north italy

14 יום בצפון איטליה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול של 14 יום , זוג 🇮🇹✈️
ונציה – ורונה – סרמיונה – ריבה דל גארדה – קומו – פארמה – פירנצה – בולוניה .
טיסה הלוך לונציה עם חברת וויז , עיכוב של שעה בשדה. המזוודות הגיעו והכל היה בסדר.
השכרנו רכב דרך אופרן של חברת leasys ,
קיבלתי פיאט 500X , גיפון נחמד מאוד . בבגאז נכנסנו לנו 2 מזוודות בינוניות וטרולי אחת .
ונציה 🛶- ישנו בעיירה ליד , בבוקר לקחנו רכבת – נסיעה של עשר דק ותחנה אחת לונציה .
ונציה עיר מהממת, ממליצה בחום להגיע אליה ופשוט ללכת לאיבוד בסמטאות. לטעמי יום טיול אחד שלם מספיק וממצה בהחלט .
אחרי ונציה המשכנו לורונה, הוקסמנו מהאווירה! עיר מדליקה ברמות , שווה עצירה של חצי יום, ואפילו התבאסנו שלא סגרנו שם לינה להרגיש יותר את העיר.
ממליצה בורונה ללכת לגשר עם החומות והמבצר , משקיף על כל העיר מ2 צדדי הנהר .
סרמיונה – ישנו במלון חדש , 8 דק נסיעה לסרמיונה לחניה ,
ארוחת בוקר מפנקת, המלון :
סרמיונה עיר נחמדה לטייל בה , לקחת בחשבון שהיא מאוד מתויירת , לכן גם המחירים והאוכל בהתאם . לנו הרגיש שהיא עיר שווה ביקור אבל הכל היה מתוייר, מהגלידה שאכלנו למסעדה שישבנו שפחות הרגיש מקומי למרות שחיפשנו.
בדרך לריבה דל גארדה עצרנו בפסקירייה דל גארדה , ברדולינו וגארדה . עיירות חמודות מאוד , מאוד אהבנו את ברדולינו הסמטאות והעיר היה נורא מיוחד. היינו בזמן של פסטיבל יין של המקומיים שווה ביותר.
ריבה דל גארדה 🏔️- ישנו במלון astoria resort – נהנו מאוד, לקחתי חדר עם מרפסת להרים, כייף לפתוח ככה את הבוקר עם תה חם מול ההרים, ארוחת בוקר מפנקת . באחד הערבים גם אכלנו במסעדה שם שהייתה טעימה בטירוף למרות שטיסה יותר יקרה ממסעדה ממוצעת איטלקית.
מאחורי המלון יש קונדיטוריה צרפתית עם קינוחים ומאפים טעימים .
הרכבל מונטה בלדו 🚠- הגענו ולא היה תור בכלל נכנסנו ישר , ללכת רק ביום שבאמת אפשר לראות ואין עננים.
מלצסינה– עיירה חמודה מאוד לטייל בה אחרי הרכבל מאוד ציורית ומתוקה .
משם נסענו לקומו מהצד השני של האגם
עצרנו בדרך בלימונה סול גארדה – טיילת ענקית ומושקעת נוף מדהים לכיוון האגם וההרים מהצד הזה , סאלו- הגענו ביום של שוק מקומי, היה מגניב ממש . עיירה יפה .
משם המשכנו לאגם קומו– בחרנו לישון בלקו .
בדיעבד זו החלטה גרועה.
הכי טוב לישון באחת מהעיירות של ההפלגה ופשוט לטייל משם. אין מה לעשות בעיירות האחרות .
נגיד להתמקם בקומו ומשם לקחת את השייט לבלאגיו, מנגו, ורנה.
מה שאנחנו עשינו , ישנו בלקו , משם נסענו לעיר ורנה, ולקחנו את ההפלגה לעיירות ליד .
כרטיס יומי עולה 15 יורו לאדם, ואפשר לעלות כמה שרוצים .
לא רואה שום צורך להזיז את הרכב באדם קומו, הכי נוח להתמקם באחת מהעיירות האלו ולהתנייד עם ההפלגות. עניין של 10-15 דק הפלגה בין עיר לעיר .
חבל אמיליה רומאניה– חבל פחות מתויר על ידי ישראלים , כמעט ולא פגשנו שם עוד ישראלים, חבל! חבל קולינארי ויפה ברמות, רומנטי .
פארמה 🧀- אהבנו אותה ממש , עיר משולבת עם ישן וחדש , אוכל טוב ואווירה כייפית . עיר ייצור הפרמזן.
פירנצה – עיר יפה הרגישה לנו מתויירת מידי , תעשייתית ומהירה . לדעתי חובה עצירה לראות את העיר אבל לא להישאר שם יותר מידי . ממליצה להיכנס לשוק אוכל במרכז , חוויה שווה וטעימה!
בולוניה 🌹- העיר האדומה כשמה כן היא , מרכז ענק, עיר יפיפיה , קולינארית , אהבנו ברמות!
מודונה – עיר הבסלמי -עשינו שם סיור אוכל עם taste bolonga, היה שווה ומגניב ברמות. הזמנתי דרך האתר שלהם .
מי שבאזור שבוע הבא יש שם פסטיבל פסטות ענק שווה ביותר!
לסיכום– נהננו מאוד, איטליה מהממת, התכנון היה שבוע אחד להתמקד בצפון באגמים ונופים, ושבוע בתוך הערים .
לגבי הרכב , לקח נסיעה אחת להסתגל לכבישים , הכל ברור ומובן, אוטוסטרדות רואים בדיוק איפה מנויים ואיפה הכרטיסים.
לגבי אזורי ZTL , לא תמיד הוויז מתריע , פשוט לשים לב, רואים בבירור את האזורים האלו . בכל מקום שהגענו עם הרכב חיפשנו חניה קרובה ליד בדקנו שהמסלול לא כולל אזור כזה ונסענו.
השתמשנו כל הנסיעות בוויז, בדקנו לפני את המסלולים, לא כיוונו פשוט על אוטומט זה חשוב מאוד .
נעזרתי המון בקבוצה , קראתי המון המלצות ופוסטים שכתבו .
כל המסעדות , הגלידות, הקונדיטוריות , שאכלנו בהם היו מעולות , לא הרגשנו שנפלנו בשום מקום.
לא התיישבנו במסעדות של התיירים עם התמונות בכיכר המרכזית, ללכת סימטה אחד או שתיים לצד ומגלים פנינות אמיתיות .
לכל השאלות מוזמנים לרשום פה, או בפרטי 🌸
תהנו לכם, איטליה מהממת! 💜
אל תפלו לכל ההפחדות פשוט לשים לב זה הכל.