north italy
סגור את תיבת החיפוש

5 ימים בצפון איטליה – יומיים וחצי דולומיטים ועוד יום וחצי ונציה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

אחרי שנעזרתי בקבוצה הזו כלכך הרבה, הנה סיכום טיול בתקווה שיעזור לעוד אנשים שמתכננים את הטיול שלהם.
זוג צעיר, היה לנו טיול של 5 ימים שחילקנו ליומיים וחצי דולומיטים ועוד יום וחצי ונציה חודש ספטמבר.
נחתנו במרקו פולו ביום שישי אחר הצהריים ואספנו את הרכב מהדוכן של Italy car rent, בדיעבד החוויה שלנו מהם לא הייתה כלכך טובה אבל לא יודעת אם זה משליך על כל ההתנהלות הכוללת של החברה.
האיסוף היה ממש פשוט ומהיר ויצאנו לדרכנו למלון.
אנחנו קצת התברברנו בחיפוש אחר אוכל בדרך ויצא שנכנסנו לחושך, ממש לא ממליצה על זה כי הנסיעה מחוץ לכביש אגרה בחושך הייתה קצת מפחידה בהתחשב בזה שעוד לא חווינו את הכבישים האלה באור.
ישנו בדולומיטים במלון Alpine stile hotel בעיירה Laion כ7 דקות נסיעה מאורטיזיי. מלון מקסים וממש עולה מעבר לציפיות בהתחשב במחיר הזול ששילמנו עליו.
יום 1-
קמנו למזג אוויר סוער ונערכנו להסתובב באורטיזיי, בסוף איך שהגענו לאורטיזיי יצאה השמש והיה מזג אוויר מדהים ככה שעלינו לסשדה. לא יכולה להסביר במילים כמה היה שם מדהים וכמה אני ממליצה לא לוותר על המקום הזה!!! עשינו טיול של כמה שעות באיזור וקצת הסתבכנו עם סוף המסלול ככה שעלינו בסוף דרך עליה ממש קשוחה שהסתבר שהיא קיצור דרך, שנינו בכושר ורגילים לטייל אבל היה לנו די קשה. ממליצה למי שעושה טיולים רגליים להיעזר באפליקציות של מפות, אנחנו לא עשינו את זה והצטערנו על כך.
לאחר המסלול ירדנו ברכבל לחפש ארוחת צהריים (אחרי שהאיש ב tourist information אמר לנו שבוודאות אין סיאסוה בכל אורטיזיי) וגילינו שכן יש סיאסוה, ככה שנשארנו רעבים בצהריים (בתי הקפה כן פתוחים ואפשר לקנות איזה סנדוויץ או טוסט אבל זה לא ממש ארוחת צהריים).
המשכנו להסתובב קצת בעיירה ולקראת הערב חזרנו למלון.
בעל המלון המליץ לנו מאוד מאוד על מסעדה באורטיזיי בשם da checco ואליה יצאנו לארוחת ערב עם רצון לאכול טוב אחרי הביאוס של הצהריים, ופה חשוב לי להדגיש *דיס המלצה* ממש גדולה על המסעדה. המנות היו מאוד יפות אבל לא טעימות בכלל, לא הסכימו להחליף לנו את המנות בטענה שכבר סגרו מטבח ויצאנו עם חשבון יקר על ארוחה שבקושי נגענו בה, ובסוף הלכנו לשבוע מפיצה.
יום 2-
היום כבר נערכנו לטיול כמו שצריך ויצאנו לכיוון הרכבל לאלפ די סיוסי. תיכננו לעלות לשם עם אופניים ובסוף ויתרנו על הרעיון בגלל חשש שהמסלול שם יהיה קשה מדי. עשינו שם מסלול קצר וממש קליל בערך של 3 שעות שהרגיש כמו ללכת בתוך גלויה, נופים פשוט עוצרי נשימה, שבסופו עלינו חזרה לתחילת המסלול ברכבל פתוח שעולה 5 יורו לאדם (קצת לאזן את העלייה הקשוחה בסשדה) ואז עשינו שוב את ה10 דקות הראשונות של המסלול עד לבקתה הראשונה בו לארוחת צהריים שהייתה ממש נחמדה.
ירדנו חזרה לאורטיזיי והשכרנו אופניים לחצי יום ונסענו על שביל האופניים שמחבר בין אורטיזיי, סנטה כריסטינה וסלבה.
לארוחת ערב באותו יום אכלנו במסעדה נוספת שהייתה קצת מבאסת אבל פחות מהיום הקודם, למסעדה קוראים terezza והיא ממוקמת 2 דקות הליכה מהרחוב הראשי באורטיזיי.
יום 3-
קמנו בבוקר וישר יצאנו לדרך חזרה לכיוון שדה התעופה להחזיר את הרכב. בדרך עצרנו באגם קראצה שכנראה בגלל הבצורת היה כמעט יבש לגמרי. עשינו סיבוב של 20 דקות מסביב לאגם והמשכנו בדרך. הנסיעה שלא בכבישי אגרה הייתה פשוט מדהימה והלוואי שהייתי יכולה להינות ממנה יותר אם לא הייתי נוהגת. עצרנו לפני הסיאסטה לארוחת צהריים בפיצריה שהייתה על הדרך שלמיטב זכרוני נקראת la Stuart, לא זוכרת את שם העיירה אבל השירות היה ממש טוב והפיצה הייתה טעימה.
בהחזרת הרכב החוויה הייתה לא נעימה, הרגשנו שנציגת החברה מחפשת בכוח פגמים ברכב וכמובן שבסוף היא גם מצאה (שריטה קטנה על הג'נט) וחייבה אותנו על כך ב224 יורו!! שזה לא פרופורציונלי בכלל לנזק. ופה אני יכולה להמליץ על האתר discover cars שדרכו הזמנו את הרכב והוספנו ביטוח כיסוי מלא (ב60 שח בלבד) ותוך שעות בודדות מהגשת הבקשה אליהם החזירו לי תשובה שההחזר מאושר.
אמנם התקשורת איתם היא דרך המייל ולא טלפונית דבר שהלחיץ אותי בהתחלה אבל הסתבר שזה ממש פשוט ולא בעייתי.
אחרי סאגת הרכב המשכנו באוטובוס מים לונציה, דרושה מסכה על האוטובוס ולא יצנו לכם לעלות בלי!  בקשר לאוטובוס, לא הייתה לנו מסכה מהבית והמסיכות שהם מוכרים שם הן n95 אבל היו אנשים עם מסכה רגילה שעלו ככה. מומלץ להיערך עם מסיכות מהבית כי שם הם מוכרים כל מסכה ב2 יורו.
בונתיה ישנו במלון קטן בשם hotel Henry. ממוקם במקום מרכזי, 2 דקות הליכה מהגטו למי שחשוב והעובדים היו מאוד נחמדים. עם זאת המלון לא נראה בכלל כמו שהיה נראה בבוקינג ולהרגשתנו לא סיפק תמורה טובה למחיר.
יום 4- פשוט הסתובבנו בונציה, אין לי המלצות או דיס המלצות מיוחדות. נהננו מאוד מהעיר, היא יפייפיה אבל בשלב מסוים התעייפנו ועברנו מבית קפה לבית קפה למסעדה. מניחה שאם היה לנו עדיין את המלון היינו חוזרים לנוח קצת ואז ממשיכים אבל בהתחשב בזה שהיינו די הומלסים היום הזה לגמרי הספיק.
לקראת הערב נסענו למלון חמוד וממש זול במסטרה לחצי הלילה שלפני הטיסה (נקרא club hotel, ולא, זה לא מרשת קלאב הוטל האמיתית 😂). המלון היה תמורה מצוינת למחיר ונתן לנו לישון טוב לפני הטיסה.
שורות תחתונות-
🌺 התבאסנו מאוד מהאוכל באורטיזיי. יכול להיות שלא היינו במקומות הנכונים אבל המבחר בכל המסעדות הרגיש לנו כמעט זהה ובאף מסעדה לא היה לנו ממש טעים. הארוחה הכי טובה שאכלנו שם הייתה בבקתה באלפ די סיוסי.

אין מסעדות טובות !
לפחות לא היו לטעם שלנו, וחפשנו לאכול בעקר דגים, סלט, פסטות, פיצה.
ההצלחות היחידות תמיד היו הפסטות שהיו מיוחדות,
הדגים אכזבו אותנו בלפחות 3 מסעדות שונות בדולומיטים ורק בגארדה היו מוצלחים,
סלט זה כנראה משהו שכמעט לא מוכר לאיטלקים
מבחינתם לשים כמה ירקות בצלחת בחיתוך גס,
גם סושי, היה נדיר מאוד למצוא רק בקניון אחד וגם היה בינוני.

🌺יומיים וקצת בדולומיטים הרגישו לנו ממש מעט ובכל זאת הרגשנו שהבחירה בסשדה ובאלפ די סיוסי הייתה נכונה והשאירה לגמרי טעם של עוד לנופים המדהימים של האיזור
🌺במידה ומתכננים טיול הליכה, תורידו מראש את המפה ותדעו בערך את המסלול, זה משהו שהצטערנו שלא עשינו לפני.
היה לנו טיול מדהים! מקווה שהפוסט עזר למישהו ואם יש שאלות כלשהן מוזמנים לשאול 😊

תודה רבה לכרמל על סיכום הטיול המושלם שלה!