north italy

סיפור דרך 2 חברות בנות 26 שומרות כשרות בצפון איטליה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

#סיפור_דרך \ #סיכום_טיול
סיפור דרך של 2 חברות, בנות 26, שומרות כשרות.
⬅️נחיתה בונציה – עמק #אאוסטה – גיחה ב #מילאנו – #הדולמיטים ( #קנאזיי ואז #קורטינה) – #ונציה.
שמחה להחזיר מידע וחוויות אישיות מטיול שנבנה בעזרת החבר גוגל אבל בעיקר בעזרת סיפורי דרך וחוויות של מטיילים אחרים!
—–
אפליקציות שימושיות:
mapy .cz – מושלמת תוך כדי טרקים ומסלולים, איתור המיקום וסימון השבילים עובד גם בלי קליטה ובלי אינטרנט. צריך להוריד את המפות מראש לפי אזורים .
google maps – הכי פשוט והכי מעולה, עוזר במציאת חניות רלוונטיות ובכללי גם למציאת מקומות מעניינים לטיול.
וייז- כמובן. עובד מעולה.
באופן כללי על הנהיגה: בהתחלה הסתבכנו עם התשלום בכבישי האגרה, עשינו את הטעות הנפוצה ביותר ועברנו במסלול של המנויים. מאותו רגע הבנו את הקטע ומאז הנהיגה, גם בכבישי אגרה וגם בכבישי ההרים הייתה ממש נוחה (גם בלילה- לאט ובזהירות, אבל לא בלתי אפרשי. מי שנוהג בכבישי נס הרים כבר מתורגל). בעיקר המון תשומת לב לוויז שמזהיר כל פעם על השתנות של המהירות המותרת. שימו לב 🙂
קניתי סים מMediaWorld, בכתובת: Via Don Luigi Peron, 20, 30174 Venezia VE. הוא עבד מעולה ורציף לאורך הטיול. חברה שלי שעשתה חבילה בארץ היתי צריכה לחדש את החבילה באמצע הטיול…
🛶 יום 1 :
טסנו עם אלעל, היה ממש נעים. באופן אישי אני יכולה להמליץ על המנה ללא גלוטן למי שרגיש. בעיניי זה היה האוכל הכי שווה במטוס;)
נחתנו בשדה התעופה מרקו פולו (ונציה) ב22:00 ונסענו ל Venice Lagoon House B&B שבמסטרה, העיירה הקרובה לשדה התעופה. לוקה, בעל המקום אסף אותנו (15 יורו). הוא ישב איתנו, הסביר על האזור, עזר לנו להבין איך מגיעים למקום של השכרת הרכב. גם בבוקר נתן לנו טיפים ובאמת היה מאוד אדיב. המקום נקי ובדיוק מספק את מה שצריך ללילה לייד שדה התעופה.
🚗 יום 2:
בעצת לוקה הלכנו ברגל לשדה התעופה כדי לאסוף את הרכב.
שכרנו רכב מrental car (בדוכן של Italy Car Rent,נמצא בקומה השלישית של החניה בשדה התעופה), העובדים היו אדיבים והיה ממש נעים גם לאסוף את הרכב וגם להחזיר. עשינו ביטוח מכל הכיוונים וכל מה שאפשר וזה ממש נתן שקט.
את היום הזה העברנו בנסיעה ארוכה לעמק אאוסטה.
עצרנו באדם גארדה לכשעה, ממש קצת הלכנו על גדות האגם וראינו שבאמת אין ממה להתלהב… מרגיש כמו הכנרת…

🏔️ ימים 3-4-5- עמק אאוסטה!

יום 3:
נסענו להר המטהורן (ההר של טומבלרון!). נסענו אל עיירת הסקי- Breuil-Cervinia📌. עלינו במסלול לכיוון ההר ועצרנו מול גשרון ונחל חמוד, כנראה שאפשר להמשיך את המסלול. רצינו לעלות על הרכבל כדי להתקרב יותר לפסגה. הלכנו לרכבל שנמצא מעל מגרש החניה (תכתבו בגוגל maps📌
Funivie Cervino spa, Via Giomein, 11021 Breuil-Cervinia AO )
למעלה היה נוף מטריף אל פסגת המטהורן. אפשר לצאת מהנקודה הזאת למספר מסלולים, שבתוכם מסלול לכיוון אגם lago goillet או לעלות בהר. בשלב כלשהו ההר וגם אנחנו נעטפנו בענן עבוט שהתיישב על ההר, אז ירדנו.
– בדרך חזור ניסינו להגיע למסלול שבסופו מגיעים לעיירה Chamois שאין אליה גישה ברכב. ממש המליצו לנו במלון. אבל לא מצאנו את נקודת ההתחלה והחלטנו להעביר ערב בעיר העתיקה של אאוסטה, היה ממש ממש כיף.
🍝ממליצה על מסעדה טבעונית- Cibo Ristorante Vegano הייתה שם פסטה ברוטב לימון שאנחנו עדיין חולמות עליה.
יום 4:
בבוקר קפצנו לקניות בסופר conad כדי לקנות ירקות לבישולים לקראת שבת.
אח"כ נסענו ל lago di arpy📌
מסלול משגע בתוך יער, בשביל רחב ונעים. בסוף המסלול עליה קטנה ומגיעים לאגם ארפי. הרבה אנשים נעצרים לפיקניק סביב האגם, כמובן שעצרנו וגם הקפנו את האגם. ואז חזרנו אחורה באותו השביל.
משם המשכנו לעיירה Courmayeur📌. קיווינו שאולי נצליח לעלות על הרכבל של המון בלאן אבל היה מזג אוויר שלא התאים אז הסתפקנו בפק"ל קפה מתחת למון בלאן ובידיעה שעוד נחזור לשם בפעם אחרת.
חזרנו למלון קצת לפני שבת, התארגנו והעברנו שבת רגועה (היום ה5).
🚗 יום 6:
יום נסיעה מעמק אאוסטה ועד קנאזיי (!). נסיעה ארוכה וקשוחה.
באמצע עצרנו במילאנו. היה מדהים.
חנינו בparcheggio ATM lampugnanu-
(Via Giulio Natta, 10, 20151 Milano MI)
ומשם בעזרת המטרו הגענו לכיכר דואמו. והסתובבנו בעיר כמה שעות כולל ביקור במוזיאון בית האופרה.
🏡הגענו למקום הלינה שלנו בעיירה אלבה שצמודה לקנאזי- hotel vila adria (Via de Costa, 109, 38032 Alba TN, )
אני הכי אהבתי את המקום הזה. וילה עם חדרי צימר שמנוהלת כבר דורות ע"י משפחה ממש מתוקה. יש שם גם סאונה וחמאם תורכי שניצלנו ביום למחרת. יש בתמונות תמונה של המקום מבפנים לשם ההמחשה 🙂

🏔️ ימים 7-8 קנאזיי:

יום 7: עלינו בבוקר על הרכבל ב col rodella📌. הרכבל הכי מומלץ בעיניי! נוף מדהים למעלה עם המון מסלולי טיול. עלינו את ההר שנמצא ממש משמאל לתחנת הרכבל וצפינו על מעבר סלה ובעיקר על הר סאסולונגו המרשים. טיילנו באזור כמה שעות ויכולנו להישאר גם כל היום.
🍝ניצלנו את הקרבה שלנו ל my cosher hotell ואכלנו שם פיצה לארוחת צהריים. טעים! ובעיקר כיף שיש כשר באמצע הדולמיטים. לאור שאלות ששאלו מוסיפה- שימו לב שהפיצריה במלון הכשר פתוחה רק בין 13:00-15:00 בצהריים! יש גם בופה בערב (בשרי ויקר בעיניי).
אחרי ארוחה טובה, ביקור בחמאם הטורקי ומנוחה, נסענו לאגם קארצה 📌. מקום שכיף להגיע אליו לביקור קצר. באמת שאין שם יותר מידיי מה לעשות חוץ מכמה תמונות.
יום 8: 📌עלינו על הרכבל Cabinovia Belvedere Canazei – Val di Fassa Lift שהוביל אותנו בעצם למסלול שהתחיל ממעבר פורדרוי ועד לאגם פאדייה fedaia, כשלאורך כל המסלול צעדנו מול הר המרמולדה marmolada. מסלול שמתחיל קל ונגמר בירידה קשה, תלולה וארוכה. הרבה אנשים הלכו בקלות אבל לי היה קשה בגלל בעיות מפרקים. בעיקרון אם אין לכם פחד גובה או בעיה עם ירידות זה לא אמור להיות כזה מסובך.
באגם פאדייה עלינו על אוטבוס שלקח אותנו חזרה לעיירה alba. ויצאנו לקורטינה.
🏡 הגענו למקום הלינה שלנו בקורטינה – hotell passo tre croci
(SR48, 32043 Cortina d'Ampezzo BL, איטליה)
המלון הכי "מלוני" שהיינו בו. נקי וכיף לחזור למיטות הגדולות. מה גם שהוא סופר קרוב למסלולים שרצינו, ברמה שהמסלול לאגם סוראפיס יוצא ממש כמה מטרים לייד המלון. מצורפת תמונה שלו שתבינו עד כמה המיקום שלו מדהים באמצע הטבע.

🏔️ ימים 9-11 : איזור קורטינה:

יום 9: התפצלנו בגלל הכאב ברגלים שלי. השותפה שלי יצאה לטיול לאגם סוראפיס sorapis 📌– מסלול בשביל צר שלעיתים מאתגר ובסופו מגיע לאגם תכלת טורקיז.
אני ירדתי לרכבל sggiovia con protezione📌 שנמצא 10 דקות מהמלון. הרכבל עולה על הר קריסטלו ומשקיף על כל האזור, אפילו עד המרמולדה (אפשר לראות גם את קונצ'יטרה טורי! מגניב לראות הכל ממרחק כזה).
אחר"צ נסענו לאגם בראייס lago di braies📌. מקום יפיפה! הגענו אחרי 16 ובאמת נכנסנו ללא בעיה ובלי רישום וכו. לצערנו איחרנו את הטיימינג לשייט, אז שימו לב שאתם לא מגיעים גם מאוחר מידיי..
בדרך לאגם בראייס עצרנו באגם מיזורינה misurina📌 שהיה נחמש לעצירה קצרה בדרך.
יום 10: בעצת צוות המלון, יצאנו ב7:30 בבוקר ל Tre Cime di Lavaredo 📌. ואו איזה מקום! מסלול מעגלי מטריף סביב שלושת הפסגות המפורסמות. מאוד מאוד ממליצה!
אחרי המסלול חזרנו למנוחה במלון ובערב נסענו לערב בעיירה קורטינה. אין שם הרבה מה לעשות, בעיקר ניהננו מבירה.
יום 11: יום שבו נסענו מקורטינה לונציה.
התחלנו בעצירה בצ'ינקווה טורי Cinque Torri📌. פסגה מרשימה מאוד של חמש עמודי אבן. המון מטפסים באים לאזור ומטפסים שם עצמאית, ממש מגניב. היינו שם לא הרבה זמן והתחלנו בדרך לונציה. בדרך עצרנו באגם מתוק מתוק- Lago di Alleghe📌. המשכנו בנסיעה ללא כביש אגרה עד לשדה התעופה מרקו פולו.
החזרנו את הרכב ממש בלי בעיות, 2 דק ועזבנו.
לקחנו אוטבוס מים לונציה, שימו לב שזה לוקח כשעה וחצי, כולל לחכות לאוטבוס וכל העצירות… בשבילנו זה ממש שיבש את היום כי הגענו 10 דקות לפני כניסת שבת לדירה ולא הספקנו לבשל לשבת כמעט כלום. תלמדו ממנו ותגזרו זמנים יותר טוב!

🛶 ימים 12-13 ונציה-מוראנו-בוראנו:

יום 12: שבת בונציה.
🍝במוצאי שבת אכלנו במסעדת בגטו (Ba Ghetto Ristorante Kosher). היינו מורעבות והזמנו מלא אוכל שהיה טעים.
יום 13: יום אחרון לטיול!

עברנו בכיכר סן מרקו שהייתה קצת מאכזבת כי הכל היה בשיפוצים. אז די מהר עלינו על אוטבוס מים ושטנו לצוות האיים מוראנו (murano)-בוראנו (burano)📌. מוראנו די רגילה, דומה לונציה אבל יותר מאווררת, יש שם מוזיאוני זכוכית וכל מיני מפעלים וחנויות שקשורות לזכוכית. בוראנו לעומת זאת זה וואו אחד גדול. הבתים צבעוניים ושמחים, מלא דוכנים של אמנים (יש שם עניין עם תחרה, אבל לא רק! ציורים, מלאכות יד, פסלונים, אמנות קטנטנה וגם אמנות זכוכית) וגלידה טעימה ממש (Gelateria Crema). מאוד ממליצה לא להישאר בונציה וללכת לטייל בבוראנו. באמת מרשים וכיף שם.

עצרנו לארוחת צהריים במסעדת גם גם Gam Gam, שהייתה נחמדה ובעיקר השביעה אותנו 🙂

חזרנו לונציה באוטובוס מים ומשם התפנקנו במונית לשדה התעופה- מה שהיה חוויה בפניה עצמה! המהירות והגלים היו סיום מושלם לטיול.