north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול של מספר ימים בצפון-מזרח הדולומיטים Tre Cime:

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול של מספר ימים בצפון-מזרח הדולומיטים Tre Cime:

לינה: בחרנו להתמקם בעיירה Sillian באוסטריה, מרחק של 10 דקות נסיעה מהגבול עם איטליה, מחיר הלינה היה משמעותית זול יותר והתמורה מצויינת. ישנו במלון דירות בשם Brückenwirt apartments Sillian בהרכב של 4 מבוגרים וילדה בת שלוש, דירה עם שני חדרי שינה, חדר מקלחת, פינת אוכל עם שולחן וספת סלון (נפתחת כל שיש אפשרות לינה למשפחה של 6-7 איש) ומרפסת. הזמנו כארבעה חודשים מראש ועלה 700 יורו ל-3 לילות, לא כולל ארוחת בוקר. במקום יש בית קפה מקומי שמרגיש גם ארוחת בוקר בתשלום נוסף. המקום מטופח להפליא, נקי, נוח, בני הזוג שמנהלים את המקום מאד נחמדים, מיטות נוחות, הכל היה נפלא, ממליצה בחום.
זהו מיקום מצויין למי שמתמקד בחלק הצפוני של Tre cime היכן שממוקמים הרכבלים המרכזיים, למשל מרחק של 17 דקות נסיעה מהרכבל הממוקם בסן קנדידו (San Candido). מרחק של 40 דקות נסיעה מאגם ברייס.
יתרון נוסף, בצמוד לעיירה Sillian ממוקם המפעל הגדול של לואקר, יש שם בית קפה שחיתות, חנות מפעל, מוזאון קטן עם סרטונים על ההיסטוריה של לואקר ועל תהליך ההכנה (הקטנה שלנו ממש אהבה וראתה את כל הסרטים) ויש במקום גם אפשרות לסדנה להכנת ופל לואקר, צריך לוודא מתי מתקיימות הסדנאות.
מילה וחצי על האזור – צריך להבין ש-Tre Cime זו קבוצת הרים גדולה והסמל שלה של שלוש הפסגות המפורסמות נמצא באזור הדרומי-מרכזי של הרכס, ומי שרוצה לראות את שלוש הפסגות הגישה אליהן נעשית מדרום במסלול הליכה המתחיל מבקתת אורונזו (Rifugio Auronzo) לכיוון בקתת לברדו (Rifugio Lavaredo) ועוד קצת מעבר אליה. אז אל תצפו לראות את שלוש הפסגות בגישה מצפון.
רכבלים: יש הרבה רכבלים בחלק הצפוני של Tre Cime, אנחנו בחרנו לעלות ברכבל ל-Croda Rossa שיוצא מהעיירה Moos (אזור צפון-מזרח של Tre Cime). הרכבל נמצא בצמוד למלון Bad Moos Dolomites Spa Resort. גם שם, כמו במקומות רבים בדולומיטים, יש בעיית חניה ליד הרכבל, אז או להגיע מוקדם, או להתאזר בסבלנות או לקחת אוטובוס ולהשאיק את האוטו במקום אחר עם חנייה גדולה. מלמעלה נשקף נוף יפה אל עבר הרכס, יש מדשאות ירוקות בשפע, כמה מסעדות, גני שעשועים פשוטים יחסית לילדים, מסלול הליכה מעגלי קל-בינוני של שעה שמותאם למשפחות. יש כמובן גם מסלולים ארוכים יותר. היה לנו זמן מאד נחמד למעלה והיה יום שמש יפה, הנוף יפה אבל יש מקומות יותר מפילי לסתות בדולומיטים.
יש הרבה רכבלים באזור הצפוני, אחד המרכזיים יוצא מהעיירה סן קנדידו (San Candido) שם נמצאת גם מגלשת הרים Funbob, לא עשינו אבל נראה נחמד ביותר.
העיירה סן קנדידו ממש נחמדה, נהנינו לשוטט בה במהלך היום או בערב, יש הרבה מסעדות, בתי קפה, סופר, חנויות ותיירים.
קפיצה לאגם ברייס, מקום מאד מאד יפה ומאוד מצוייר. הגענו אחרי השעה 16:00 על מנת לא להזמין חניה מראש, החל מהשעה חמש באמצע אוגוסט כבר יש צל על חלק מהאגם אז אפקט הטורקיז המשוגע של האגם הוא חלקי, רק איפה שיש שמש כמובן, אז שווה לקחת את זה גם בחשבון. משום מה החלטנו לקחת איתנו את העגלה למסלול, טעות חמורה. מי שעם ילדים קטנים, תעשו לעצמכם טובה וקחו מנשא. בחלק המזרחי של האגם יש הרבה מדרגות, החלק המערבי של האגם ללא מדרגות עם קצת עליות וירידות (עם עגלה אפשר לעלות הלוך ושוב רק על הגדה המערבית של האגם, הזה סביר).
טיול רגלי מבקתת אורונזו (Rifugio Auronzo) לבקתת לבראדו (Rifugio Lavaredo): החנייה למעלה מתמלאת ממש על הבוקר, הגענו בשעה 10:00 וכל החניות בסביבה היו מלאות, גם סביב אגם Misurina ונאלצנו להחנות בצד הכביש דרומית לאגם, ללכת ברגל לחניה התחתונה של כביש הגישה להר, כ-20-25 דקות הליכה, על מנת לתפוס אוטובוס שאטל (יוצא כל חצי שעה בערך). יש גם אוטובוס רגיל שעובר ליד האגם עצמו, בתדירות נמוכה יותר.
הנסיעה באוטובוס עד לבקתת אורונזו לוקח כ-25 דקות, משם יש הליכה של 45-50 דקות לבקתת לבראדו במסלול שרובן מישורי רחב ונוח (הפעם לקחנו רק מנשא וטוב שכך) והולכים למרגלות שלוש הפסגות מהצד הדרומי שלהן. על מנת לראות אותן כפי שרואים בתמונות יש להמשיך מבקתת לבראדו עוד כ-40 דקות בטיפוס, יש גם מסלול מעגלי שמקיף את הפסגות שאמור לקחת כ-4-5 שעות (לא עשינו). אפשר לראות מטפסי הרים שמטפסים על הפסגות, הנוף מרהיב ביום יפה ורואים למרחקים. למרות הטירחה שהיתה לנו סביב החניה וההגעה באוטובוס, היה לגמרי שווה את זה!
לדעתי מי שמגיע לחלק הדרומי למסלול הזה יכול לוותר על החלק הצפוני של Tre Cime, מבחינת נופים זה לוקח בגדול מבחינת הנוף וההרים.
יש עוד מה לעשות בסביבה כמובן, זה מהחוויות שלנו. תהנו!

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

דילוג לתוכן