north italy
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוג דתיים עם שלושה ילדים קטנטנים (2,4,6). 10 ימים ברוטו, 9 ימים נטו בצפון איטליה

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול זוג דתיים עם שלושה ילדים קטנטנים (2,4,6). 10 ימים ברוטו, 9 ימים נטו.
חזרנו ב-6.10, שניה לפני כל הבלאגן.
לא פעם ראשונה שלי באיזור, כן פעם ראשונה ליתר בני המשפחה.
משפחה דתית שומרת כשרות שמטיילת בחול המון ובהספק יומי די גבוה. טסנו עם איזיג'ט למלפנסה בשעות הערב, נחיתה ב-23:00 בלילה.
הטיסה עברה טוב מאוד, קנינו שלוש מזוודות גדולות, והבאנו איתנו טיולון + כסא תינוק ולא עשו לנו בעיות בכלל.
בגדול בחרנו טיסת ערב כדי שהילדים יוכלו לישון בטיסה, בפועל הדיילים סירבו לכבות את האור לאורך כל הטיסה כדי שיוכלו למכור מוצרים. פעם ראשונה שנחשפתי לזה.
נחתנו בזמן וישנו לילה אחד במלון הולידיי אין בשדה. פתרון מעולה! נמצא באמצע הדרך בין טרמינל 1 לטרמינל 2. השאטל החינמי בין השאטלים עוצר בתחנה שנמצאת במרחק 3 דקות ברגל. בגלל שהיינו עם ילדים קטנים בשעה מאוחרת, הזמנו את השאטל של המלון מיד כשנחתנו. עולה 15 יורו ולוקח 3 דק' נסיעה. משלמים בקבלה.
המלון הסכים לעשות לנו את כל תהליך הצ'ק אין בבוקר כי הילדים היו עייפים. הסכימו לנו להכניס בחדר אחד את כולנו. בפועל היה חדר ענק. כולל ארוחת בוקר בסיסית.
בבוקר נסעתי לבדי לאסוף את הרכב שהוזמן מראש בדריוויליה בטרמינל 1. הזמנו פיאט טיפו סטיישן ידני ושודרגנו לפורד פוקוס סטיישן חדשה דנדשה אוטומט. רכב מעולה וחזק, הכיל שלוש מזוודות ענקיות + טיולון + מספר תיקי גב.
בעת קבלת הרכב ביקשו רישיון ישראלי+בינלאומי.
כל התהליך לקח 10 דק בערך ויצאתי לאסוף את אשתי והילדים מהמלון שנמצא בשדה.
אנחנו הבאנו מהבית כסא תינוק מאתר אגורה בכוונה להשאיר אותו שם + 2 בוסטרים מתקפלים למקרה הצורך. בפועל הילד הגדול לא הסכים להשתמש בו ונסע בלי.
בשעה 11 יצאנו לכיוון העיירה קומו שעל אגם קומו. לצערנו בדיעבד גילינו שנסענו על כביש האגרה ללא עמדות תשלום (כאשר הגעתי לארץ נכנסתי לבדוק על התשלום באתר שפורסם פה ואכן היה לנו חוב של 6.5 יורו).
חנינו בחניון מקורה בקרבת הדואומו המקומי והמדרחוב הנחמד. בילינו שם שעתיים ויצאנו לכיוון אגם גארדה.
לקחנו דירת גן בכפר נופש שנמצא בעיירה מוניגה דל גארדה. שמחתי שהזמנו דירה בעיירה שקטה ולא מאוד מתויירת. מקום מושלם לטיולי יום, היה קרוב להכל.
הדירה הייתה בכפר הנופש- Relais Rosa Dei Venti בבוקינג. דירות מפנקות ומאובזרות בכל טוב, עם שתי בריכות חיצוניות, גן שעשועים, חניות מקורות פרטיות, איזור ברביקיו, ג'קוזי, מכולת טובה ועוד. 2 דק הליכה ברגל מחופים מושלמים באגם. יש סירה כל כמה דק לערים המרכזיות על האגם.
בקיצור מקום מושלם. פשוט אין צורך להתמקם בעיירות המפורסמות והעמוסות.
בעיירה הזו גם נמצא המלון הכשר והמעולה "כושר גארדה". שם היינו בשבת ופגשנו ישראלים ומקומיים, נהנו מאוכל טוב, כשר ועשיר. מומלץ.
לאחר שהתמקמנו בדירה, יצאנו לקניות בסופר קרפור בסאלו, 10 דק נסיעה. באותו מבנה גם קנינו בלוני גז לראש פקל שהבאנו מהארץ. יש בקרפור המון מוצרים כשרים שניתן להתקיים מהם חודשים. יש אפילו באגטים שאפשר לקנות שנקראים 'Rosette'.
יום למחרת נסענו על הכביש המערבי המדהים של האגם. הוא לא קשה כמו שאומרים. התחלנו בסיור של שעתיים בעיר העתיקה בלימונה סול גארדה. משם המשכנו לסיור בעיר העתיקה של ריבה דל גארדה. בשני החניונים שילמנו במכונות האוטומטיות. ערים יפות לשעתיים.
לאחר מכן נסענו לאגם טנו והיינו שם לפחות שלוש שעות. בחניה של האגם עדיף לשלם באיזי פארק.
משם נסענו שעתיים לסירמיונה, דווקא דרך הכביש המזרחי של האגם. כך יצא שעברנו בכל העיירות שלאורך שני צידי האגם.
הגענו בשקיעה לסירמיונה, העיירה הכי עמוסה שהיינו באותו יום. הספקנו לשיט קצר בשקיעה מסביב לחצי האי והמשכנו לסיור רגלי בפנים. כמובן שקנינו גלידה (טבעונית ובכוס). ממש מעולה!
היה יום עמוס, אבל נהנו מאוד! הילדים ישנו בנסיעות הארוכות ולכן זה לא היה נורא. בכל מקום שראינו גן שעשועים נחמד עצרנו וזה ממש הקל עליהם!
ביום שישי נסענו בבוקר לורונה, טיילנו מספר שעות בארנה, בעיר העתיקה ובכל האיזורים המוכרים. עיר מושלמת. לאחר מכן נסענו כמובן לפריימרק המקומי. מודה שהלכתי לאיבוד למרות שהפריימרק במילאנו (ליד הדואומו) גדול יותר.
חזרנו למוניגה ונהננו בבריכות שבחדר.
בשבת היינו במלון הכשר, אירוח מפנק וממש על החופים של האגם. ברבורים, המון מסעדות וספורט ימי.
לאורך כל השהייה באגם גארדה, נמנענו מאוטוסטרדות ונסענו רק בכבישים מושלמים. המון מצלמות מהירות, לא מעט ניידות לאורך הדרך, אבל בסך הכל כבישים טובים.
ביום ראשון יצאנו לכיוון הדולומיטים בשש בבוקר, כדי להקל על הילדים בנסיעה הארוכה. החלטה חכמה בדיעבד כי ניצלנו יום שלם בדולומיטים.
נסענו על האוטוסטרדה כל הדרך לכיוון הרכבל לסשדה. הגענו לחניון של הרכבל 10 דק לפני שהוא נפתח, היה ריק לגמרי. עלינו על הקרוניות הראשונות, ילדים לא משלמים אבל לא זול בכלל.
מקום מושלם, למעלה יש גן משחקים קטנטן בצד שמאל של הרכבל, לכיוון נקודת התצפית הגבוהה. היינו עם מנשא וטיולון, והסתובבנו בשבילים השונים שם.
בסוף גם התפנקנו בשוקו חם בגזייה שהבאנו. אחריי סיבוב של שעתיים בערך, ירדנו לאכול ארוחת צהריים שהכנו בגזייה על גדות הנחל מול תחנת הרכבל למטה (בגלל שאנחנו דתיים ועם ילדים קטנים, כל האוכל שאכלנו הכנו באותו הרגע בטבע או בבוקר בדירה).
משם נסענו בכבישים מושלמים ובטוחים, למעבר גארדנה, נופים עוצרי נשימה!
משם נסענו למעבר סלה. אחרי המון תמונות מטורפות, נסענו לכיוון הדירה שלנו בעיירה ויגו די פאסה- עיירה מושלמת שנמצאת במיקום מושלם ובחצי מחיר מהעיירות המפורסמות יותר.
בחצר של הדירה היו עיזים, גן משחקים גדול עם טרמפולינות בחינם וממש ממול היתה תחנת הרכבל המקומי (בקיץ יש פה זיפ ליין ופארק אתגרי). מתחת לדירה יש בר ובית קפה, יש סניף קטן של סופר קונאד מקומי, ובמרחק של 2 דק נסיעה ברכב יש גם סניף ענק של קונאד (גם שם יש המון אפשרויות כשרות). רוב המקומות סגורים ביום ראשון לכן לא עשינו קניות.
אחרי שהתמקמנו בדירה, יצאנו לפיקניק של נודלס וירקות באגם קארצה.
יום למחרת נסענו לכיוון אגם ברייס. אחרי 3 דק נסיעה ראינו עדר של סוסי בר מושלמים בצד הכביש, אז הסתובבנו ועצרנו לתמונות וליטופים. כך גם גילינו גן שעשועים מושלם לילדים עם חיות משוחררות. היה עוד קפוא בחוץ אז החלטנו שנחזור בהמשך.
בדרך עצרנו לפיקניק במעבר פורדוי המושלם. התיישבנו באמצע מרעה עצום של עיזים, ועלינו ברכבל לפסגת ההר. שוב הילדים לא שילמו אבל גם לא זול. נקודת תצפית מרהיבה על המרמולדה וכל הרי הסביבה.
משם המשכנו בנסיעה כייפית לקורטינה, עשינו סיור קצר ברכב (בלי לעצור כי הילדים ישנו). משם המשכנו לארוחת צהריים באגם מיזורינה. אגם מושלם! נופים מטריפים, מים נעימים (כולנו נכנסנו).
משם המשכנו בנסיעה קצרה יחסית לאגם ברייס. חנינו בחניון שהכי קרוב לאגם (15 יורו). אגם מהמם! המים היו קרים אבל בכל זאת כולנו טבלנו.
משם יצאנו חזרה לכיוון הדירה, נסיעה של שעתיים בערך בכבישים מפותלים, צרים ומטורפים. כבישים ברמה גבוהה, אין שום בעיה או קושי בנסיעה בשעות החשיכה.
למחרת נסענו בבוקר לתצפית על אגם פדאיה ועשינו שם פיקניק. משם המשכנו לבקר בעיירה קטנטנה שביליתי בה כל ילדותי, מלון פרינצ'יפה מרמולדה- ממש מול הרכבל למרמולדה (שסגור בעונה הזו).
משם נסענו לראות אם המסלול בסוטוגודה נפתח, אך לצערי עדיין היה סגור.
חזרנו לכיוון קאנזיי, שם עצרנו בגן שעשועים גדול. יש ליד גם מתחם עם אבובים וקרטינג שהיה סגור. הסתובבנו קצת בעיירה שהייתה די שוממת.
משם נסענו לפארק האתגרי של קאנזיי, שגם היה סגור. ניסינו את מזלנו בפארק אתגרי נוסף לכיוון ויגו די פאסה, שגם היה סגור. אבל ממש על יד יש גן שעשועים פתוח ושווה שמסתובבות בו חיות חמודות כמו חמורים, ברווזים, עיזים ואפילו אלפקות אלפיניות. הכל נמצא על גדות הנחל ובמרחבי דשא עצומים.
אחרי שהילדים מיצו, הלכנו לאורך הנחל וגם נכנסנו.
שימו לב שיש מסלול אופניים מושלם בין ויגו די פאסה לקאנזיי, לאורך הנחל. לא עשינו אבל נראה פשוט ומושלם.
הרגשנו שביום הזה היינו יכולים לעשות עוד דברים, אבל די מיצינו את כל מה שבסביבה וכל היתר היה סגור. לכן התנהלנו באיזי.
למחרת יצאנו לכיוון מילאנו בשעה 8 בבוקר. נסענו עד לאגם מולבנו בלי אוטוסטרדות. אגם ממש יפה וגדול. היה קשה בהתחלה למצוא איפה לעצור, כי ברוב האגם אין בכלל ירידה מהכביש למים. לאחר חיפוש קצר מצאנו חניה קרובה למגרש משחקים בתוך העיירה מולבנו, וירדנו לפיקניק.
איך שיצאנו מאגם מולבנו, הילדים נרדמו באוטו, לכן את כל הדרך ממולבנו עד דרום אגם גארדה עשינו בכבישים לא מהירים, דרך אגם אידרו וכל הכפרים שבאיזור.
בדרום האגם עלינו על האוטוסטרדה כל הדרך למילאנו.
במילאנו לקחנו דירת חדר קטנה וחמודה של יהודיה מהקהילה המקומית (יש אפשרות לקחת אצלה דירה קצת יותר גדולה למשפחות). היא לא מופיעה בפייסבוק וממש מומלץ. הדירה נמצאת 5 דק הליכה מתחנת מטרו ומסעדות כשרות.
ניתן להזמין אצלה באתר http://www.chezromyk.it/ עם קוד קופון ZRIBI.
התמקמנו בדירה אחרי הנסיעה הארוכה, ויצאנו במטרו לכיוון הדואומו. הסתובבנו בכל האיזור, כולל ביקור קצר בפריימרק.
משם נסענו למסעדת כרמל הכשרה והטעימה ביותר.
בבוקר יצאנו לבית הקפה הכשר באיזורנו, משם נסענו לנקות את הרכב בעמדות שואב אבק עצמאיות בתחנת דלק. ויצאנו לכיוון שדה התעופה להחזיר את הרכב בטרמינל 1 ומשם בשאטל לטרמינל 2. היה די פשוט להחזיר את הרכב, שאלתי את הנציג מספר פעמים אם רוצים במתנה את הכיסא תינוק או שלזרוק אותו לפח, אמר שישמחו לקבל וכמובן לא יקנסו אותי. ביקשתי ממנו שיכתוב לי את זה בכתב יד על דף סיכום החוזה.
שימו לב שיש צורך להדפיס את כרטיסי הטיסה בטרמינל הזה, יש עמדות צ'ק אין עצמאיות כולל משלוח מזוודות. לאחר מכן יש עמדה של החזר מס על קניות שמעל 150 יורו. קיבלנו 22 יורו חזרה לכרטיס.
סה"כ נסענו יותר מ-1500 ק"מ ותידלקנו בפחות מ-200 יורו.
חייב להגיד שכל נושא ה-ZTL הוא קטסטרופה. חוויה פשוט לא נעימה, מוביל ללחצים ותסכולים מטורפים, אפילו בעיירות קטנטנות אתה יכול להיתקל בשלט כזה פתאום. בשלב מסוים שחררתי וזרמתי עם מה שיש.
ממש ממליץ להסתובב עם גזייה מצויידת בתה, קפה, שוקו ועוד שטויות.
ממש ממליץ לעצור בגני שעשועים ולזרום עם הילדים.
נסענו בעונה רגועה יותר, מצד אחד זה היה מעולה כי המחירים היו נוחים יותר, והכבישים היו ריקים והיה פחות עומס, מצד שני המון אתרים היו סגורים והעיירות היו די שוממות. בכל זאת הייתי בוחר שוב לטוס בעונה רגועה.
נופים אדירים, איטלקים אדיבים, חוויה משפחתית יוצאת מגדר הרגיל.