north italy

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

אז אחרי שקצת התאוששנו, חזרתי לקבוצה לכתוב איך היה 🙂
מקווה שיהיה לכם לעזר.

נסענו בהרכב של 2 + 3, בקונספט של טיול בר בת מצווה לנכדים.
(סבתא, דודה כמלווה, ואחיינים בגילאי 14X2, 12)

נסענו עם חברת התעופה NEOS – החברה הייתה מעולה!
המראות ונחיתות בזמן, לא קטנוניים עם משקל ואף עזרו לאחיין שלי למצוא סוודר שאיבד בשדה התעופה בחזור, וממש התגייסו כדי לעזור לנו. ממליצים מאוד!

מבחינת תוכנית-
נחתנו בחמישי בבוקר. נסענו להניח את החפצים בכפר הנופש.
ישנו בכפר נופש belvedere village – ממליצים מאוד!
הייתה לנו דירה שם עבור כל השהות. הדירה כוללת שני חדרי שינה, חדר אחד עם מיטה זוגית ועוד חדר עם שלוש מיטות יחד. יש שירותים ומקלחת אחד. מטבח קטן, שכלל: עם מדיח, גז, מקרר ומקפיא, כיור ומיקרוגל (ומאובזר כמובן עם כלים והכל). היה גם סלון קטן, כשהספה למעשה יכולה להפוך למיטה נפתחת לעוד זוג. חוץ מזה הייתה מרפסת קטנה ומתוקה.
הכפר היה מקסים! הכפר שקט, בנוי בצורה מעולה. מדי בוקר מנקים את הדירה ומחליפים מגבות. יש שלוש בריכות, עם מגלשות מים בנויות בתוכן. מלבד זה יש מרבדי דשא גדולים, גני שעשועים, אזור להפעלה ידנית של מכבסה ומייבש, מסעדה, מכולת ואנשי שירות אדיבים מאוד.

משם –
נסענו ביום חמישי לשוק מקומי בברדולינו. היה נחמד מאוד, היו פריטים מיוחדים. לא מאוד זול, אבל היה נעים לטייל על שפת הגארדה – הטיילת שם מקסימה והיה נחמד לטייל.

משם המשכנו ל Malcesine – העיירה שיוצא ממנה הרכבל למונטה באלדו. עלינו בשני הרכבלים והגענו למעלה, הנוף היה יפהפה!!
אנחנו עלינו יחסית מאוחר. ממליצה לעלות מוקדם יותר, הנוף עוצר נשימה ולגמרי לא מיצינו.
בפסגה ישנו בית קפה קטן – בתור שומרי כשרות, הזמנו כוסות קפה ומים חמים ונהננו מארוחת מנה חמה וקפה חם. הפסגה קרירה! שימו לב שגם אם חם אימים למטה, מומלץ מאוד לקחת סוודרים.
משם עשינו קצת קניות לארוחת ערב וחזרנו לכפר נופש.

יום שישי הוקדש לגארדלנד. היה מאוד מאוד עמוס! ידענו שיש עומס גדול בסוף השבוע, לא הסתדר לנו ללכת לשם ביום אחר – אבל אם מסתדר לכם להגיע ביום רגיל, כדאי לשקול זאת.

אנחנו שומרי שבת ולכן נשארנו בכפר הנופש בשבת, זה היה זמן נהדר כדי להנות מכל מה שהיה לכפר להציע.

ביום ראשון יצאנו מוקדם ועלינו לדולומיטים. נסענו בכביש המהיר – הכבישים נוחים מאוד ואין סיבה לחשוש 🙂
את הדולומטים התחלנו בעיירה – Santa Maddalena
זו עיירה מקסימה. כפרית ממש. יש מקום לחנות את הרכב ואז יוצאים בצעידה קלה לכיוון הכנסיה – אזור עם נוף יפהפה ומרהיב. הצעידה היא במעלה הר, אבל לא מאוד ארוכה. בסיום הצעידה נכנסו למלון ושתינו קפה כדי להתחמם (ירד עלינו גשם), וזה היה סיום מתוק לשלב זה.

משם המשכנו לנסוע לכיוון Alpe de siusi. הדרך הייתה יפהפה וציורית, עם נוף מטמטם. מצאנו המון פינות יפהפיות בדרך שגרמו לדרך להתארך עוד ועוד 😅
גם שם עצרנו לקפה ומשם נסענו ללון בעיירה ortisei

קיבלנו המון טיפים שלא לסגור מקום לינה מראש. מגיעים וסוגרים במקום. זה התברר כשגיאה חמורה, בפרט כשהבנו שהעיירה אורטיזיי נחשבת יקרה מאוד! (רצו 700 יורו ללילה). בסופו של דבר, מצאנו מלון מקסים, שרצה 180 יורו בלבד עבור שני חדרים. בעל המלון היה אדיב והחדרים היו גדולים ומרווחים מאוד! ממליצים מאוד. נקרא hotel pontives. מרחק נסיעה של 5 דקות מאורטיזיי. (אולי אפילו פחות).
יום למחרת, טיילנו באורטיזיי. תכננו לעלות על הרכבל לסקאדה, אך לא הייתה ראות טובה ולכן ויתרנו על זה. בכל זאת, סיירנו בעיירה והיה מקסים. משם המשכנו לכיוון Passo Pordoi – הדרך עברה בכבישים יפהפיים ובמעבר סלע. הגענו לשלג ואף לנקודה אליהם מגיעים הרכבלים, אך עם רכב. הדבר אפשר לנו לעצור בפינות יפהפיות בדרך ואנחנו ממליצים על כך מאוד!
בסיום, ירדנו משם לכיוון Lake of Carezza – אגם יפהפה! לא לפספס. ומשם ירדנו חזרה לכפר הנופש.

ביום השלישי נסענו לונציה. חנינו בקרבת העיר. יש לציין שבמידה ויש למי מכם תו נכה, כדאי לציין זאת בכניסה לחניון. יכלנו לחסוך כך 35 יורו 🥴
נסענו באוטובוס מים – כרטיס יומי חופשי עולה 25 יורו לאדם. ההתניידות כך נוחה מאוד. טיילנו בונציה, במוראנו ובוראנו. במוראנו ראינו הדגמת זכוכית – חפשו שם אחת טובה. היינו באחת נפלאה, עם הדגמה שמתחילה ממש ביצירת הכלי, עם מקום מסודר לישיבה. זו הייתה אחת מהפסגות של הטיול.
משם המשכנו לבוראנו – פשוט יפהפה.
סיימנו עם ארוחה כשרה בבית חבד בונציה ונסענו הביתה.

ביום האחרון, טיילנו בסרמיונה. אזור מקסים, עם מצודה יפהפה (במצודה יש 100 מדרגות – קחו בחשבון.) משם נסענו לקניון בורונה לקצת קניות ומשם לנמל התעופה וחזרה לארץ.

כמה טיפים:
1. קשה מאוד להשיג חד"פ באיטליה, בוודאי לא כמו בחבילות שיש בארץ. בתור שומרי כשרות זה היה מאתגר. מזל שהבאתי כפיות וכוסות המארץ, ממליצה להביא איתכם.
2. תדאגו למתאם כבר מהארץ. לא תמיד קל למצוא.
3. האיטלקים מכירים את היהודים ואת ההגבלות (לפחות כששאלנו על קפה), והם היו אדיבים להפליא. תשאלו – תמצאו אנשים מדהימים.
4.לאוכלי הכשרות – קחו איתכם לחם ובשר קפוא, זה יחזיק לפחות לתחילת הטיול ויכול לחסוך הרבה כאב ראש.
5. תבדקו טוב את חברת הטלפון שאתם עושים בה חבילה. לא רוצה להיות חשופה לתביעות, אבל החברה בה עשינו חבילה הייתה על הפנים ושעות רבות מהטיול בוזבזו בניסיון לפתור תקלות.
6. דתיים – תביאו יין לקידוש 😅

ניווטנו באמצעות וויז, סה"כ היה מעולה.

זהו בגדול..

אם יש לכם שאלות – מוזמנים לשלוח בשמחה.