north italy
סגור את תיבת החיפוש

11 ימים דלומיטים + גארדה עם ילדים בגילאי 15,12,8

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

הזמן שלנו להחזיר קצת לקבוצה. חזרנו מ-11 ימים דלומיטים + גארדה עם ילדים בגילאי 15,12,8. לא מפרטת את המסלול שהיה מושלם, פשוט כי היינו מאוד מאוד גמישים לאורך כל הדרך אבל כן אתן המלצות שלדעתי חשוב שתדעו :
1. גמישות – שם המשחק. תכינו לכם רשימת מכולת של מקומות ואטרקציות שתרצו לעשות ותזרמו עם הזמן שלכם בהתאם לרמת העייפות / מזג האוויר ומצב רוח כללי.
2. אין שום קשר בין התחזיות למזג האוויר בפועל – אנחנו היינו אמורים ל'אכול' גשם וברד כמעט כל השבועיים ובפועל רק לילה אחד ירד גשם גשם ושאר הימים היו שמשיים ומקסימים, אז לא להילחץ.
3. השכרת רכב – כמו כולם שהמליצו בקבוצות לפנינו השכרנו מאופרן. עשינו את הביטוח הסופר דופר מורחב עם ביטול השתתפות עצמית והכל. רק שהגענו יום אחרי סופת הברד המטורפת שהיתה, שבה רכבים של הרבה חברים בקבוצה נפגעו והחלונות של המכונית התנפצו והפח התעקם. התקשרתי במעמד ההשכרה לאופרן לוודא שאנחנו מכוסים גם על כך. הם כמובן הכירו את הסיפור, שכן הרבה שוכרים דרכם נפגעו יום קודם ונאמר לי שאנחנו מכוסים על הכל למעט "כוח עליון" את זה הם לא מכסים וגם אין אפשרות לרכוש הרחבה שכזו דרכם. כלומר אם אנחנו היינו מגיעים כמה ימים קודם, כנראה שגם אנחנו היינו נדרשים לשלם על נזקי הברד מכיסנו (כפי שראיתי שחלק מהאנשים כאן נדרשו). מסקנה – לפעמים שווה ללכת לחברה טיפה יותר יקרה, שבאמת ניתן להיות מכוסים להכל ולא לזו שכולם ממליצים כי היא זולה ב200 אירו. שכרכם יכול לצאת בהפסדכם.
4. כרטיסים – רכשנו לכל האטרקציות שעשינו מאתר מעולה שהיה הכי זול -tikez.it (רשמתי פוסט נפרד על הנושא, תחפשו אם מעניין אותכם). המלצתי, מכיוון שהכרטיסים מגיעים במייל (למעט לארוחת האבירים שאז הם פוגשים אותכם בכניסה וצריך להזמין מקום מראש) – ממש בדרך לאטרקציה תקנו שלא תתקעו עם כרטיסים לא משומשים. אנחנו קנינו כרטיסים מוזלים באותו בוקר של האטרקציה (הכרטיסים באתר הם פתוחים ללא תאריך).
5. בדיעבד לא היינו צריכים לשלב בין הדלומיטים וגארדה, כל אחד מהם מספיק לטיול משל עצמו וגם ככה לא תספיקו לעשות את כל מה שתכננתם וקראתם עליו. תשקלו לפצל. שני המקומות מדהימים ביופיים, רק סוג קצת שונה של טיול.
6. בדיעבד, אם היום הייתי נוסעת לדלומיטים הייתי ישנה קרוב לבולצאנו (שהיא עיר מעלפת וכייפית בפני עצמה).
7. ורונה מהממת, ולאוהבי הקניות – יש מלא. אנחנו כמעט ויתרנו – שמחה מאוד שלא, פחות מתאימה לקטנים.
8. ונציה – לא לוותר. נכון שלילדים קצת קשה כי זה בעיקר שוטטות, אז אל תעשו יום שלם, תעשו חצי יום. יש המון כייסים- תשמרו על עצמכם ובדיעבד קחו כמה שפחות. ליד ונציה יש קניון מעולה, שלא ראיתי שמישהו המליץ עליו אז תרשמו לעצמכם – Nove de Vero (יש פרימרק).
9. מונטה באלדו – היו הרבה תוכניות לעלות. בפועל, נראה לי שאחרי הדלומיטים פחות אטרקציה למי שטיפס שם על איזה הר. הגענו לנקודה התחתונה, היה תור, החלטנו לעלות לנקודה האמצעית וממנה לקחת את הרכבל המסתובב ב-360מעלות. העלייה עצמה לא ארוכה אך מפותלת והנוף שנשקף לאורך כל הדרך – וואו. בתכלס שהגענו לנקודה האמצעית הרגשנו שנוף יותר יפה מזה כבר לא נקבל והחלטנו לרדת מבלי לעלות עד הסוף- הרגשנו שזה ממש מספיק. אגב, בניגוד למה שכתבו כאן בעבר – המחיר לעלות מהנקודה התחתונה או מהנקודה האמצעית – זהה לחלוטין (בדקנו) וגם על החניה משלמים. מי שכן מחליט לעלות הכי טוב לקנות באתר שלהם – זה חיסכון של 2 אירו לכרטיס. לא לוותר על מלאצ'נסה. עיירה מקסימה.
10. בדלומיטים ישנו בסוג של Agroturismo – מקום מעולה למשפחות עם אחלה ארוחת בוקר ונוף, רק המיקום שלו היה פחות טוב אז לא ממליצה כאן.
11. ליד השדה במילאנו למי שמגיע בטיסות לילה – ישנו גם במקום מצויין, עליו אני ממליצה בחום B&B IL CORTILE (משהו כזה – רשמתי פוסט נפרד – תחפשו)
12. בגארדה ישנו במלון מעולה למשפחות – Parchi Del Garda – קודם כל מיקום פצצה, יש ארוחת בוקר עשירה חדרים גדולים ומרווחים למשפחה ויש בריכה (למרות שפועל לא ניצלנו אותה פעם אחת כי חזרנו כל יום מאוחר- גם זה טיפ חשוב למי שסוגר מלון, אני כל הזמן חיפשתי עם בריכה, בפועל לא היה זמן וצורך בכך). סגרתי את המלון בדקה ה-90 דרך חברת התיירות Go Italy (סוכנת חמודה בשם רונית – יש להם אתר) – היו מעולים, זולים משמעותית מבוקינג והצליחו לסגור לי חדר חמישה ימים לפני ההגעה… לרוב אני מזמינה לבד – כאן היתה חוויה מעולה.
13. האאוטלט בדרך מגארדה למילאנו – מצויין. שווה. לא זוכרת את שמו, יש הרבה המלצות עליו בקבוצה.
14. מי שטס ממילאנו – החזרי vat ניתן לקבל רק בטרמינל 1, מי שטס מטרמינל 2 – כנראה שיוותר (כמונו) או שתעברו קודם בטרמינל 1. תקף רק מעל קניה של 158 אירו בחנות.
נראה לי שזהו, תהנו מאיטליה היא נהדרת ועושה טעם של עוד.
אה כן וכמעט שכחתי – אל תפנטזו יותר מידי על האוכל. מאוד רציתי לכתוב המלצות על מסעדות, בתכלס, הכל די בינוני ושום דבר לא מיוחד. לפחות אנחנו לא חווינו, והלכנו גם לחלק מהמסעדות שהומלצו כאן.