north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול בת מצווה, תחילת אוקטובר ,זוג עם 3 ילדים (5,12,15)

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

עבר זמן מאז שחזרנו… האירועים הנוראיים של ה7 באוקטובר והמלחמה הקשו עלינו לחשוב או להתעסק במשהו אחר. אבל כותבת פה בכל זאת, כיוון שחשוב לי לסייע לאחרים ולהשיב תודה על המידע שקיבלתי בקבוצה. זה הולך להיות קצת ארוך כי יש פה מידע וטיפים שלא מצאתי עליהם תשובות ברשת, אז שווה לקרוא 😊
החלטנו על החופשה באופן ספונטני יחסית, כחודשיים וחצי לפני מצאנו כרטיסים ממש זולים עם וויז אייר למילאנו לחופשת סוכות. את מרבית החופשה הקדשנו לדולומיטים- 5 ימים ,בגארדה היינו 3 ימים ויומיים במילאנו.
יום 1- טיסת וויז אייר למילאנו בשעה 22:00 . עיכוב של כשעה בהמראה. את הלילה הראשון בילינו בשדה התעופה , נחתנו בסביבות 1 בלילה וישנו במלון קורדנו שנמצא בסביבת השדה *מידע חשוב על הגעה למלון שבסביבת השדה בשעת לילה מאוחרת: יש מלונות שמאפשרים שאטל בשעות הללו, המלון שלנו לא, לכן היינו צריכים לקחת מונית. המוניות שנמצאות ממש מחוץ לטרמינל נוסעות רק למילאנו (או למקומות מרוחקים אחרים). הנהגים לא מוכנים לקחת נסיעות קצרות. כדי להגיע למוניות כאלו, צריך ללכת קצת בתוך השדה ולרדת קומה לאזור של השאטלים (הלכנו אחרי אנשים), שם יש מוניות מקומיות שמגיעות בתדירות של בערך 10 דק' המוניות האלו הן קטנות ומכילות 4 מקומות כך שהיינו צריכים להתפצל ל2 מוניות. הנהג הנחמד שהגיע עצר מונית שבדיוק הגיעה וביקש מהנהג שלה לנסוע אחריו. עלות נסיעה בכל מונית כ25 יורו. אני ממליצה לנסות לסגור הסעה מראש/ שאטל , לקחנו כחצי שעה עד שמצאנו את המונית שלנו וזה דיי קשוח בשעה מאוחרת כזו בלילה עם הילדים.
יום 2- הבן זוג חזר לשדה לאסוף את הרכב מדרייוואליה (דרך אוטויורופ), שכרנו ג'יפ קומפס שממש היה נוח ונעים לנהיגה, תא המטען הספיק ל5 טרולים קטנים ו2 תיקי גב. נסענו לסרימיונה המקסימה, אכלנו במסעדה איטלקית מעולה, ולאחר מכן נסענו לעיר העתיקה ולמבצר, חנינו יחסית קרוב לעיר העתיקה באחד החניונים. שוטטנו בעיר, אכלנו גלידה ענקית, והילד האכיל ברווזים על שפת האגם. מקסים.
משם נסענו ישירות לצפון הדולומיטים (דרום טירול) למקום הלינה הראשון שלנו Hotel Residence Alpinum, נמצא בעיירה ציורית מהממת SEND IN TAUFERS, יש בה גם מבצר בראש ההר. בחרנו בלינה באזור הזה דווקא כיוון שהוא היה קרוב לאטרקציה של מגלשות הרים ואומגה בהר אהרנטל, שהיה בין היחידים שהיו פתוחים בתקופה הזו בשנה. המלון מקסים, נעים, נקי ארוחת בוקר מעולה והבונוס הייתה בו בריכה מקורה מחוממת וסאונה. לקחנו חדר משפחתי שהיה בו גם מטבחון קטן וכיריים. ליד המלון יש מאפיה מעולה, וגם מסעדה טובה לארוחת ערב וניתן לקחת ממנה טייק אווי של אוכל ופיצות.
יום 3- נסיעה לSkiworld Ahrntal- הר klausbrg , כאמור, המתבגרים רצו אטרקציות של אומגה ומגלשות הרים, ומרבית המקומות כבר היו סגורים בתחילת אוקטובר, אבל הצלחנו למצוא את המקום המקסים הזה ,נמצא 15 דקות נסיעה מהמלון בו ישנו. הר עם נוף מהמם והמון אטרקציות לילדים, מגלשות הרים, מייצגי דינוזאורים, משחקים , טרמפולינה, בריכות שכשוך, וגולת הכותרת זיפ ליין. קנינו כרטיס משולב לאטרקציות בקופה. במקום גם שתי מסעדות, אכלנו צהריים באחת מהן. מקום ממש מומלץ עם ילדים ! משם נסענו ל Reinbach Waterfalls מפלים מקסימים שנמצאים כמה דקות מהעיירה בה ישנו. הכניסה לשמורה ללא עלות , מסלול יפה וקל יחסית בתוך יער שמוביל ל3 מפלים מרשימים. בכניסה יש מקום מקסים לשבת ולשתות , וגם שביל כדורים שהבן שלי ממש נהנה ממנו. בחלק מהימים ניתן לחזור את הדרך חזרה מהמפל האחרון עם פלייליין אבל ביום בו היינו זה היה סגור. משם חזרנו למלון.
יום 4- עזבנו את המלון המקסים ונסענו לאגם בראיס. משהו חשוב על הנהיגה בדולומיטים- הגוגל מאפ מראה מרחק מסוים אבל בסופו של דבר זמן הנסיעה יכול להיות גם מוכפל בגלל תנאי הדרך. באותו היום סגרו כביש מסוים והיו פקקים וזמן הנסיעה יותר מהוכפל. בנוסף, כשהוייז מציע לכם דרכים אחרות תשימו לב למסלול שהוא מכוון, אנחנו נסענו לפי הוויז בכביש שהיה אמור להיות דו כיווני אבל בפועל היה מקום רק למכונית אחת ובגובה מטורף בלי מעקה בטיחות, הנופים היו מהממים אבל כל הדרך התפללתי שלא תגיע מכונית מולנו😊 .
הגענו לאגם בראייס המהמם- שווה כל מחמאה שהוא מקבל! בתקופה הזו אין צורך לשריין חנייה ובאמת היתה בשפע סמוך לאגם. עשינו שם סיבוב סביב האגם, נהנו מהנוף המרהיב, ומשם המשכנו למגלשות פאן בוב בסאן קנדידו – עלינו לרכבל, שם ראינו לראשונה את יופי המדהים של הרי הדולמיטים במלוא הדרו. במקום יש גני שעשועים, וגם אטרקציות נחמדות לילדים אבל הן לא עבדו כמו מגלשות אבובים ובריכות שכשוך שהיו ריקות כבר בגלל שהעונה נגמרה. יש גם שביל מגניב לתוך היער עם מיצגי עץ ענקיים, אנחנו ויתרנו עליו כי הגענו יחסית מאוחר, אכלנו במסעדה במקום שבדיוק עמדה להסגר (הגענו לשם בסביבות 15:00, שימו לב לתזמן את ארוחת הצהריים), לאחר מכן ירדנו במגלשות ההרים למטה, מגלשה כייפית ביותר, ארוכה יותר מזו של ארנטל וגם מהירה מאוד .
משם נסענו כשעתיים וחצי (דרכים מפותלות ועקלקלות אבל הנוף מהמם) למקום הלינה הבא שלנו בואל די פאסה Camping Vidor Family & Wellness Resort. בחרנו במלון הזה כי טיילנו לבד והיה לנו חשוב שלילדים תהיה גם תעסוקה נחמדה בשעות אחר הצהריים וגם כי הוא היה קרוב יחסית לאטרקציות שרצינו לעשות. המקום נמצא בעמק יפייפה בפוזה די פאסה כשהרי הדולמטים נמצאים מסביב . מדובר במתחם שיש בו גם חדרי מלון מפנקים ביותר למשפחות (מעין סוויטות), בתי הארחה מקסימים, וגם חניון קרוואנים. גולת הכותרת במקום היא פארק מים מקסים וקטן שבו שלוש בריכות אחת מהן חיצונית עם הנוף המהמם של הדולומיטים, שתי מגלשות מים קטנות, ומשחקי מים לקטנטנים . בנוסף, ישנו מתחם מושקע למשחק ילדים, שולחני פעילות עם משחקים מתאימים גם למתבגרים, מגרש כדורגל פנימי ועוד. כשמגיעים לחדר יש הפתעה נחמדה, סל גדול ובו מגבות לבריכה, חלוקים ונעלי קרוקס לכל אחד (אותם גם מקבלים מתנה). בקיצור מלון שווה ביותר למשפחות- לא ראיתי הרבה המלצות עליו כאן, אז ממליצה מאוד. לקחנו גם ארוחת בוקר, שהייתה נחמדה אבל ללא ירקות וזה היה חסר לנו. יש במקום גם מיני מרקט קטן. ארוחת ערב באותו היום אכלנו במסעדה של המלון, יקרה יחסית אבל טעימה. המסעדה גם מאפשרת טייק אווי של פיצות במחיר סביר ממש.
יום 5 – נסיעה לאגם קארצה היפה שנמצא כרבע שעה מהמלון, שהינו שם כחצי שעה ולאחר מכן נסיעה למעבר פורדוי – עלינו ברכבל , היה פשוט מטורף- המקום הכי גבוה שהייתי בו בחיים! זו הייתה חוויה מדהימה, כי היו עננים שכיסו את ההרים שמסביב אבל מדי פעם הם התפזרו והנוף שנגלה לנו היה מקסים – חוויה חד פעמית. מה שכן לשים לב לילדים קטנים כי המקום לא מגודר וזה יכול להיות מסוכן. חשבנו לעצור גם במעבר סלה אבל הילדים כבר היו עייפים ורעבים- אז עצרנו לכמה דקות רק כדי לצלם את הדולומיטים המרהיבים שם והמשכנו חזרה לאזור המלון. ניסינו למצוא בקנזיי מסעדה פתוחה לצהריים, אבל כמו שכתבו כאן , כל המסעדות ברחוב הראשי היו סגורות (גם אלו שבגוגל היה כתוב שהן פתוחות) , המשכנו לכיוון המלון, עצרנו באיזה סופר לקנות קצת מצרכים, והכנו ארוחת צוהריים מאולתרת במלון. לאחר מכן הלכנו לפארק המים שבמלון בערב הזמנו פיצות מהמסעדה במלון.
יום 6 – נסענו לאורטיזיי, לרכבל סשדה ואלף דה סוסיי, החננו את הרכב בחניון של רכבל סשדה. רכשנו בקופה כרטיס משולב לשני הרכבלים שנתן הנחה משמעותית. עלינו ברכבל . מבחינתנו העלייה לשסדה היתה גולת הכותרת של הטיול – נוף פשוט לא נתפס, ממליצה מאוד. מאוד קר למעלה אז להתלבש בהתאם (זה נכון גם לפורדוי). עשינו מסלול קצר יחסית עד לדולומיט המפורסם ולאחר מכן אכלנו שם במסעדה מעולה ואיכותית שצופה על הנוף המקסים.
לאחר שירדנו מהרכבל הלכנו הליכה קצרה בתוך העיר לרכבל של אלף דה סוסיי, אפשר לקבל הכוונה מאנשים כיצד להגיע , זה דיי פשוט. הנוף באלף דה סוסיי מרהיב גם – גלוייה ממש, אבל הילדים היו דיי עייפים אז שהינו שם כשעה קלה וירדנו, בדיעבד לא הייתי עושה את שני הרכבלים באותו היום. נסענו חזרה למלון, השארנו את הילדים הגדולים עם הקטן שכבר נרדם בחדר ושמנו פעמנו לQC Terme Dolomiti שנמצא 7 דקות נסיעה מהמלון רק אני ובן זוגי. וואו – איזה מקום!! לא סתם יש לו את המוניטין שלו- מדובר במתחם עם שתי בריכות חיצוניות (אנחנו פספסנו אחת), עם נוף מושלם, ו4 קומות שבכל קומה חוויה אחרת, קומה שלמה של חדרי ג'קוזי, קומה להרגעות, קומה שיש בה בר לאפרטיפים- מקבלים 2 משקאות ונישנושים נחמדים יחד עם הכרטיס. בקיצור הספא הכי טוב שהייתי בו בחיי. למי שחובב ספא ויכול להשאיר את הילדים לבד (כניסה מגיל 16) מומלץ מאוד, הייתה חוויה פשוט מדהימה וכייפית. היינו במקום כשעתיים וחצי וחזרנו לילדודס.
יום 7- עזבנו את המלון והתחלנו לנסוע לכיוון אגם גרדה, מכיוון שמדובר בנסיעה ארוכה יחסית עצרנו בשני מקומות – אגם מולבנו ומפלי ורונה. באגם מולבנו- עשינו עצירה קצרה להתרעננות כי כל האטרקציות במקום סגורות בעונה הזו, נהנו מהנוף היפה של האגם וצילמנו את התמונה המפורסמת של העיירה והמפלים הקטנים, לאחר מכן נסענו למפלי ורונה- מקום מקסים שבו יש גן בוטני מיוחד ומפלים עצומים, המסלול קצר וקליל והשהייה במקום לוקחת כשעה. מומלץ .
משם נסענו עוד כשעה וחצי למקום הלינה שלנו באגם גארדה –Bertoletta Village Apartments. נמצא בפסקיירה דל גארדה , מרוחק כ20 דקות נסיעה מהגארדה לנד והמובילנד . המקום פשוט מקסים, מעין כפר נופש קטן, בו יש הרבה יחידות משפחתיות צמודות קרקע, יש גם חדרים בבניין הראשי, בריכה שהייתה פתוחה גם כשהגענו אבל היה קר מדיי מכדי להיכנס, מגרש משחקים לילדים (בכניסה ליחידה שלנו היה לוח שחמט גדול), מגרש חול לכדור רשת, אפשרות לעשות כביסה. היחידה שלקחנו כללה מטבח גדול ומאובזר, חדר שינה להורים , ושתי מיטות זוגיות נוספות לילדים בסלון. יחידה מרווחת והכל בה היה חדש. בחצר יש שולחן עם כיסאות שניתן לשבת בלילה. בקיצור מקום מעולה ומומלץ ללינה. לאחר שהתמקמנו ,נסענו לסופר קרוב לקניות ולאחר מכן נסענו לקניון הקרוב כ20 דק' עשינו קצת שופינג וכמובן נכנסו לסאפורה עבור המתבגרת בת המצווה. ארוחת ערב הכנו ביחידה שלנו.
יום 8- גרדלנד . התחלנו את הבוקר באיחור כי קמנו לחדשות הנוראיות של ה7 באוקטובר, ולאט לאט במהלך היום התגלו ממדי הזוועה. השתדלנו לשמור על המידע מהילדים אבל המתבגרים כבר התחילו לקבל הודעות על מה שקורה . הייתה חוויה הזויה להיות בגרדלנד בזמן הזה (הסתרתי את הדמעות מהילדים בין התורים) אבל השתדלנו לנסות להמשיך בעיקר בשביל הילדים. לגבי הגרדלנד , הרבה נכתב פה וברשת, רק אגיד שבתקופה הזו הוא פתוח בסופי השבוע אז כדאי לבדוק ברשת את שעות הפתיחה והימים. המקום היה מקושט בצורה מקסימה לכבוד ההלוואין , התורים היו ארוכים בהתאם 😊 אבל הכנו את הילדים לעניין, נעזרנו באפליקציה והספקנו לכל המתקנים שהמתבגרים רצו. התפצלנו על מנת שהם יעשו את מתקני האקסטרים, ואני הלכתי עם הקטן למתקנים שהתאימו לו. לגבי הג'ומנג'י שהומלץ ברשת, בעיניי מתקן כייפי והקטן התלהב ממנו אבל לא בטוחה שהוא שווה את התור העצום של השעה וחצי שחיכינו לו. למזלי החלטנו להביא טיולון קטן עבורו אז זה עזר בהמתנה לתור, כשנכנסנו לתור הפנימי שבתוך המבנה שמתי את הטיולון בצד בחוץ ואספנו אותו כשסיימנו. יצאנו מהמקום בשעה שמונה בערב עם הסגירה.
יום 9- מובילנד. מקום מקסים ומיוחד, גם הוא היה מקושט יפה להלוואין , הילדים ואנחנו נהנו ממנו מאוד, התחלנו במתקן של הג'יפ , לאחר מכן הלכנו לסירת המרוץ- מגניב ממש! (בשני המתקנים נרטבים אבל היו ימים חמים יחסית אז התייבשנו מהר) והמשכנו למתקן מהמם שמדמה טיסה בחלל – מומלץ מאוד!!! יש עוד מתקנים כייפים לקטנים ואקסטרים לגדולים שהיינו בהם. אכלנו צהריים במזנון מזון מהיר במקום. אחר הצהריים הלכנו למופע של רמבו – בעקרון מופע פעלולים מרשים אבל פחות התאים לנו גם בגלל הקטן בגלל ארועי ה7 באוקטובר ( בקצרה- מדמה חטיפה של אסירים על ידי “הרעים” והצלה שלהם על ידי רמבו, כולל יריות וסכינים ) אז רק חיכיתי שיגמר. לאחר שהסתיים המופע ראינו שהיה תור קצר במתקן של הג'יפ אז עשינו סיבוב שוב. משם נסענו לעיירת ימי הביניים לציזה , טיילנו קצת בעיר העתיקה ואכלנו במסעדה מעולה סמוך לאגם (שבו גם היו ברווזים אותם האכיל הקטן בפרורי לחם). היה סיום מוצלח ורגוע ליום מאוד מהנה. הילדים ואנחנו מאוד אוהבים פארקי שעשועים אז לא היינו מוותרים על הגרדלנד, אבל אם הייתי צריכה לבחור בין שני המקומות הייתי בוחרת במובילנד כי בעייני החוויה שם יותר מיוחדת ושונה מפארקים אחרים בהם היינו באירופה, וגם התורים היו קצת יותר קצרים מהגרדלנד.
יום 10- נסיעה למילאנו – בת המצווה מאוד רצתה להגיע למילאנו , ולכן החלטנו לשהות בה שני לילות. הגענו למילאנו בשעות הצהריים לדירה Serendipity Apartments – Duomo, דירה חמודה וקטנה , מתאימה לזוג ושני ילדים, אנחנו ביקשנו מהמארח אישור מיוחד שהקטן יישן איתנו במיטה והוא הסכים. הדירה נמצאת ברחוב פנימי על ציר ראשי לידה סופר מארקטים, ממסעדות ופריימרק, בערך 7 דקות הליכה מהדומו, אחלה מיקום. כיוון שלא היה לנו צורך עוד ברכב (תכננו להגיע לשדה ברכבת) בן הזוג הלך להשיב את האוטו לחברת ההשכרה בתחנה המרכזית וחזר בתחבורה ציבורית. לאחר מכן יצאנו לסיבוב בדומו וגלריית ויטוריו עמנואל, סטארבאקס המפואר וארוחה במקדונלדס ליד. עשינו גם סיבוב שופינג בחנויות וכמובן גם השלמות בסאפורה למתבגרת.
יום 11- הלכנו ברגל למוזיאון המדע והטכנולוגיה ע"ש לאונרדו דה וינצי'– זו אחת האטרקציות היחידות שמצאתי לילדים בגילאים שלנו. מוזיאון יפה ומעניין עם מייצגים בתחומים שונים של מדע וטכנולוגיה, ביניהם מתחם שלם של רכבות קיטור, צוללת ענקית (שניתן לבקר בתוכה רק בסופי שבוע), מתחם שלם של כלי שייט מתקופות שונות, תערוכת חלל, מיצגים של לאונרדו דה ויצי – מאוד מרשים. המוזיאון לא אינטרקטיבי, אבל עניין את הילדים. אכלנו צהרים המבורגרים במסעדת five guys , ו קנינו בסופר מצרכים לארוחת ערב. בערב יצאתי עם בת המצווה לתאטרון לה סקאלה, שתינו חולקות אהבה לאופרה ובמקרה בתקופה שבה נסענו האופרה "נישואי פיגרו" הציגה, קניתי כרטיסים כחודשיים מראש באינטרנט- לתשומת הלב של מי שמעוניין להגיע עם הילדים- יש כרטיסים מוזלים מאוד לילדים עד גיל 18 באתר, אני לא זוכרת מה הייתה העלות המדויקת עבורה אבל זה היה בהנחה של יותר מחצי מחיר- שווה ביותר. התיאטרון מדהים ביופיו והאופרה הייתה משובחת.
יום 12 – היינו אמורים לחזור לארץ עם וויז אייר בשעות הצהריים , אבל ערב לפני וויז אייר עדכנו שהטיסה שלנו למחרת מבוטלת , כיוון שצפינו את הביטול לאור האירועים, בדקנו מבעוד מועד אופציות אחרות- לא היו טיסות פנויות עם אל על בזמן הקרוב, ומה שהיה לשבוע לאחר מכן היה בסכומים מאוד גבוהים. קרובי משפחה מרומניה הזמינו אותנו להגיע אליהם, והחלטנו לטוס אליהם, משם מצאנו גם טיסת חילוץ של אלעל מרומניה לישראל בעלות יחסית סבירה (אלעל התאפסו והתחילו להציע מחירים אחידים לטיסות). עלות הטיסה לרומניה (קלוז') הייתה מצחיקה (כ1000 ₪ לכולנו עם טרולים).שהינו ברומניה היפה חמישה ימים וחזרנו בשלום לארץ.
לסיכום, היה טיול מדהים, מגוון מאוד, ממליצה מאוד על צפון איטליה עם ילדים. אזור הדולומטים מרהיב, הזכיר לנו מאוד את אוסטריה, אבל איך בן זוגי הגדיר את זה – "אוסטריה על סטרואידים😊" ממליצה על טיול בתחילת אוקטובר, מזג האויר היה ממש נעים ונוח, רק חשוב לבדוק אילו רכבלים פתוחים (במקרה שלנו מרבית הרכבלים היו פתוחים עד ה8 לאוקטובר).
אמן ונדע ימים שקטים וטובים יותר מאלו, שכל החטופים והחטופות ישובו במהרה הביתה ושנוכל להמשיך ליהנות מרגעים קטנים של אושר עם המשפחות שלנו בארץ ובחו"ל.

לפוסט המקורי של Ida Levi Ingber בקבוצת המטיילים שלנו לצפון איטליה לחצו פה!