north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הסרטים של ונציה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

לא בטוח שכולם יודעים שאיטליה הייתה מעצמת קולנוע אמיתי בתחילת המאה העשרים. כאשר מלחמת העולם הראשונה התחילה עשיית הסרטים ברחבי המדינה הפסיקה לחלוטין. בשנות העשרים של המאה העשרים איטליה כבר הייתה הרבה מאוחר תעשיית הסרטים האמריקאית ששגשגה באותה העת.

בשנת שלושים ושתיים הדיקטטור מוסוליני שאז שלט באיטליה הורה לקיים את פסטיבל הסרטים של ונציה כאשר הפרס הראשי של הפסטיבל יהיה גביע מוסוליני, על עף שברמה מסוימת הפסטיבל הוקם כתעמולה, הוא יצר הדים בכל רחבי העולם והחזיר את הקולנוע האיטלקי בחזרה לכותרות העולמיות והמשיכה של הקהל העולמי לסרטים איטלקיים חזרה למצב הקודם.

הפסטיבל הראשון התקיים באוגוסט, אלף תשע מאות שלושים ושתיים, על המרפסת של מלון אקסלסיור פאלאס האייקוני. סרט הפתיחה היה "דוקטור ג'קיל ומר הייד", באותן הפסטיבל הייתה נציגות של תשע מדינות בסך הכל כיום פסטיבל הסרטים של ונציה הוא פסטיבל הסרטים הבינלאומי הוותיק ביותר בעולם, בעת כתיבת מילים אלו כבר נערך פסטיבל מספר שבעים ותשע, והיד עוד נטויה. 

ביקור בפסטיבל הסרטים של ונציה להיות חלק מההיסטוריה

ונציה היא יעד אידיאלי עבור חובבי הקולנוע, העיר מארחת את אחד מפסטיבלי הסרטים החשובים ביותר בעולם. בכל שנה הפסטיבל מעניק פרסים שונים כאשר גולת הכותרת זהו פרס אריה הזהב אשר נחשב למקביל לפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן היוקרתי. 

במהלך תקופת הפסטיבל מתקיימים אירועים ומסיבות רבות בכל רחבי העיר, מקומות נשארים פתוחים כל הלילה ויש מסיבות בארמונות ובעוד מקומות מדהימים. פסטיבל הסרטים של ונציה נערך במתכונת של תחרות אשר מחולקת לקטגוריות שונות ולפרסים שונים. כאמור הפרס המרכזי של התחרות עבור הסרט הטוב ביותר אריה הזהב.

הפרס הבא הוא אריה הכסף אשר מוענק לבמאי הטוב ביותר, גביע וולפי מוענק לשחקן או השחקנית הטובים ביותר, פרס הזהב הוענק כפרס מיוחד של חבר השופטים עבור התסריט הטוב ביותר. מדי שנה, מוקרנים בפסטיבל הסרטים של ונציה לא מעט הופעת בכורה של סרטים מכל רחבי העולם, ככל הנראה את הסרטים הטובים ביותר תוכלו לראות מתמודדים גם על פרס האוסקר.

כמו כן פסטיבל הסרטים של ונציה נותן כבוד לסרטים קלאסיים, מדי שנה מוצגים בפסטיבל רימייק של הסרטים הקלאסיים הטובים ביותר שצולמו בשנה האחרונה על ידי חברות הפקת סרטים, מוסדות תרבות והפקות ברחבי העולם, מוך מטרת שימור וטיפוח המורשת הקולנועית, גילוי מחדש של יצירות עבר שלא מספיק מוערכות, מדובר על עשרים סרטים ואף יותר.

אחד הז'אנרים הכי מעניינים בפסטיבל שייך לכישרונות צעירים, תחרות סרטים בינלאומית אשר כוללת סך הכל תשעה עשרה סרטים של יוצרים צעירים ולסרטי בכורה, במטרה לעודד מקוריות ויצירתית. הז'אנר מציג מגוון סרטים קצרים באורך של מקסימום עשרים דקות, הנבחרים על בסיס קריטריונים שונים כמו איכות ומקוריות השפה ויכולת ביטוי.

את הפרסים של פסטיבל הסרטים של ונציה הוא פרס הקהל, על אף שזה לא פרס רשמי הוא עדיין חשוב. הז'אנר כולל מקסימום עשרה סרטים, באורך של מקסימום שישים דקות, בדרך כלל מוצגים סרטים אומנותיים, סרטים ניסיוניים, סדרות טלוויזיה יוצאות דופן ועוד. לפני הקרנת הסרטים בדררך כלל יש מפגש עם הבמאי או הבמאית והשקנים המשתתפים בסרט. 

חלק מהסרטים אשר מוצגים בפסטיבל לא משתתפים בתחרות, אלה הם סרטים שבדרך כלל של יוצרים מפורסמים, או של יוצרים שהשתתפו בתחרות בעבר. מדובר על עשרים יצירות שנבחרו בקפידה ומציגים סרטים שווים במיוחד.

מידע שימושי על פסטיבל הסרטים של ונציה

פסטיבל הסרטים של ונציה הוא אחד הפסטיבלים הגדולים והחשובים בתחום. ביקור בפסטיבל לחובבי קולנוע זוהי חוויה מדהימה, עם זאת כדאי לתכנן את הטיול מראש. הפסטיבל מתקיים בדרך כלל בסוף חודש אוגוסט ותחילת ספטמבר, מומלץ להתעדכן בתאריך הסופי בעת תכנון הנסיעה, תוכלו למצוא את התאריכים בקלות באתר של הפסטיבל.

במידה ואתם מעוניינים לבקר בפסטיבל, ניתן לקנות את כרטיסי הכניסה באינטרנט בלבד. הפסטיבל מחולק לשישה אזורים שונים, ניתן לקנות כרטיסים לפי אזורים, שימו לב שכל אזור הוא תשלום בפני עצמו, המחירים של הכרטיסים נעים החל משבע יורו לאדם עבור אזורים קטנים יותר ועד עשרים יורו לאזור הגדול ביותר בפסטיבל. כרטיס מלא לכל ימי הפסטיבל יעלה לכם חמישים יורו לאדם.

ניתן להגיע לפסטיבל במגוון דרכים, רכבת, הגעה לתחנת הרכבת Venezia S. Lucia, לאחר מכן סירה ישירה ללידו (קווי ACTV, תחנות: Lido S. Maria Elisabetta ו/או Lido Casinò). במידה ואתם מעוניינים להגיע עם רכב, צאו מהכביש המהיר A4 בוונציה, עקבו אחר השילוט לכיוון Venezia Lido, ואז עולים על סירת המעבורת Actv שמגיעה ישירות לאירוע.

אין גישה לכל הסרטים בפסטיבל אך יש יותר ממספיק סרטים מעולים שתוכלו ליהנות מהם, את רשימת הסרטים הרשמית והמלאה הפסטיבל יציג זמן קצר לפני תחילתו. בהחלט מומלץ להישאר כמו שאומרים עם יד על הדופק, לברר מה התאריך המדויק של הפסטיבל, לאחר מכן לבחון את התוכנייה של הפסטיבל ולתכנן באיזה סרטים אתם מעוניינים לבקר.

הכרטיסים יפורסמו למכירה בדרך כלל באמצע אוגוסט. מומלץ למהר ולרכוש את הכרטיסים כי בסך הכל הם עלולים להיגמר, לכן ככל שתקדימו ותרכשו את הכרטיסים מראש כך תוכלו להבטיח את מקומכם באחד מפסטיבלי הסרטים הטובים ביותר בעולם.

האם כולם יכולים לבקר בפסטיבל הסרטים של ונציה? מתי הוא מתקיים? פסטיבל הסרטים של ונציה על מה שחשוב לשאול

פסטיבל הסרטים של ונציה הוא פסטיבל הסרטים הוותיק ביותר בעולם אשר מתקיים בכל שנה מאז שנת אלף תשע מאות שלושים ושתיים. זהו אחד הפסטיבלים היוקרתיים אשר מציג סרטים של יוצרים מכל רחבי העולם במתכונת של תחרות הכוללת פרסים חשובים.

כן הכניסה היא לכלל הקהל הרחב, עם זאת כדאי לקחת בחשבון שאין גישה לכל הסרטים של הפסטיבל, עם זאת יש גישה לאינספור סרטים מעולים של יוצרים מכל רחבי העולם, החוויה האולטימטיבית למי שאוהב את הקולנוע.

את הכרטיסים לפסטיבל ניתן לקנות רק באינטרנט בקנייה מראש. מדי שנה האתר של הפסטיבל פותח את מכירת הכרטיסים באמצע אוגוסט, את הכרטיסים ניתן לקנות דרך אתר האינטרנט של הפסטיבל.

פסטיבל הסרטים של ונציה מתקיים בדרך כלל בסוף אוגוסט תחילת ספטמבר, מדי שנה הפסטיבל מפרסם את התאריכים של הפסטיבל מספר חודשים לפני, את רשימת הסרטים אשר מוצגים בפסטיבל תוכלו למצוא גם באתר האינטרנט.

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן