north italy

טיסות ממינכן עם לופטנזה
שבוע ראשון- איטליה!
לינה באזור אלבה/ קאנזיי
לא היה יום שנסענו יותר מ-40 דקות.

מסלול טיול כוכב מושלם בצפון איטליה!

יום 1:
נחיתה והשכרת רכב במינכן ונסיעה לכיוון המלון. עצירה קצרה באגם ACHANSEE שבאוסטריה לצהריים לאחר שעתיים נסיעה. חשוב לרכוש אישור נסיעה על הכבישים המהירים VIGNETTE אחרי שעוברים את הגבול בתחנות הדלק. עולה 10 יורו לעשרה ימים. ולאחר מכן 3 שעות נסיעה עד המלון בקאנזיי.
יום 2:
עלייה ברכבל ל- CIAMPAC – שיוצא מאלבה. במקום פארק שעשועים ממש נחמד לילדים וכמה מסעדות. אפשר להמשיך עוד 10 דקות הליכה לכיוון רכבל פתוח שמגיע לנקודת תצפית מהממת! מומלץ!
אפשרי לעלות עם עגלה לרכבל הראשון ולהסתובב שם. עם השני אפשרי אבל הדרך לא הכי חלקה.
עשינו שם יומהולדת לסבתא וסגרנו עם צלם, בחור מקסים בשם אנדריאה- ⁦+39 339 719 2029⁩ שעשה לנו תמונות משפחתיות. מחיר- 150 יורו.
יום 3:
מרמולדה– חנייה ב PASSO FEDIA- בקופות השתרע תור ארוך אך ניתן לסרוק בכניסה QR ולהזמין את הכרטיסים און ליין- רק לוודא שקניתם כרטיס הלוך ושוב ל- 3 רכבלים.
המרמולדה מהממת, אפשר ללכת על שלג והנוף מושלם. אבל אין אזור כל כך גדול להסתובב שם.
אפשרי לעלות עם עגלה ולהגיע ברוב האיזורים.
אחה"צ נוצל לכביסה בקאנזאי- Bloomest Self Smart Laundry‏‏- פתוח מ-7:00-23:00. לא צריך להביא אבקת כביסה! יש במכונה. לוקח למכונה כ-35 דקות ועוד בין 30-40 דקות בייבוש- סה"כ כביסה תעלה לכם כ-20 יורו. אפשר להכניס כמות גדולה של כביסה.
יום 4:
עלייה ברכבל COL DEI ROSSI שצמוד לרכבל של CIAMPAC – את הכרטיס קונים באותה קופה. בפסגה נוף מדהים לאיזור ה-SELLA והמרמולדה. לרכבל עלינו עם עגלה. אחרי זה השארנו את העגלה בכניסה לרכבל ועשינו מסלול של כ-45 דקות עד ל- PASS PORDOI (עם מנשא גב לתינוקת,המסלול לא מתאים לעגלות) ושם עלינו על רכבל נוסף ל- SASS PORDOI- פסגה מהממת.
אחרי שירדנו מהפסגה בפורדוי הבנות חזרו לקאנזיי בשאטל שמגיע כל חצי שעה (התעייפו) ואני חזרתי ברגל כדי להביא את העגלה וירידה ברכבל. לאחר מכן אספתי את הבנות עם הרכב מתחנת האוטובוס בקאנזיי.
יום 5:
התפצלנו-
אני יצאתי לטיול "גדולים"- מסלול מאתגר מאוד של ה- VIA FERRATA- טיפוס על מצוק ה- SELLA עם CARABINERS (שני שאקלים מחוברים לרתמה כך שאפשר להתקדם ובכל רגע נתון להישאר מאובטח).
לאורך המצוק מעוגן כבל ולאורך כל הדרך מאבטחים את עצמנו אליו
יצאנו למסלול עם מדריכה נחמדה בשם סילביה:
silvia@discoverydolomites.com
⁦+39 349 479 8263⁩
מסלול מאתגר ודי ארוך. אחרי שטיפסנו עד הפסגה- סה"כ כ- 4 שעות על המצוק. ירדנו הכל בחזרה ברגל מהצד השני! סה"כ 7 שעות מסלול. החלק הקשה בהחלט היה הירידה. בדיעבד אפשר להמשיך ברגל ל-SASS PORDOI ולרדת ברכבל אך צריך משם למצוא דרך לחזור לרכב.
הבנות הלכו ל- vigo di fassa עלו על רכבל שנקרא vigo Catinaccio.
למעלה יש פארק שעשועים לילדים בעלות של 6 יורו כניסה. ו- ZIP LINE ממש נחמד שבסופו עולים חזרה עם רכבל פתוח- עולה 17 יורו לילד ו- 24 למבוגר. יורדים בטנדם
יש אפשרות למסלול רגלי נחמד של 40 דקות לכל כיוון לרפוחיו gardeccia. כתוב שמתאים לעגלת שטח, לא מתאים לעגלה רגילה. ניתן לחזור באותה דרך או לעשות מסלול מעגלי ולהמשיך לכיוון הרכבל שבסוף ה-ZIP LINE ואיתו לעלות חזרה.
יום 6-
פארק חבלים ADVENTURE PARK שב- CAMPITELLO. עלות 17 יורו. יש שם מסלולים גם לקטנים וגם לגדולים. ההשכרה של הציוד היא למשך שעתיים.
באזור של הפארק יש גן שעשועים ושולחנות שאפשר לשבת שם חופשי.
אחרי זה עשינו מצנחי רחיפה. דרך חברת FASSAFLY.COM, באתר יש לשונית לוואטסאפ ואפשר להתכתב איתם. עלות ל -15-20 דקות 130 יורו. עולים ברכבל COL RODELLA שנמצא צמוד לפארק חבלים. עולה 14 יורו כרטיס לעליה בלבד של הרכבל. ואפשר אם רוצים להוסיף 10 יורו בשביל התמונות מהצניחה.
חוויה מטורפת, אך די יקרה.
בערב– משפחה שמרה על הילדים והלכנו רק אני ואשתי למקום קסום שנקרא QC Terme . הנמצא ב vigo di fassa. הכניסה מותרת מגיל 16.
מרחצאות מכל הסוגים של מים חמים מפנקים. המון חדרי הרגעה, סאונות, ג׳קוזים וכו'.
יש אפשרות לרכוש כניסה מאוחרת.
הזמנו ל-19:30 (המקום נסגר בשעה 22 ובימי ראשון ושני ב- 23) בעלות של 50 יורו לאדם.
הכניסה כללה כיבוד קל, 2 כוסות יין ומגש עם כל מיני נשנושים במסעדה . ב20:30 המסעדה נסגרת.
יום 7 נסיעה לאוסטריה- לעמק אוץ
את כל האטרקציות עשינו בתוך העמק. יש מספיק מה לעשות!
הנסיעה הכי ארוכה לקחה לנו 55 דקות.
כל שאר האטרקציות במרחק של 25-40 דקות. וזה רק בגלל שישנו באזור יותר מרוחק. בדיעבד אולי היה עדיף לישון ב- UMHAUSEN או ב- LAGENFELD ולחסוך כ- 15 דקות נסיעה. אבל מזג האוויר היה נעים מאוד בגלל שישנו באזור גבוה. במהלך השבוע היה די חם- סביב ה -27-32 מעלות.
בדרך מאיטליה עשינו עצירה ב- MIEDERS שבאוסטריה. עלינו ברכבל, שם מסעדה, שני אגמים מקסימים ואזור נחמד מאוד לילדים. אפשרי עם עגלה.
עם אותו הכרטיס אפשר לרדת או ברכבל או במגלשת הרים מטורפת!!
אסור לרדת את מגלשת ההרים עם תינוקת
לאחר מכן המשכנו לדירה שלנו ב- NIEDERTHAI שליד אומהאוזן
יום 8

רכישת כרטיס ה- SUMMER CARD של OTZTAL של עמק אוץ- עלות 135 יורו לשבוע. 75 ל-3 ימים. ילד מתחת לגיל 7 לא צריך לשלם. ניתן לרכוש את הכרטיסים בעמדות INFORMATION בכפרים המרכזיים.
בדיעבד- אחד הדברים היותר משתלמים.
לאחר מכן עלינו על רכבל Gaislachkogel שבסולדן – לתצפית מרהיבה. מאתגר מעט עם עגלה. חנייה חינם ליד הכניסה לרכבל.
אחרי שירדנו מהרכבל קפצנו לבריכה FREIZEIT ARENA לא רחוקה מהרכבל. בריכה סגורה נחמדה מאוד, מים נעימים. למזלנו התחיל גשם 10 דקות אחרי שנכנסנו. שתי האטרקציות כלולות בכרטיס
יום 9
נסענו שוב לסולדן החנינו ליד הרכבל מהיום הקודם ועלינו על אוטובוס מספר 70 מסולדן לגליישר TIEFENBACH- יש אפשרות לרדת גם בתחנה אחת לפני לגליישר נוסף שנקרא RETTENBACH, אך הוא פחות מרהיב והאיזור בשיפוץ.
הנסיעה באוטובוס לוקחת 30 דקות בדרך פנורמית עם לא מעט פיתולים. אחרי שהוא הוריד אותנו עלינו עם הרכבל לפסגה מהממת! המשקיפה על ה- WILDSPITZE ההר השני בגובהו באוסטריה. אין שם יותר מדי איפה להסתובב, אבל הנוף עוצר נשימה ואפשר ללכת שם על השלג.
אפשר להגיע עם עגלה ולהתסתובב באיזורים הראשיים
האוטובוס והרכבל כלולים בכרטיס
לאחר מכן המשכנו לבריכה פתוחה בלגנפלד- Freischwimmbad – כלול בכרטיס. המים שם היו קרים, אבל היה יום חם כך שהיה בהחלט מרענן.
יום 10-
נסענו לעיירה אוץ ועלינו על הרכבל – Acherkogelbahn‏. למעלה יש אגם מקסים ומלא מתקנים לילדים סביב האגם ושולחנות מוצלות לפיקניק. מתאים לעגלות.
לאחר מכן בריכה נוספת! שהיא גם חיצונית – ERLEBINSBAD OETZ (מים קרים) ממש צמודה לרכבל (צריך לשים לב שהחנייה ליד הרכבל היא עד השעה 17! אז אם עוברים אחר כך לבריכה כדאי להזיז את הרכב)
שתי האטרציות כלולות בכרטיס
בדרך גילינו בקתת אמון- בקתה שפתוחה 24/7 שאפשר לקנות מצרכים ולהשאיר כסף:
SB Hofladen Umhausen/Östen Bauernhof Frischmann‏
יום 11-
הילדים כבר היו עייפים- אז אני קמתי מוקדם ולקחתי את הקטנה על הגב ועשיתי את מפלי השטויבן
מסלול נחמד מאוד. מפל מרהיב.
התחלתי מלמעלה ובסיום באו לאסוף אותי. מתחיל מה- Gasthof Hotel Stuibenfall‏
ומסיים ב- BADESEE- אין אזור באמצע שאפשר לצאת מהמסלול. סה"כ לקח שעה וחצי.
לאחר מכן הלכנו כולם לאקווה דום. מרחצאות מדהימות.
יש איזור שלם לילדים וגם לתינוקות! הבריכות (חוץ מאחת) מחוממות!.
יש איזור שלם להרדמה של תינוקות וגם ג'ימבורי.
מחיר עולה 36.5 למבוגר ו- 18.5 לילדים (רק התינוקת לא הייתה צריכה לשלם) לשלוש שעות. אפשר לרכוש גם כרטיס יומי.
הכרטיס נותן 15% הנחה בעונת השיא.
יום 12:
רכבל מכפר שנקרא OBERGURGL הנמצא סמוך לגבול עם איטליה לאזור שנקרא HOHE MUT BAHN- פסגה מהממת! עם מסעדה מעולה ומתקנים לילדים.
הרכבל נמצא קצת רחוק ביחס "למרכז" אבל הנסיעה בהחלט הייתה שווה את זה.
אפשר עם עגלה לעלות לרכבלים. עדיף להביא מנשא כדי להסתובב באזור.
הרכבל כלול בכרטיס
יום 13:
מסלול ושחייה ב- PIBURGERSEE- הליכה נחמדה, סביב האגם. הדרך עם עגלה היא כמו להסיע עגלה ברחובות ירושלים, עביר… אבל לא חלק 😉
בצד השני של האגם יש מסעדה ומתחם שניתן להיכנס אליו בחינם עם הכרטיס.
משם אפשר לשחות לרפסודה במרכז האגם. ולהשכיר קייאק. המים קרירים אבל נעימים אחרי מספר שניות של הסתגלות.
אחרי זה קצת הסתובבנו בחנוית בעיירה אוץ (אין שם משהו מיוחד מדי) וחזרה לדירה
יום 14-
נסיעה חזרה למינכן.
שתי עצירות- אחת במוזיאון סברובסקי:
בחלקו הראשון של המוזיאון עוברים בין חדרי אולמות תצוגה והחלק השני בחוץ במדשאות.
בחוץ יש מבנה של ג'ימבורי, קרוסלה, מבוך מדשא וכל חצי שעה "מופע קרקסנות" שנמשך 4 דקות.
נפלנו על יום חם מאוד. כך שהיה די קשה להסתובב בחוץ. אין הצללה ואין מזגנים בג'ימבורי.
מתאים לעגלה.
מחיר 25 יורו למבוגר. משלמים מגיל 7
לאחר מכן נסענו שעתיים ועצרנו בדקטלון בERDING שנמצא 15 דקות משדה התעופה. ובאזור היו עוד כמה חנויות בגדים (C&A ו- NEW YORKER)
אחרי זה אכלנו במסעדה ויאטנמית טעימה מאוד לא רחוקה משם בשם VANDO
אחרי זה נסענו למלון NOVOTEL שליד שדה התעופה ולמחרת טסנו חזרה הביתה.
חשוב- בהגעה לשדה, יש טרמינל מיוחד לישראלים- טרמינל F1- לא להגיע לדלפק המרכזי של חברת התעופה. לפני הכניסה לשדה תפנו שמאלה!! ותעקבו אחרי השילוט- יש לכם דרך די ארוכה ללכת של כ- 10-15 דקות אז קחו בחשבון. מצד שני זה טרמינל שלם רק לישראלים כך שאין תורים או זמני המתנה- רק טירטור ו"יחס מיוחד"
לסיכום- טיול מושלם!!!
הערות נוספות – סופרים וחנויות נסגרים ב 19 ובימי ראשון ב-18
בית מרקחת נורמלי בשם DM נמצא בכניסה לעמק אוץ.
נוטרילון נקרא שם APTAMIL
מזג אוויר- לארוז לחורף, קיץ (כובע וקרם הגנה!) וגשם (מטרייה וסופטשל)
נסענו עם גוגל מפס, שהיה מותקן ברכב, והוא לקח אותנו בכל כבישי האגרה בלי בעיות!