north italy

רומא + צפון איטליה בטיול אחד

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול – איטליה- רומא+צפון איטליה-
משפחה של זוג+4 (2.5,5,8,10) + סבא וסבתא 70+, מבוגר נוסף+ילד בן 5, ותינוק.
סיכום המסלול שלנו:
יום הגעה – יום שני: נחיתה (אל על) ברומא, סגרנו הסעה באמצעות בוקינג שהתבררה כהחלטה מעולה, הגיעו 2 רכבים נקיים ונהגים שעזרו לנו עם העמסת המזוודות. הגעה למלון hotel trevi
ממש 20 מטר מהמזרקה, המלון חמוד ממש נקי, מסודר, מסתבר שהוא חולש על מספר מבנים באותו בלוק, קיבלנו חדרים חדשים שהיו ממש פינוק, אך דבר שחשוב לציין מראש ולצערי לנו לא אמרו אותו – חלק מהמבנים הם ללא מעלית כלל, ובמבנה שאנחנו היינו היתה מעלית למזלנו אך 60/60 סמ מה שבתכלס מספיקה למבוגר וילד או 2 מבוגרים רזים ממש, בטח שלא עגלה פתוחה אלא מקופלת… שלא נדבר על נכה עם כיסא גלגלים שלעולם לא יכול להיכנס…. סירבל לנו מאוד את העליה והירידה מהמלון עם עגלות התינוק ולסבא ולסבתא היה לא פשוט. כן ייאמר לזכותם שהעובד במלון עזר לנו להעלות את כלל הציוד ולהוריד ביום העזיבה. ארוחת הבוקר מספיקה (יש מקושקשת/עין, מספר גבינות, בייקון, ממרחים ולחמים…) ביום זה הגענו סביב הבוקר המאוחר ולכן הספקנו גם לטייל כבר באתרים המרכזיים שאנחנו כבר מכירים- הפנתאון, פיאצה נבונה, מזרקת טרווי, ועוד.
יום 2 – יום שלישי: נסענו באמצעות אוטובוס+רכבת+מטרו לקניון רומאיסט, רצינו מאוד לעשות קניות בפריימארק – שמענו שהסניף שם שווה יותר מהסניף במקסימו, ואכן סניף שווה ממש! את כל היום בילינו בשופינג וכיף, חשוב לדעת שאין שם משחקיות לילדים ואם לא מוצאים להם תעסוקה…. לא פשוט…
גם בחזור נסענו באוטובוסים ולצערי החלטה זו התבררה כטעות איומה, התחבורה הציבורית שם לא מאוד פשוטה. מטרו תמיד עדיף אבל לצערי לכיוון הזה מטרו בלבד לא היה.
יום 3 -יום רביעי:
התחלנו את היום באתרים מרכזיים כגון הקולסאום, הפורום, אנדרטת ויטוריו אמנואלה השני, המדרגות הספרדיות…
בכל שני מטר יש גלידריה (וכולן טעימות) ופיצריות, אז עצרנו הרבה לגלידות/פיצות ועוד ועוד:) הליכה מרובה אז תבואו עם נעליים נוחות🤭 לאחר מכן לקחנו אוטובוס (נוח מאוד קו ישיר אחד ממרכז העיר) ונסענו לותיקן להראות לילדים את מקום האפיפיור.
יום 4 – יום חמישי: נסענו לקבל את רכבי ההשכרה ליתר הטיול, עשינו צ'ק אאוט במלון ועם הרכב עלינו צפונה למלון שסגרנו באגם גארדה, aurora aparthotel- מלון מעולה עם מגוון דירות קומת קרקע וגם יחידות חדרי מלון בקומה ראשונה, החדרים נקיים, מרווחים, הכל ממש חדש, צוות המלון מסביר פנים , עוזרים ואדיבים, ארוחת בוקר נפלאה, ממש על האגם, 0 יתושים שזו בכלל היתה לי הפתעה טובה!בדרך תכננו לעצור בפירנצה אבל שעות אחהצ הן שעות עומס באזור והחלטנו לוותר ולהמשיך דוך לגארדה, היה לא פשוט אבל דאגנו שלילדים יהיו את המסכים שלהם ולקטנות יהיו צעצועים לנסיעה ולנו מוזיקה 🙂
יום 5 יום שישי: פארק גארדלנד, מהבוקר עד הערב לצערנו לא הספקנו את כל הפארק כי הוא באמת גדול ועמוס, אבל לא השתלם לנו לקחת את כרטיסי האקספרס (אנחנו 9 שחייבים בכרטיס) אבל מה שהספקנו מאוד נהננו כמובן. היו 2 מתקנים בלבד שהמתנה למעלה מ40 דקות, כל השאר פחות. ילדים עד מטר גובה לא משלמים, שזה בדרכ עד סביב גיל 3, אנחנו קנינו את הכרטיסים מפאולו שהומלץ בפייסבוק (34 יורו) בקבוצות של גארדה ואכן התברר כהחלטה טובה- מחירים מוזלים, הוא מאוד מסודר והיו הנחיות ברורות לכרטיסים ודרך האיסוף.
יום 6 – יום שבת: נסענו עם הרכבים לונציה, שעה וחצי לכיוון, (נקודת חניה- venice city park בוויז). בונציה פשוט להתעלף מהיופי של העיר, להינות, לאכול, לטייל, בחזור לקחנו גונדולה וחזרנו לנקודה בה התחלנו.
יום 7 – יום ראשון: פארק הסרטים (מובילנד) פארק קליל אין עומס של אנשים ומתקנים כמן בגארדלנד, כולנו ממש נהננו, יתאים יותר לילדים עד גיל 13-15, לגדולים יותר יש מעט מתקנים. יש המון מתקנים שווים עם מים שווה להביא בגדי החלפה ויש גם מתקני ייבוש בתשלום. בערב הלכנו למופע וארוחת ערב אבירים- מתחיל ב19:00, צריך להגיע ב18:30, לצערי סיימנו במובילנד דיי מוקדם סביב 17:00 אז פשוט ישבנו וחיכינו לפתיחת המופע. גם לשתי האטרקציות האלו קנינו כרטיסים דרך פאולו, לכל אחד מהם שילמנו 27 יורו (מטר גובה ומעלה חייבים בכרטיס). במהלך המופע מוגשת ארוחת ערב שלטעמי לא היתה משהו- מקבלים מרק עוף שהיה ממש טעים עם לחמניה, ולאחר מכן טוסט פשוט מרבע פיתה (סביר), עוף קטן שלא היה מאוד אכיל לטעמי, תפוחי אדמה מבאסים… ושתיה קלה או בירה או יין ובסוף גלידת וניל. באופן כללי כל הקטע הוא המופע אבל לטעמנו הוא היה מדי ארוך ומייגע והוא בדרך כלל אחרי יום לא קצר של אטרקציה/טיול אז ממליצה ללכת לזה רק אם הילדים באמת ממש אוהבים אבירים, דו קרבים וכו׳.
יום 8 יום שני (חג הפסחא): נסענו עם הרכבים לורונה המהממת. חנינו בחניון קרוב 100 מטר מהמרכז- parking piazza Cittadella. העיר היתה מפוצצת תיירים אבל עם זאת לטעמי היא עיר מהממת ביופיה, מודרנית מאוד לעומת רומא, מרווחת, נקייה, טיילנו ברחובות המרכזיים, הצטלמנו ליד הארנה, את כל השדרה המרכזית עם החנויות, הגענו למרפסת של רומאו ויוליה, התיישבנו בכיכר השוק Delle Erbe Piazza, שוק מקסים עם המון דוכני מזכרות ואף פירות סטייל תאילנד, קנינו פירות טריים והתפנקנו 🙂 לאחר מכן נסענו לקניון 5 דקות נסיעה Centro commercial Adigeo והשלמנו שופינג של h&m שהיה ממש ממש זול לעומת הארץ, ו פריימארק כמובן ועוד קצת 😉
יום 9 – יום שלישי: התחלנו את היום בדסנזאזו דל גארדה, עיירה קטנה בדרום האגם. בימי שלישי מתקיים בה שוק סטימינאלה החל מ8-13:00, שוק שמתקיים ממש על גדות האגם, בשוק יש בגדי מעצבים, מוצרי עור (תיקים/ארנקים/מעילים), תכשיטים, נעליים ועוד המון. קניות שוות!!!! (חניון קרוב Parcheggio P15 Via San Benedetto). לאחר מכן נסענו לטייל בעיירה סרמיונה כעשרים דקות משם חנינו בgrifo parking- (עיירה קטנה ומקסימה, רחובות צרים מלאים בחנויות ובגלידריות עם גביעים ענקיים של גלידות, מבצר., צמוד לאגם, נוף משגע), אכלנו שם ארוחת צהריים בhotel Corte Regina שהיתה בחירה מעולה! פיצה מעלפת, פסטות מדהימות, לחמים טעימים, לזניות טעימותתת בקיצור הכל טעים!).
יום 10 – יום רביעי: נסענו חזרה לרומא עם עצירה בPisa בשביל הילדים לראות את מגדל פיזה! הגענו למלון שרתון דה מדיסי – באזור שדה התעופה (כ10 ק״מ ממנו)
ולמחרת… חמישי, טסנו חזרה לארץ עם ITA.
לסיכום, היינו באיטליה לא מעט פעמים גם עם הילדים, לכן לא עשינו את כל הmust כי כמעט את הכל כבר ראינו אבל את מה שהיה חשוב לנו (האתרים המרכזיים והגדולים) חזרנו לשם שוב בשביל הילדים… ככל שהם גדלים זוכרים יותר… 🙂
פארק מים קאנבה בגארדלנד- היה סגור כשאנחנו היינו (ייפתח באמצע מאי).
התניידות
ממליצה לכם מאוד לבדוק במידה ויש לכם אפשרות לסים דיגיטלי בטלפון (מכשירים מסויימים תומכים, בדר״כ דגמים חדשים) זה הכי נח, אנחנו משתמשים בזה המון בטיולים שלנו בחו״ל. רוכשים באפליקציה של airalo, מתקינים טרם הנסיעה, מחירים נמוכים ביחס לסימים שנקנים בחול ולא צריך להתעסק עם החלפה פיזית של סימים. במידה ועומד להיגמר זה מתריע לך ואפשר לרכוש חבילה נוספת.
קוד שלי לקבלת הנחה ראשונית ORTAL7714
פאולו- כרטיסים לאטרקציות- +39 366 716 6568 – בוואטסאפ.