ישיר אליה בצדו האחד ובצדו השני החדרים פונים אל גנים פרטיים. המלון השוכן במבנה היסטורי הוא שחזור של הארמון ההיסטורי, בלב רובע קאנרג'יו, המלון המעוצב משלב את האמנותיות הוונציאנית עם יוקרה ומציע את כל השירותים הניתנים במלון בוטיק.

Booking.com

אם אתם מעוניינים ללון לילה אחד במלון פשוט למדיי, אך במיקום מעולה,  מלון  אריאל סילוה הוא בעל שני כוכבים, הוא ממוקם במרכז ההיסטורי של ונציה, ברובע הפופולרי של גטו נובו. המלון בבעלות משפחת סילבה מטופח ומכיל חדרים נוחים ומאובזרים המצוידים בטלוויזייה LED וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי בכל רחבי המלון והחדרים.

מסעדות כשרות ואוכל כשר

The glatt kosher Restaurant Le Balthazar מסעדת הגלאט כשרה  לה בלת'זאר מציעה אוכל גלאט כשר  עם התמחויות ונציאניות, איטלקיות ויהודיות. הגינה פתוחה בקיץ וארוחות שבת מוגשות כל השנה.
המסעדה ממוקמת ב Campo di Ghetto Nuovo, שנמצא בלב הגטו.

חוץ מהמסעדות הכשרות במלונות תמצאו מסעדות נוספות, בכניסה הראשית של הגטו היהודי ליד גשר גוגלי, נמצאת המסעדה הכשרה  GAM GAM, בכתובת Cannaregio, 1122, 30121 Venezia VE במרחק של חמש דקות הליכה מתחנת הרכבת, המסעדה תחת פיקוח הכשרות ומציעה אוכל גלאט כשר. ב- GAM GAM מאפים טריים , לחמים,פיתות, עוגות, עוגיות ובחגים תמצאו את כל המאכלים היהודים הקלאסיים, הכל מוכן ונאפה מדי יום במקום. כמובן שהכל מוכן לפני השבת. תוכלו למצוא מנות איטלקיות קלאסיות כמו פסטה ברוטב עגבניות עשיר עם פטריות ומנות בשריות, המסעדה מוגדרת כבשרית ומבצעת משלוחי מזון ועושה שירות קייטרינג לשבת.

Panificio Giovanni Volpe בכתובת Calle Ghetto Vecchio, 1143, 30121 Venezia VE מציעה שירות איסוף עצמי, בלי יכולת לאכול במקום, מדובר במאפייה כשרה מקסימה עם מאפים חלומיים, פיצות כשרות, באגטים, חלות לשבת ועוגות מתוקות.

Ristorante Upupa Ghetto Venezia בכתובת Campo delGhetto Nuovo, 2888, 30121 Venezia V.
בלב הגטו היהודי של ונציה תמצאו את הפנינה הזאת המציעה לכם אוכל ונציאני איטלקי קלאסי וכשר, תמצאו פסטות לצד מנות ישראליות כמו חומוס.

Kosher Tevà Panetteria Pasticceria בכתובת Calle Ghetto Vecchio, 1243, 30121 Venezia VE

 סופר מרקט כשר המציע אוכל כשר לאיסוף עצמי.

Gam Gam Goodies בכתובת Calle Ghetto Vecchio, 1154-1228, 30121 Venezia VE
זהו הסניף החלבי , אין מקומות ישיבה, האוכל לאיסוף עצמי. המקום מציע פיצה, פלאפל ומוצרים חלביים. יש אפילו גלידות כשרות זמינות לעיתים קרובות.

מסעדת  Le Balthazar בכתובת campo ghetto nuovo 287430121 Venice
 מסעדה בשרית וכשרה.

שאלות ותשובות

David's Shop בכתובת Cannaregio, 2893, 30121 Venezia VE

חנות מזכרות אותנטית ומקסימה שמוכרת פריטים יהודים, המוצרים שיוצרו במוראנו (עם תעודות מקוריות) כמו גם תליוני כסף ושלל תכשיטים ופריטים מעוצבים לבית.

 Venice’s Jewish Ghetto 

כמובן שהיום אין באמת גטו ואין הפרדה בין התושבים היהודים לאיטלקים, אך בין המאות ה -16 וה -19, האוכלוסייה היהודית בוונציה נאלצה לגור באזור זה ברובע היהודי של העיר, נוצרה הפרדה המבוססת על דת. הגטו נוצר בשנת 1516, כאשר ממשלת הרפובליקה הוונציאנית סגרה את יהודי וונציה באזור של מחוז קנרג'יו בו פעלו מפעלי יציקות. במהלך היום, האנשים המופרדים יכלו לצאת החוצה, אך לא בשעות הלילה. שימו לב שלא מדובר כלל בתקופת השואה, כפי שפעמים רבות מתבלבלים לחשוב.

היהודים עבדו בעיר במשך מאות שנים, אך זו הייתה הפעם הראשונה שהם הורשו להחזיק ברובע משלהם, עד אשר הכריז הסנאט על אזור זה כאתר הגטו. לפני כן הורשו סוחרים בודדים [יהודים] לפעול בעיר, אך לא יכלו להתגורר בה. כדי להבדיל ביניהם לבין הנוצרים, היהודים היו צריכים לחבוש סממנים מסויימים, בדרך כלל כובע צהוב או טלאי צהוב, למעט רופאים יהודים, שהיה להם ביקוש רב ומעמד גבוה יותר. בלילה השערים לגטו היו סגורים, כך שזה הפך לסוג של כלא. אבל היהודים במשך 12 שנים לקיומו של הגטו,הקימו את בתי הכנסת והקהילות שלהם והמשיכו להתרחב ולגדול כקהילה. ההפרדה הסתיימה בשנת 1797, כאשר הרפובליקה הוונציאנית חדלה להתקיים.

וונציה אמנם הכניסה את היהודים לתוך גטו סגור, אבל לוונציה הייתה גישה פרגמטית מאוד שאפשרה לקהילה להמשיך ולהתקיים בשטחה, מה שהיה נדיר באותה תקופה באירופה, ונציה אפשרה לקהילה לשגשג בתוך גבולות מסוימים, שלא כמו במקומות אחרים, היהודים באיטליה הרגישו משולבים לגמרי במרקם החברה האיטלקית,במובן זה, ונציה הייתה עיר רב -אתנית  שנים רבות לפני שהעולם הפך כזה.

המוזיאון היהודי ובתי הכנסת

קיה גטו וקיו , הרחוב הראשי של הרובע היהודי המקורי , הוא רחוב צר, תזהו אותו לפי שלטי מסעדות כשרות,כיום תמצאו את מוזיאון אברויקו המופלא, או המוזיאון היהודי של ונציה , שכדאי מאוד לבקר בו כדי להבין את ההיסטוריה ואורח חייהם של היהודים בוונציה.

המוזיאון של הקהילה שופך אור על סיפור חיי הקהילה לאורך השנים – סוקר את ההיסטוריה המרתקת של יהודי ונציה . 

תוכלו להיכנס למוזיאון מ- Campo del Ghetto Nuovo, הביקור במוזיאון כולל סיור ב- Scole, כפי שנהגו לקרוא לבתי כנסת בונציה. בגטו ונציה, תמצאו היום חמישה בתי כנסת , כולם מתכנסים בשטח קטן  ליד המוזיאון היהודי. תוכלו לקחת סיור מודרך בבית הכנסת משנת 1528 המכונה Schola Tedesca, קנטון Schola 1531 ו- Schola Italiana משנת 1575 דרך המוזיאון היהודי. הסיורים יוצאים מדי שעה.

סקולה לבנטינה וסקולה ספגנולה נמצאים בגטו הישן. היתר הם סקולה גרנדה טדסקה, סקולה איטליאנה, וקנטון ("הפינה") סקולה נמצאים באזור החדש. 

הספרייה של המוזיאון נקראת "אלף", כאות הראשונה של האלף בית העברי, תשמעו סיפורים על ההשפעה הטבעית של  התרבות הוונציאנית על התרבות היהודית. תוכלו לראות במוזיאון מוצגים, ספרי היסטוריה ותרבות.

שימו לב שביום שישי המוזיאון נסגר מוקדם בשל השבת.

באיזור- Campo di Ghetto Nuovo, בין החנויות, במספר 2912 של אזור קנרג'יו בגטו היהודי, תראו שלט שמסמן שהיה שם בעבר בית המשכון שבו הורשו היהודים, כפי שנזכר במחזה של שייקספיר "הסוחר בונציה", להעניק הלוואות ליחידים, פעילות שמאות שנים רבות לא הורשתה לנוצרים. באזור זה יש היום פעילות מסחרית,  נמכרים מוצרי מזון  כשרים באיזור זה , מוצרים איטלקיים טיפוסיים כגון פסטות, אבל כשרים כמובן. 

לאחר שחוצים את הגשר, יוצאים  אל הכיכר היחידה בגטו , מקום פסטורלי עם עצים, בתים וונציאנים טיפוסיים , הכיכר נוספה בשנת 1633 .תוכלו לאכול מאכלים יהודיים באחת ממסעדות הרובע היהודי בונציה . Panificio Giovanni Volpe היא מאפייה מומלצת בה תוכלו לקנות פיצות ולחמים טריים.

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן