north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול של שבוע בצפון איטליה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום הטיול שלנו בצפון איטליה

בסיומו של טיול שבועי בצפון איטליה עם בת זוגתי המושלמת, מעלים אליכם את סיכום הטיול המלא. ארוך ושווה קריאה למי שמתכנן טיול.
לטיול נערכנו כחודשיים מראש, עם בניית לוזים, חרישה על קבוצות הוואטסאפ, פייסבוק ואתרי האינטרנט עם כל המידע הדרוש להכנה לטיול טוב בצפון איטליה. אספנו המלצות על מקומות לבילוי, מסעדות דרך trip advisor, קראנו ביקורות והגענו מוכנים ברמה מיטבית לטיול. רכשנו כרטיסים מראש לרוב האתרים, תיאמנו מקומות במסעדות, ולא בזבזנו שניה על תורים והחלטה לאן הולכים עכשיו.
משך הטיול היה כשבוע, אם הייתי יודע שצפון איטליה אטרקטיבית כל כך הייתי מתכנן ל10-14 ימים.
טיילנו במילאנו, גארדה, דולומיטים וסיימנו בונציה (בסדר הזה).
עלות הטיול: במחיר הכולל מקצה לקצה 6,000 ₪ לאדם. (כולל בזבוזים, אוכל ב2 מסעדות כל יום, קניות, דלק, אתרים, מוזיאונים, מזכרות, משחק כדורגל, השכרת רכב וכמובן טיסות מלונות וביטוח). הערכות מוקדמת וטובה, חוסכת הרבה כסף וזמן!!
חשוב לציין שמזג האוויר היה טוב לאורך כל הטיול, שמשי עם תנאים טובים.
יום 1 חמישי – מילאנו – נחיתה בשדה התעופה מלפנסה פותחת את הטיול. ביציאה מהשדה מעל תחנת הרכבת ניתן לקנות כרטיסי נסיעה ברכבת למילאנו (הדרך היעילה לדעתי להגיע לעיר אם לא שכרתם רכב מהשדה, ואם לא נחתתם בשעות הלילה המאוחרות). וכרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית יומי, ותלת יומי.
ישנם קווים שונים לעיר, אנחנו הגענו לתחנת צנטרלה, ניתן גם להגיע לcadorna. ההמלצה הראשונה שלי – תגיעו לנקודה שקרובה למטרו ומשם תגיעו למלון במהירות, להניח את המזוודות ולצאת לטייל בעיר. מתחנת הרכבת התחלנו הליכה לפיצריה הראשונה לטיול – pizzium. חשוב לציין ולהכיר את שעות הפתיחה של המסעדות על מנת לא להשאר רעבים בשעות אחר הצהרים. הרבה המלצות הובילו אותנו לפיצריה הזו, שבסה"כ הייתה טובה, אך אכלנו בטובות יותר. יש להם מספר סניפים במילאנו. רכשנו סים קארד של חברת TIM. הקליטה הייתה מעולה, ללא בעיות אך המחיר היה גבוה. 35 יורו ל70 ג'יגה (מה נעשה עם כל זה??) תקף לחודש בלבד בכל מדינות האיחוד האירופי. לכן ההמלצה שלי – קנו סים בארץ (עשינו סים נוסף דרך sim2fly) ברמת קליטה גבוהה, מחיר טוב ושירות טוב. צ'ק אין במלון ויצאנו לטייל.
טיפ אישי: כשאני טס לאירופה לטיולים מחוץ למלון ולא להתפנק כמו ביוון לדוגמא, בחירת המלון תתחיל במיקום (לא במרכז העיר כי יקר), אך כן קרוב למטרו. במטרו אפשר להתנייד בצורה מצוינת לכל נקודות העיר. העיקר שיאפשר לי מקום נוח לישון ולהתארגן בבוקר. קריאת המלצות וחוויות אישיות חשובה מאוד. בזכות זה החלפנו מלון ברגע האחרון והגענו למלון הזה. המלון היה מצוין, שירות טוב, נקי ומסודר, חדר גדול ונוח. המקלחות במלון הזה ובשאר בתי המלון היו קטנות יחסית, לא יודע אם זה ספציפי למלונות שלנו או לנוהג באיטליה. התחלנו את הטיול איך לא בקתדרלה הדואמו. המלצה חמה למי שנוסע בסופ"ש – תגיעו בחמישי. האיזור יחסית ריק מתיירים, אין תורים ארוכים בכניסה לקתדרלה, ואפשר לטייל להנות ולהצטלם בכיף. חזרנו לשם יום לאחר מכן כנקודת החלפת מטרו – עמוס מאוד, הרבה אנשים מגיעים בשישי-ראשון. מומלץ להזמין מראש כרטיסים, לעלות לגג ולראות את הנוף של העיר ולסייר בקתדרלה. עלות כרטיס: 15 יורו לאדם כולל עליה לגג במדרגות, או 20 במעלית. משם נכנסנו לגלריית ויטורו עמנואל. שורה של חנויות יוקרה עם בתי קפה ומסעדות, מחירים גבוהים, לא התלהבנו מבתי הקפה (אין תמורה למחיר) אך נחמד לטייל שם. מאחורי הגלריה קפצנו לגלידריה ciocolatitaliano שם מכינים את הגלידה במקום, גלידה טעימה מאוד, במחירים זולים, חזרנו לשם שוב.. והמשכנו טיול רגלי ממרכז העיר עד לרובע נבילי, כחצי שעה של הליכה בתוך רחובות מילאנו לטעום מהעיר. לנבילי הגענו בשקיעה, רובע מדהים עם תעלות מים החוצות אותו לאורכו, שלל בתי קפה, ברים ומסעדות. אווירה צעירה ותוססת. ביום חמישי עוד היה רגוע, אך שישי-שבת השדרה מלאה באנשים, אווירה שמחה עם המון מוזיקה ואלכוהול טוב. בין השעות 18-22 ברוב הברים יש apertivo שזה מעין happy hour, אלכוהול בחצי מחיר, נשנושים בצד ועוד… סיימנו את היום במסעדת דנזל הכשרה. המחיר היה טוב, שירות טוב, הבשר היה עשוי למדי שזה קצת ביאס.
יום 2 שישי – מילאנו – קמנו לבוקר ראשון במילאנו ועל פי ההמלצות פתחנו את היום בקפה נאפולי. קפה רגיל, לא מיוחד מאוד, והמשכנו לחפש אחד טוב יותר לפתוח יום עם אנרגיות טובות. התקדמנו על רחוב Corso garibaldi ובהמשך הרחוב נכנסנו לקפה pattini. במקום קונדטוריה עם הפתעות מתוקות, במחירים ממש זולים. הקפה היה מצוין, הקינוחים טובים, מומלץ לנסות להגיע לשם. הליכה בהמשך הרחוב הובילה אותנו לקסטלו ספורצקו – ארמון המלך שהוסב והיום משמש כמוזיאון למוצגי אומנות, ופארק סמפיונה. בארמון מאות מוצגים מתחומים שונים. משאירים תיקים בלוקרים בכניסה בפקדון של יורו. הפארק מדהים ביופיו, המון שטחים ירוקים עם עצים ואגם במרכזו, פינות שקטות למנוחה/קריאה/פיקניק. בצדו השני של הפארק נמצא שער השלום. התקדמנו בחצי היום למסעדת maruzella ונהננו מפיצה ופסטה איכותיות. מנוחת צהרים בפארק גיארדיני הסמוך, והסתובבנו ברובע הזהב. איזור של חנויות יוקרה, לא אטרקטיבי לקניות, אך מציג את המותגים הגדולים בעולם. עצרנו לאכול גלידה בגלידריית grom שהיא חלק מרשת גלידריות שנמצאת ברחבי מילאנו, ניתן לטעום לפני הזמנה ולהנות מגלידה טובה במרקם קרמי. המשכנו למלון להתארגן לשבת ולקבל את השבת בבית חבד. בית חבד ממוקם כרבע שעה הליכה מתחנת המטרו הקרובה. במילאנו מקבלים שבת מוקדם ממועד כניסתה, מהסיבה שהיא נכנסת מאוחר בשעון הקיץ. מה שגרם לנו לפספס את קבלת שבת בבית חבד והגענו ישר לארוחת הערב. מומלץ להתעדכן מראש עם הרב המקומי. החוויה הייתה מדהימה, ישראלית וביתית, שירי שבת והחלפת חוויות עם המטיילים האחרים. האירוח היה יוצא מן הכלל. המקום מאובטח ע"י חיילים. משם המשכנו לרובע נבילי לישיבה בברים. האווירה טובה מאוד, הסתובבנו בין ברים, ונשארנו עד השעה 12 וחצי על מנת להספיק רכבת מטרו אחרונה. לצערנו לא הספקנו להחלפה והיינו צריכים ללכת כ20 דק' למלון.
יום 3 שבת – מילאנו – את הבוקר פתחנו בקפה orsonero, קפה מעולה עם מאפים טובים. והמשכנו לסיור בסן סירו אצטדיון הכדורגל של הקבוצות העירוניות. איך אני יודעת עם איזה מטרו להגיע לאיצטדיון? לוקחים קו m5 הסגול לכיוון סן סירו.
הזמנו כרטיס מראש ונכנסנו לסיור מודרך בן כשעה. בסיור תבקרו בחדרי ההלבשה של הקבוצות, עליה לכר הדשא, ביציע האוהדים, ומסיימים בחנות הרשמית של הקבוצות מילאן ואינטר. עלות כניסה לסיור 30 יורו לאדם. חזרנו משם לכיכר המרכזית לארוחת צהרים במסעדת obbica mozzarella bar duomo המסעדה נמצאת על גג בניין שכולו חנויות מזון ושוק, משקיפה על הדואמו. מסעדה מעולה במחירים ממוצעים. חזרנו למערב העיר לשכונת סן סירו ובסמוך לאצטדיון המקומי נמצא אצטדיון נוסף למירוצי סוסים, אחת ליומיים-שלושה מתקיימים במקום מירוצים, המקומיים נוהגים להמר על הסוס הטוב. חוויה נחמדה. המקום יפה, ממוקם כ10 דק' הליכה מתחנת המטרו ippodromo san siro. משם נסענו תחנת מטרו אחת לפארק מונטה סטלה, שם ניתן לשכור אופניים (באפליקציה השיתופית) ולטייל בשבילי הפארק, וסיימנו את היום במוזיאון מילאן – של קבוצת הכדורגל המציג את ההיסטוריה של הקבוצה, ניצחונות, גביעים ועוד.. עלות כניסה למוזיאון 15 יורו לאדם.
יום 4 ראשון – מילאנו פתחנו את הבוקר בבית הקפה pave. בית קפה מצוין, מבוקש מאוד, ולכן התור אליו יחסית ארוך. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר. משם המשכנו לסדנת בישול עם שפית איטלקיה מקומית בשם אילריה. Cheff and the city זהו שם המקום. ההגעה אליה הייתה מסובכת כי ביטלו את התחבורה שעוברת במרכז מילאנו בגלל קיום מרתון בעיר. השפית מקיימת סדנאות בישול לבחירתכם, עם טיפים מהמטבח האיטלקי. הכנו 3 מנות: פסטה (איך לא), פשטידת חצילים וגבינות, ועוגת טרמיסו. בעלות של 55 יורו לאדם (הכי זול שמצאתי, וזול משמעותית מהאחרים), עם יחס מדהים ותוצאות מעולות, זו הייתה אחת החויות הטובות מהטיול. סיימנו שבעים ומלאים נסענו לאסוף את הרכב מחברת ההשכרה. שכרנו דרך סוכנות autoeurop הישראלית שעובדת עם חברות ההשכרה המקומיות. שירות מצוין (זמינים רק במייל), מחירים נמוכים מאוד ביחס לאחרים. הגענו לדלפק ההזמנה בתחנת הרכבת המרכזית centrale ומשם התקדמנו בהליכה לחניון הרכבים עם טופס ההזמנה לאסוף את הרכב. הנסיעה במילאנו נוחה, אך יש להזהר מאיזורי ZTL. באיסוף הרכב יש לבדוק היטב שהרכב ללא תקלות או שריטות ושברים, ואם כן לדווח ולציין בטופס הקבלה. מרגע שעוזבים את החניון כלל התקלות באחריות הלקוח. מומלץ להרחיב בביטוח הנסיעה כיסוי להשכרת רכב. שמנו את הרכב במלון ונסענו לכיוון אצטדיון הסן סירו למשחק כדורגל של הקבוצות מילאן-אטאלנטה. כבר בדרך לאצטדיון מרגישים את החוויה האדירה עם צעקות ושירים במטרו ותחנת הרכבת, מאות אוהדים ממלאים את הרכבות והרחובות בדרך לאצטדיון בצבעי אדום שחור. עם הכרטיס למשחק שהודפס מראש נכנסים לאחר בדיקה בטחונית, סורקים את הכרטיס פעמיים! אז לא לזרוק אותו עד שמתיישבים ביציע. לא ניתן להכניס בקבוקי שתיה איתכם, יהיה פח בכניסה לרוקן אותם שם. ניתן לקנות שתיה בקיוסק ביציע. המשחק הוא חוויה אדירה, האצטדיון היה מלא לגמרי מאחר ומילאן היו רחוקים משחק אחד מאליפות (שבמשחק אחריו זכו בה). יצאנו שמחים ומאושרים מניצחון, עם שירים ואווירה שמחה ברחובות ולא רצינו לעזוב את העיר. חזרנו לאכול במסעדת obbica, ויצאנו לאסוף את הרכב מהמלון לנסיעה ליעד הבא. ביציאה ממילאנו הפעלנו waze והחלנו בנסיעה בכביש אגרה לכיוון גארדה. לאחר נסיעה נוחה מאוד הגענו לגארדה. המלון שהזמנו היה על צלע הר בחלקו המערבי של האגם, משקיף על האגם עם נוף מדהים. תמונות לחוד, ומציאות לחוד. ההגעה למלון la ca vecia הייתה קשה, כביש חשוך ביותר ומפותל, חד נתיבי דו סיטרי, מחייב עליה איטית ומבוקרת להר. ככל שמתקדמים אין זכר לחיים במקום עד הגעה למלון שם לא ראינו שום רכב או תאורה או פעילות. הכל היה פסלים וצלבים, אווירה מאוד קודרת, והחלטנו ששם לא נישן בלילה. על אף שהשירות היה טוב מבעלת המלון איתה שוחחתי טלפונית, הרגיש קצת כמו בסרט. ירדנו בחזרה לגארדה בשעה 2 לפנות בוקר והתחלנו לחפש מלונות. אחרי בדיקה בבוקינג וחיפוש פיזי במשך שעה וחצי, הגענו למלון על שפת האגם. מלון villa maria עם חדרים מפנקים, מיקום מעולה ושירות ברמה גבוהה. לשמחתנו איש שירות של המלון (הצבעי) ידע כיצד לעשות צ'ק אין והכניס אותנו לחדר ללילה. היינו אסירי תודה ומלאי מזל!!
יום 5 שני – גארדה – אחרי הלילה המעניין, קמנו לארוחת בוקר במלון על שפת האגם. ארוחה מגוונת ועשירה ויצאנו לדרך. האיזור הזה היה בתכנון אמור להיות בשלישי, אך בשל גשמים ביום זה בדולומיטים, החלפנו בין הימים. (גמישות חשובה מאוד בטיול!) את היום התחלנו בעיירה סרמיונה, עיירת חוף בדרום אגם גארדה, איזור ממש יפה, בכניסה לעיירה טירה עתיקה ובפנים הסמטאות של העיר. בקצה העיירה חוף גמייקה (בשל זמנים קצרים לא הגענו אליו). גלידריות רבות מפוזרות בעיר – כולן טובות. ניתן לקחת שיט בסירה לעיירות נוספות על שפת האגם. חונים בכניסה לעיר בחניון בתשלום, תדאגו לא להשאיר כסף או חפצים יקרים ברכב. שירותים בתשלום סמוך לחניון – מומלץ לפני הכניסה לעיר כי היה קשה למצוא שירותים פנויים. מכונת התשלום לחניון נמצאת בין החניון לעיר עצמה. משם נסענו לparco sigurta. משטחים עצומים של דשא ופריחה מדהימה. חניון בחינם ממוקם 3 דק' הליכה מהפארק ובתוך הפארק מומלץ להשכיר רכב גולף/אופניים למיטיבי לכת, ולהנות מנסיעה בשבילים. גנים מטופחים מאוד, איזורים עם בעלי חיים, מזרקות ועוד.. מומלץ בחום!! עלות כניסה כ15 יורו לאדם. השכרת רכב גולף 18 יורו לשעה. המשכנו בנסיעה לאקוורדנס. ספא המשלב בריכות חמות, קרות, מקורות ולילדים. מקבלים צמיד בכניסה שעליו צ'יפ, הוא פותח ונועל לוקר לאחסון חפצים, ניתן לרכוש על שמו מוצרים בספא, ולהזמין שירותים נוספים. בעת סיום השהות יוחזר הצמיד בדלפק, ובאם יש חיוב יתבצע תשלום נוסף במקום. היינו שם כשעתיים בעלות 26 יורו לאדם, מקום מפנק. משם נסענו לעיר ורונה. נסענו לכיוון מרכז העיר, את הרכב החננו בחניון בתשלום והתקדמנו רגלית. התחלנו בסיבוב ליד הארנה של ורונה, והתקדמנו רגלית לכיוון הבית של יוליה (שלצערנו היה סגור ביום שני). המשכנו להסתובב בעיר וללכת על שפת הנהר החוצה את העיר עד לגשר המרכזי. רצינו לעשות קצת קניות בקניון אך בשעה 21:00 כבר הכל נסגר. שימו לב ששעת סגירת החנות היא השעה שבה הדלתות נסגרות, לא מומלץ להגיע ברבע שעה האחרונים מאחר ותאי המדידה נסגרים בחלק מהחנויות.
יום 6 שלישי – דולומיטים – יצאנו ליום ארוך עם נסיעות מרובות, אך כל נסיעה יפה מקודמתה. שילוב של נופים מדהימים עם ירוק בעיניים הופך גם שעתיים של נסיעה לחוויה טובה. התחלנו את היום באגם טנו, אגם יפייפה ושקט, חונים בכפר קטן מעל האגם (צמוד למלון) ומשלמים במכונת חניה על פי הזמן המתוכנן. את הפתק שמים בחלון (שיטת המדחן שהיה פעם). מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות עד 10 בהן האגם ריק ושקט. בירידה של כ100 מדרגות האגם מתגלה וניתן לשבת בו ולהנות מהנוף ומהשלווה. מומלץ לפתוח שם את היום בפיקניק וארוחת בוקר (תביאו איתכם). משם המשכנו כרבע שעה למפלי ורונה – גן מטופח עשיר בצמחיה ופרחים, עם מפלים היוצאים מבטן צלע ההר. עלות כרטיס 6 יורו לאדם, ומשך הסיור כשעה. מומלץ לקנות בכניסה מעיל ניילון בעלות 2 יורו למנוע הרטבות כי המפלים עוצמתיים! נסיעה של חצי שעה לכיוון איזור העיירה טרנטו, עצרנו ביקב של משפחת Pisoni האיטלקית המקומית, להם יקבים ויצור יין ושמן בצפון. עשינו סיור ביקב [azienda agricolla fratelli Pisoni] עם הדרכה, ולבסוף טעימות יין. תיאמנו את זה מראש עם בחור מקסים בשם דניאל, שהיה זמין אלינו במייל וערך לנו את הסיור בפועל. עלות לאדם 15 יורו, (תיאמנו סיור, פלטת גבינות לטעימות, ו2 כוסות יין לכל אחד לטעימה, בפועל קיבלנו 5! – קחו זמן מנוחה עד הנסיעה הבאה). ממליץ לקנות איתכם יין ושמן זית מקומי לעטוף היטב ולהביא הביתה. מהיקב נסענו כשעתיים לקאנזיי, נסיעה צפון לכיוון הדולומיטים, באיזורים מדהימים. שם תיאמנו רכיבה על סוסים בחווה של שרלוט. טיול של שעתיים בעלות של 60 יורו לאדם, עובר עם הסוסים בכפרים, דרך נחלים, עם נוף מדהים. ניתן לקחת מגוון סיורים. לאחר מכן נסענו לאגם קארצה (חצי שעה נסיעה מקאנזי) לסגור את היום היפה בטיול בעיניי. חניה מסודרת בתשלום, ויורדים לאחד האגמים היפים בצפון איטליה, קטן ומיוחד. את היום סיימנו בנסיעה לונציה. חצי מהדרך בכבישים שעוברים בכפרים, והחצי השני כביש אגרה.
יום 7 רביעי – ונציה – את היום פתחנו בהחזרת הרכב לחברת ההשכרה, ההחזרה היא לתיבה ומחנים את הרכב בחניון מסודר. את כרטיס החניון שמים בקדמת הרכב (הוכחה לשעת ההחזרה). ומשם עם המזוודות נסענו ברכבת לונציה. קנינו כרטיס נסיעה יומי בעלות 26 יורו הכולל את התחבורה ציבורית ממסטרה לונציה, אוטובוס מים, גונדולות מעבר ושיט לאיים מסביב, אך לא כולל מוניות ונסיעה לשדה התעופה. את המזוודות השארנו בתחנת הרכבת בשמירת חפצים (בעלות) פתוח עד השעה 9 בערב. ויצאנו לסיור מודרך בעיר בהדרכת טל, מדריך ישראלי. הסיור ארך כ3 וחצי שעות דרך הרובע היהודי, שוק דגים, גשר ריאלטו, כיכר סן מרקו והסמטאות היפות של ונציה. לאורך הסיור נהננו מסיפורים על העיר, בעבר ובהווה, להסתכל דרך נקודת מבט המקומיים, וללמוד על בנייתה של העיר לאורך ההיסטוריה. לטל ידע עצום והיכרות מעולה עם חיי המקומיים. מומלץ בחום!! כשסיימנו את הסיור המשכנו סיבוב בונציה, ולקחנו שיט בגונדולה. עלות שיט לחצי שעה 80 יורו לגונדולה. (ניתן להכנס עד 6 אנשים). העדפנו בשעות הצהרים בהן המסעדות עמוסות וכך השיט בתעלות הפך לפרטי יותר. לבקש מהגונדולייר את השיט בתעלות הקטנות, בו תכירו את ונציה האמיתית. עצרנו לאכול בפיצריה מקומית. האוכל הונציאני ברובו מתבסס על פירות ים, ולכן התאתגרנו במציאת מקום טוב לאכול. המסעדות טובות אך פחות מהציפייה. לאחר מכן שטנו באוטובוס מים לאי בוראנו. שיט של כשעה מונציה לאי. האי מהמם. צבעוני ושקט. כל הבתים צבועים חיצונית בצבעים המעניקים לאי חזות שונה ויפה. טיילנו בו כשעה בשל מגבלות זמן אך בהחלט ניתן להנות ממנו בין שעתיים ל3. בחזרה מהאי גילינו להפתעתנו שהטיסה בחזרה בוטלה, ונאלצנו לחפש טיסה חלופית ולהתמקם במלון ללילה. את הבירורים עשינו כשאכלנו במסעדת גם גם ברובע היהודי. במסעדה אוכל ישראלי כמו בבית.
יום 8 חמישי – ונציה – היום אותו לא תכננו, ובשל ביטול הטיסה נאלצנו לישון לילה נוסף בונציה ולחזור בטיסת המשך (קונקשן) דרך פרנקפורט. יצאנו מהמלון בבוקר לאתר בית קפה לנשנוש של בוקר לפני עזיבה, תחילה ישבנו בבית קפה פינתי מתחת למלון, אך לא נהננו ועזבנו באמצע לקפה אחר. המשכנו לטייל קצת ברחוב הראשי ומצאנו אחד טוב יותר. חזרנו לאסוף את המזוודות והתקדמנו לכיוון פיאצלה רומא לקחת אוטובוס לשדה התעופה. עלות כרטיס נסיעה לשדה התעופה כ8 יורו. שדה התעופה קטן יחסית. את טיסת ההמשך עשינו דרך פרנקפורט, שדה תעופה ענק. אם תדרשו לעבור בין שערי יציאה A-B-C-D להכין את הרגליים!!
וחזרנו לארץ עמוסים בחוויות המלצות ותמונות לנכדים לעתיד 😊
אם קראתם עד כאן, אשמח לסייע לכם בבניית הטיול ובמענה על שאלות נוספות.
רועי
—-
תודה רבה למטייל Roi Ben Shoham על סיכום הטיול המצוין שלו!

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן