north italy
סגור את תיבת החיפוש

זוג עם ילדים חודש אפריל בצפון איטליה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול זוג+3 (7,9,12), אפריל 23.
המטרה שלנו הייתה לחוות את איטליה ברגליים ולא בנסיעות ארוכות, ולכן תוכנן טיול של סובב אגם גארדה, ברגמו ואגם קומו.
שכרנו רכב דרך הקישור של יניב, מחברת מאג'ורה. קיבלנו יונדאי טוסון שהכיל בקלות שתי מזוודות גדולות בתא המטען. ניווטנו עם וייז, לאחר שהסרנו את אפשרות המעבר בכבישי אגרה, דבר אשר לא האריך יותר מידי את הדרך, ונהנינו עד כמה שניתן מדרכים צדדיות ורגועות. האיטלקים הם נהגים אדיבים וחווית הנהיגה הייתה נעימה וחלקה.
יום 1- לאחר הגעה לאזור אגם גארדה, טיול בסירמיונה.
יום 2- פארק סיגורטה. שימו לב שלבאים מכיוון פסקיירה דל גארדה, החנייה החינמית היא כ-700 מטר לפני הכניסה לפארק, בעוד החניות הקרובות יותר הן בתשלום ומוגבלות בזמן. באפריל הפארק מלא בפריחת צבעונים בשלל צבעים, טיילנו בהנאה רבה כחצי יום ולאחר מכן המשכנו לבורגטו הסמוכה. בערב השתמשנו בשירות השאטל החדש של מלון Parc וטיילנו בפסקיירה דל גארדה.
יום 3- לייציזה המקסימה, וטיול רגלי לאורך הטיילת מברדולינו ועד לגרדה וחזרה.
יום 4- מונטה בלדו. נסענו לתחנה האמצעית, נסיעה של מספר דקות בדרך הררית מפותלת, וחנינו בחניון חינמי סמוך. התכנון המקורי היה לטפס ברגל עד לתחנה העליונה, אך לאחר התייעצות עם אנשי המקום הבנו שהמסלול מאתגר מידי עבור המשפחה, עקב אפשרות לקרח בחלק העליון, ולכן רק עלינו חלק מהדרך, פיקנקנו, וירדנו בחזרה כדי לעלות לתחנה העליונה עם הרכבל ולטייל בחלק העליון של ההר. בערב, טיול רגוע בברדולינו היפיפייה.
יום 5- מפלי ורונה +אגם טנו. בניגוד לדעת רבים, התאכזבנו משניהם. אבל, כדי להגיע לאגם טנו חנינו בחניון העליון של העיירה הסמוכה Canale וטיילנו מספר דקות לאורך מסלול מספר 406 עד לאגם. המסלול מוביל גם אל בתים עתיקים מימי הביניים. הרבה יותר התלהבנו מהעיירה השקטה והעתיקה ומהנופים ממנה. בערב, טיול בטיילת מ-Torbole  אל ריבה דל גארדה.
יום 6- טיול לאורך נהר Sarca, בדרך אופניים סלולה לאורך של כ-8 ק"מ, המתחיל סמוך לחניון ב- Arco, ועד ל- Ceniga וחזרה. בדרך הלוך, לאורך הגדה המזרחית, רואים את הנהר ואילו בדרך חזור, לצד הגדה המערבית, רואים בעיקר כרמים ואתר טיפוס צוקים מרשים מאוד. האזור של תחילת המסלול, ליד Arco, מתאים מאוד לפיקניק ולבילוי רגוע על גדת הנהר, גם למי שלא רוצה להמשיך את כל המסלול. משם המשכנו לטיול בסמטאות Arco ובריבה דל גארדה.
יום 7- לימונה סול גארדה ונסיעה לברגמו. בערב, בילוי בברגמו.
יום 8- ביקור במוזיאון הטבע והמדע בברגמו (מומלץ מאוד!) ונסיעה לאגם קומו.
יום 9- שייט לוילה קרלוטה ולאחר מכן לבלאג'יו.
יום 10- עליה ל- Castle di Vezio המקסימה עם הנופים המשגעים ומשם המשך במסלול רגלי מקסים אל בלנו הסמוכה. המסלול, לאורך של כ-8 ק"מ כולל המצודה, עובר בתוך היער כאשר מידי פעם מתגלה יופיו של אגם קומו. הביקור במצודה וכן המסלול מומלצים מאוד! עקבו אחרי השלטים הכתומים לאורך המסלול "Sentiero del Viandate". חזרה לוארנה במעבורת.
יום 11- שייט למנאג'יו וחזרה וטיול ערב בוארנה.
יום 12- נסיעה חזרה לשדה התעופה.
מקומות לינה-
ככלל, כל המקומות בהם שהינו היו נקיים והשירות שקיבלנו היה נהדר.
מלון מפנק. הגעה בשאטל מטרמינל 1.
 מלון יחסית פשוט, אך מספק בהחלט. ישנם חדרים המאפשרים למשפחה של 5 נפשות לשהות ביחד.
דירה מדהימה במיקום מעולה ממש במרכז ברדולינו. החיסרון, מקום איסוף המפתח, החניה והדירה קרובים אך לא סמוכים אחד לשני ויש הליכה של דקות בודדות עם המזוודות אל הדירה. לאחר שמתגברים על המשוכה הזאת, מגיעים לדירה נהדרת.
דירה מפנקת במיוחד, עם בריכה וחצר, במרחק דקות נסיעה ממרכז העיר. להנות מהנופים היפים של העיר, ההרים והאגם מהמיטה היה שווה הכל.
מרחק דקות בודדות של הליכה אל העיר העתיקה- גולת הכותרת למי שאוהב עיצוב איטלקי, עם פריטים מקוריים מהמאה ה-19, החל משידות לילה ועד לשנדליר מפואר שתלוי מעל המיטה. האינטראקציה עם בעל הדירה היה נהדרת במיוחד.
דירה נחמדה, מרחק צעדים בודדים מתחנת המעבורת של וארנה, עם מרפסונת קטנה ונוף יפה.