north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

11 ימים מסלול משפחתי בצפון איטליה בחודש ספטמבר

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

לטובת הנוסעים בעלי הילדים, המסלול המשפחתי שלנו:
מי? שתי משפחות, ארבעה מבוגרים וחמישה ילדים (9, 6, 4, 2, 1.5).
כמה? 11 ימים.
איפה? גארדה והדולומיטים (נחיתה והמראה ממילאנו). למי שמתעניין בדולומיטים בלבד – תקפצו ליום מס 6.
מתי? ספטמבר.
מה? (מסלול וטיפים, מסעדות מומלצות בלבד – בתגובה לפוסט, הוא ממילא כבר ארוך).
יום ראשון- טסנו ריינאייר, נחתנו בברגמו, נסענו לאגם גארדה, ללזיסה Lazise (דרום מזרח האגם) לדירה שלנו (2 דירות ל4 לילות – Porto Vecchio Caffè & Apartments – דירות סוטיק במיקום מושלם על האגם!!!! ועם מרפסת). *לקחת בחשבון 1: אם המיקום מושלם – החניה רחוקה. בגלל ה ztl האיטלקי. כדאי לבדוק מול המקום כמה זמן זה ברגל ואפילו לוודא במפה את המרחק. *לקחת בחשבון 2: שלמקום הלינה קיימת חניה, אחרת זה מייקר מאוד את השהיה. *3: אם אתם משכירים רכב דרך הלינק הפופולרי- יהיו עוד הרבה ישראלים אתכם בטיסה שיעשו את אותו דבר, היערכו מראש לשעה-שעתיים המתנה.
לזיסה מושלמת ללינה למי שמתכנן ללכת לפארקים השונים.
יום שני – אחרי סיבוב בוקר בשוק (השוק של אגם גארדה, שנמצא כל יום בעיירה אחרת – מומלץ לתכנן בהתאם את המסלול, השוק שווה את זה. וגם להתחיל מוקדם בבוקר כי לקראת הצהריים כבר היה קשה להסתובב בו כמשפחה, בטח עם ילדות שבורחות..).
בצהריים נסענו למפלים של molina.
40 דק נסיעה מהמיקום שלנו. בדיעבד אני לא ממליצה, אולי עדיף לבוא באביב כשהזרימה גבוהה, כי היתה זרימה במפלים, אבל לא מרשימה במיוחד. בעיקר יש הליכה מאוד ארוכה בתוך העיירה עד לשמורת הטבע של המפלים וזה מתיש עוד לפני שהתחיל בכלל המסלול ובחזור זה אותו דבר רק בעלייה, מה שהופך את זה ליום שלם של טיול (למיטבי לסת כמונו). בעיני זה מתאים לחובבי טבע מובהקים. עשינו את המסלול הקצר ולא הבינוני או הארוך, כי כבר היינו עייפים בתחילת המסלול.
בערב נסענו לורונה, זה לא היה מתוכנן – אבל העיר יפהפייה ואפילו הרכבת הקטנה לילדים שעוברת באתרים השונים מומלצת (מסלול של 40 דק, מי חשב..)
יום שלישי – caneva aquamarine & movieland & ארוחת אבירים בערב. כמו שהבת שלי אמרה: "היום הכי כיפי בחיים שלי". הופתענו מאוד לחיוב מכמות המתקנים שמתאימים לילדה בת 4 ואפילו מכמות המתקניםלילדה בת שנתיים! בעיקר במובילנד. במובילנד יש מופעים, למי שלא חובב מתקנים. מומלץ במיוחד לצפות בus army show – בשעה 17, אז אם מתכננים על הפארק מים – להתחיל בו או לפחות לחזור למובילנד אחהצ. אז לא יודעת לגבי גארדלנד – אבל מובילנד מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים.
4*: מומלץ להביא אטמים או אוזניות נגד רעש לארוחת אבירים, כי רועש מאוד מאוד.
יום מס 4: Monte Baldo. עולים ברכבל מ malcesine. מהחלק המזרחי הצפוני של האגם. נסענו בכוונה על קו החוף ולא דרך הכביש המהיר, נסיעה מאוד יפה, שימו לב למה שגוגל מפס מציע לכם. רוב האתרים אומרים שאפשר להספיק באותו יום גם את ההר וגם את הטירה, אנחנו לא הספקנו. כשעלינו למעלה נשארנו לצפות במצנחי הרחיפה ולהתחרדן בשמש בבתי הקפה השונים שיש למעלה, כל פעם מול נוף אחר. אחרי הרכבל וההר (והתור שיש לרדת ברכבל בשעות אחהצ) – השארנו את האוטו בחניון של הרכבל והלכנו ברגל לעיר העתיקה של מלסצינה, 5 דק הליכה. *5: הריצוף עשוי חלוקי נחל, לא בדיוק סימפטי לעגלות, גם הייתי נמנעת מלישון שם לו הייתי מגיעה עם מזוודה גדולה. ממלסצינה לקחנו שיט (20 דק) ללימונה – בחלק המערב והצפוני של האגם (לא במעבורת אלא בסירה יעודית הלוך-חזור), שתינו למונצלו ולימונדה, הסתובבנו בעיר העתיקה ועל קו החוף שעה וחזרנו חזרה.
הרכבל למונטה בלדו הוא רכבל גדול, לעשרות אנשים, והוא למעשה 2 רכבלים – בראשון רצוי לעמוד דרומה לנוף ובשני זה לא משנה כי הכלי (כלי?) עצמו מסתובב (פנורמי) והנוף הוא פעם להר ופעם לאגם.
יום מס 5: אגם טנו tenno, צפונית לאגם גארדה. ונסיעה לדולומיטים. אפילו שהיה שבת, לא היה עמוס וחנינו בחניון הכי קרוב לירידה לאגם – 100 וקצת מדרגות, בקטנה ממש. אחרי המדרגות – מתאים לעגלה. היה יום שמשי בספטמבר ונכנסנו למים והיה מושלם, נעים ויפהפה. הבאנו איתנו אוכל מהמסעדה למעלה, אבל יש בית קפה/בר למטה באגם. *לנוסעים לגארדה בלבד – אפשר לדלג ליום 10.
בדולומיטים ישנו ב antares – מתחם דירות חמודות (יש יותר ויש פחות, בדיעבד הייתי מנהלת מומ עם הקבלה על החדר) ומלון, עם בריכה מקורה וארוחת בוקר מעולה(ב15 דולר לאדם). בעיירת סקי מקסימה, בשונה מעומס התיירים באורטיזיי, מרובת מסעדות מצוינות.
יום מס 6: בבוקר – Monte pana אומגה zip line. יקר אבל שווה את זה (בעינינו). *כדאי לשים לב 6: אפשר לעלות ולרדת כמה פעמים שרוצים. רק שהעליה לוקחת די הרבה זמן.. ד"א נתנו לנו לעלות עם ילדה בת 4, אפילו שכתוב בקופות שהעליה מגיל 9. מתחת לאומגה יש בית קפה/בר ומגרש משחקים מהמם וגדול יחסית.
אחהצ – vallunga – אחו שאפשר לטייל בו בכמה רמות קושי, ממסלול של חצי קילומטר ועד 3, עשינו ק"מ וחצי. מתאים לעגלות. מסלול עם מפלים מפכים ופרות קרובות במיוחד, שאנחנו בעצם טיילנו אצלן בטבע. מהמם ממש. בכניסה/ביציאה למתחם יש גינת שעשועים מקסימה, כולה עץ גם כאן ושביל חושים (כזה שהולכים בו ברגליים יחפות).
למשפחות שרוצות ימים רגועים לחלוטין אפשר לפצל ולעשות יום שלם במונטה פנה (יש שם מסלולי הליכה, כולל אחד מעגלי למשפחות) ויום בוואלונגה.
שני המקומות 5 דק מselva, איפה שישנו (10 דק מאורטיזיי).
יום מס 7: alpe de suicide. מאורטיזיי יוצאים בעצם שני רכבלים – אחד לסקדה ואחד לאלפ די סוויזי, אנחנו העדפנו אותו. למעלה אפשר לעשות מסלול קצרצר לאגם (קטן!!) של חצי קמ ולמי שרוצה לבקר ברוב מה שיש למעלה – יש מסלול קלאסי מעגלי של 4 קמ, לא מתאים לעגלות – מאוד (מאוד) מומלץ מנשא/מנשא גב. זה מסלול שמסתיים ברכבל שלוקח למעלה חזרה (רכבל לזוג, פתוח לחלוטין ומפחיד מאוד) למי שרוצה לוותר על חצי ק"מ בעליה תלולה מאוד. מהמסלול הזה יש עוד התפצלות ככה שגם פה אפשר ללכת יותר (לחזקים מבינינו). וגם כאן כמובן שיש בר/מסעדה/קפה למעלה קצת אחרי אמצע המסלול, שהוציאה צלעות וברביקיו בלי הפסקה, ממש ליד יש גן שעשועים וארגז חול לצד מיטות שיזוף. האיטלקים יודעים לחיות ולארח..
העליה להר עצמו היא ברכבל לעשיריה (גונדולה) ואפשר לקנות למטה כרטיס הלוך חזור אליו בלבד, או משולב עם הרכבל הקטן שמקצר את המסלול למעלה. *בקיץ החניון שלו הוא הזול ביותר בסביבה.
אחהצ הלכנו לגלידה וסיבוב במדרחוב (הפצפון, אבל מלא פסלים חדשים) של אורטיזיי. מאוד תיירותי.
יום 8: lago di braies – אגם ברייס. שעתיים נסיעה, אז למי שישן בשני מקומות בדולומיטים – עדיף לחבר. אגם מהמם, בצבעים מדהימים. נסענו אליו ולא לאגם אחר כדי לעלות על הדוגיות (סירות חתירה מעץ) ולדעתנו היה שווה את זה. השכרת דוגית ל45 דק, אבל לא בדקו את זה. חוץ מזה, מסביב לאגם יש מסלול הליכה מתאים לעגלות. ואפילו נכנסנו למים, הקפואים במיוחד. *כדאי לדעת איזשהו מספר: אנחנו חנינו בחניון מס 2, שהיה 750 מטר משם, שזה עוד סביר, כשהגענו ב1030 בבוקר, אז רצוי להגיע קודם ובטח לא אחרי.
בדרך חזרה משם (חצי שעה מברייס) עצרנו ב Kinderwelt Olang / Mondo bimbi Valderrama- פארק ילדים ענק, של למעשה 3 פארקים שונים – עם אומגות, פארק חבלים ומגלשה ענקית ומפחידה (בכיף אפשר לבלות פה כמה שעות). ובחינם.
יום 9: val de Anna- מסלולון חמוד, ממש קליל ובין הקצרים והקלים שעשינו, מתאים לעגלה, עם הרבה ספסלים וערסלים וכמובן- שתי גינות שעשועים גדולות ויפות. התאים לנו ביום סגרירי שידענו שנצטרך לחזור בכל רגע את הדרך. בימים חמימים יש שם תעלה להליכה במים. במעלה המסלול יש בית קפה/מסעדה – אכלנו שם את הארוחה הטובה בטיול (Cafe de anna), גם אותנו זה הפתיע. בתחילת המסלול, ליד הרכבל של סקדה יש מתחם אומגות קטן, עם מסוק אמיתי להיכנס אליו, מגניב אבל היה סגור כי היה יום גשום.
בערב היינו במשחק הוקי קרח ששמענו עליו מלשכת התיירות של אורטיזיי, שמוציאה סיורים (סיורי חוות, בירה, סיורי זריחות, ועוד) – אז כדאי לבדוק איתם מה מתוכנן (רק לא להתלהב מהשוק של התעשייה המקומית או לתכנן כדי להספיק במיוחד- היה מאוד מאוד לא מרשים) וגם להירשם בזמן כי מתמלאים.
יום 10: נסיעה חזרה לדולומיטים. עצרנו במפלי ורונה cascate del varone. נכנסים מתחת למפל וזה מהמם. נרטבים מאוד, אפשר לקנות מעיל גשם במחיר הזוי בכניסה. בחוץ יש גם גן בוטני נעים וגן זן יפני. עצירה חמודה מאוד, עם הליכה ממש ממש קצרה. המפלים 5 דק בלבד מטנו, אפשר לחלוטין לשלב באותו יום. ולמי שעושה יום שלם בלי נסיעות – ליד טנו יש עיירת ימי ביניים מומלצת. עברנו גם בנמל של ריבה דל גארדה בצפון הנמל, עוד עיירה מקסימה. ירדנו לדרום האגם הפעם דרך הצד המערבי, נסיעה מיוחדת ברובה בתוך מנהרות (באטמן סטייל) וממש על האגם. לא מומלצת בחושך וכן מאריכה את הדרך משמעותית.
ישנו בדרום האגם, ליד סירמיונה ב
villaggio turistico lugana marina
לינה משפחתית בסטייל קיבוצי, לחובבים. מדשאות, בריכות, ירידה לאגם.
יום 11: חוץ מסיבוב בסירמיונה, נסענו ל sigruta park – פארק יפהפה רחב ידיים, עם אופציה להשכרת עגלות גולף עם טאבלט שמקריא את הנק במסלול (וכמובן שלא נפספס עוד כלי תחבורה), ואפשר גם ברגל ולבלות שם את כל היום, עם פארק צבאים, מבוך לילדים ועוד..
ו..ביום למחרת חזרנו לישראל.
מה לא הספקנו ולא יצא? מעיינות חמים, לינה בagriturismo, בולצאנו ו-ונציה. העדפנו עיירות על פני ערים.
שאלות יתקבלו בשמחה!

לקריאת הפוסט המלא והמדהים של מירב בקבוצת המטיילים שלנו לצפון איטליה לחצו פה!

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן